• Anonym (Nyfiken)

    Är tiggarromerna lata?

    Efter att ännu en gång passerat en tiggare på min väg in i min lilla lokala matbutik så blev jag fundersam över tiggarnas situation i sommarSverige. Just nu finns nämligen en hel del utländska bärplockare i våra skogar som sliter från morgon till kväll men jag har inte hört att tiggarna söker såna jobb. Därför uppkom funderingar om dom egentligen inte vill jobba för det ligger så rotat i deras tankesätt att dom ser tiggande som ett riktigt jobb. Någon som har koll på läget kanske kan komma med några bra svar. Är dom kanske rentav bärplockare utan att jag hört talas om det?

  • Svar på tråden Är tiggarromerna lata?
  • FIame

    De är lata och inte vill bidra till samhället. Det går deras kultur ut på i alla fall: att inte bidra med något positivt till samhället.

    Jag bor i Malmö och här är gatorna extremt fulla med skräp och skit. I princip varenda gata i innerstaden är i behov av städning. Kommunen kunde istället fixa städare för låga löner som källsorterade allt skit på gatorna.
    Men inte ens de reguljära städarna källsorterar skitet de plockar upp.

    Det är som någon sa kring politiker och deras kompetens. Det är som att sitta i en buss där passagerarna har ABCD körkort medan föraren (politikerna) inte ens har körkort.

Svar på tråden Är tiggarromerna lata?