• Aspie

    Hur hanterar ni värmen?

    Jag tillhör de som nästan smälter så fort temperaturen stiger över 25 grader och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till för att överleva kommande dagar. Själv vill jag bara ligga naken i sängen och äta piggelin om dagarna, men det går ju inte!

    Vad har ni för tips för att överleva värmen? Solig

  • Svar på tråden Hur hanterar ni värmen?
  • Aspie

    Jag sköljer av mig svalt i duschen 2 gånger om dagen, hänger en hel del framför kylen/frysen och stannar inomhus.

    Fönstren är alla öppna på vid gavel, de persienner jag har neddragna och min bordsfläkt går på max dygnet om. (Jag bor bara i en etta, så jag behöver egentligen inte fler fläktar, men i dessa tider vore det skönt med en i varje hörn!)

    Naket eller minikläder bärs inomhus och när jag går ut väljer jag tunna, luftiga kläder om ändå täcker armar och helst benen eftersom jag är så känslig för solen.

    Jag har dessutom laddat upp med resorb.

  • SIN74

    Vätskeersättning, poolbad, vattenmelon och glass i stora lass. Sova ute kanske.

  • 040kille

    Vet inte om det är jättetipset för just dig. Men vad jag har hört av de som kör turistbuss ner till Italien, Kroatien och liknande helvetesheta länder börjar de dagen med att bada bastu. Man står pall mot värme bättre då. Stämmer säkert, för man står ju emot kyla bättre genom att bada i istunna på vintern.


    Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • Aspie
    SIN74 skrev 2014-07-23 16:02:55 följande:
    Vätskeersättning, poolbad, vattenmelon och glass i stora lass. Sova ute kanske.
    Åh, vattenmelon kör jag på jag med! Nästa gång jag köper det ska jag testa ha den i frysen en stund innan. Glad
    040kille skrev 2014-07-23 16:09:11 följande:
    Vet inte om det är jättetipset för just dig. Men vad jag har hört av de som kör turistbuss ner till Italien, Kroatien och liknande helvetesheta länder börjar de dagen med att bada bastu. Man står pall mot värme bättre då. Stämmer säkert, för man står ju emot kyla bättre genom att bada i istunna på vintern.
    Det är nog inget för mig nej, men lägger det på minnet i alla fall. Matnyttig info, tycker jag. Glad
  • ica

    Dricker mängder. Har melon skuren i bitar i kylskåpet. Ser till att få i mig salt. Tar siesta och duschar ofta kallt.

  • E M A

    Är ute på havet där det iaf blåser lite, badar mkt och ser till att övriga tiden vara i skugga bakom ett parasoll. Dricker mkt vatten och äter glass och vattenmelon tex.

  • Aspie
    garib skrev 2014-07-23 18:18:17 följande:
    I varma länder brukar de dricka mycket te.
    Oj oj, det det har jag testat utan lycka. Tror man måste bli invand eller något, och det orkar jag i alla fall inte med. Har helt strukit te från min frukost nu när det är så varmt, då ligger jag bara i sängen och svettas/mår illa efteråt.
    Gizmo skrev 2014-07-23 19:08:25 följande:
    Dricker mängder med vatten, håller mig inomhus helst! Duschar kallt.
    Så som man sig bör! Eller så som jag gör i alla fall, haha. Glad
    ica skrev 2014-07-23 19:43:32 följande:
    Dricker mängder. Har melon skuren i bitar i kylskåpet. Ser till att få i mig salt. Tar siesta och duschar ofta kallt.
    Melon är bland det bästa som finns i dessa tider!
    Dina08 skrev 2014-07-23 20:19:39 följande:
    Badar i sjö eller hav.Underbart!
    Jag sitter och dagdrömmer om just detta! Jag som är en riktig badkruka. Havet har jag nära till, men det tycker jag är stenigt, kallt och luktar illa. Rynkar på näsan Sjöar finns det någon, men det är det en bit till, sådär 2 mil, och utan bil eller cykel är det lite knepigt att ta sig ut dit...
    E M A skrev 2014-07-24 06:18:20 följande:
    Är ute på havet där det iaf blåser lite, badar mkt och ser till att övriga tiden vara i skugga bakom ett parasoll. Dricker mkt vatten och äter glass och vattenmelon tex.
    Enda fördelen med att spendera tid vid havet i min mening - blåsten! Gud så skönt det är. Cool Satt i skuggan där häromveckan och njöt av att äntligen få känna lite vind, för här jag bor är den nästan icke existerande just nu.
  • E M A

    Där jag är just nu, västkusten, är det 23 grader i vattnet nu, så fastän jag är en badkruka i vanliga fall så är det borta nu iaf! Helt ljummet om man ligger i en kort stund bara. Då vill man tom ha kallare! Sen att alla brännmaneter är borta pga för varmt i vattnet är man ju inte mindre ledsen för! Annars torde många kalla duschar per dag passa dig kanske?:)

  • Drefk2000

    Jag gör inget särskilt mer än att dricka mycket. Jag lider inte så svårt av värmen, men min stackars hund har det tufft. Det blir bara kissrundor under dagtid, sen tar vi en rejäl långprommis när solen gått ner. Det är 21:31 idag :)

Svar på tråden Hur hanterar ni värmen?