• Anonym (Less)

    Varför blev jag fast med en sån här man?

    Den jag är med kan titta på mig när jag kliver ur duschen t ex och säga: Stor rumpa! helt apropå ingenting. Han kan titta på mig från andra sidan soffbordet och säga: Varför ser du så sur ut? fast jag är helt inne i min bok och han vet att jag bara ser ut så för att det är mitt avslappnade ansiktsuttryck. Han kan säga: Du har en stor finne vid läppen! som om jag inte skulle veta det redan. Eller utan att jag har frågat kan han säga: Hahaha, gud vad tjock du är om magen! Jag har ibs och blir löjligt svullen av det mesta jag äter och han vet att jag skäms för hur magen ser ut.

    Sen är det den andra mannen jag var involverad med. Han som jag känner minst lika väl som den jag är med. Den mannen kan titta på mig tvärs över matbordet och säga: Vad vacker du är! När jag har klätt på mig för att vi ska gå ut säger han: Vad fin du är! Den tröjan passar dig jättebra. När jag kliver ur duschen säger han: Jag måste ha dig nu! Han skulle aldrig kommentera om jag har en finne eller om magen är svullen. Han ger bara komplimanger eller är tyst.

    Den jag är med säger att han bara skämtar när jag ifrågasätter varför han säger sånt skit till mig men det gör han ju inte. Vad är det för fel på mig som valde honom att leva med istället för den som ger komplimanger och uppmuntrande ord?

  • Svar på tråden Varför blev jag fast med en sån här man?
  • Anonym (Silka)
    Vad är det för fel på mig som valde honom att leva med istället för den som ger komplimanger och uppmuntrande ord?

    Inte en aning. Berätta för mig.
  • Anonym (:()

    Tråkigt när någon man ska känna sig vacker och bekväm med beter sig så...

    Har vart i precis samma sits och det tär på en psykiskt, man känner sig tillslut värdelös och otillräcklig.

    Fick samma svar som dig när jag ifrågasatte hans beteende och jag kände mig bara mer och mer kränkt för varje gång.

    Tog mig tillslut loss efter år tillsammans och lever idag med en man som gör mig till världens lyckligaste!

    Hoppas att det blir bättre och att du hittar en lösning :)

  • Anonym (psykologi)

    Kanske för att du innerst inne känner att du inte är värd bättre? Eller att du är uppvuxen med att någon har behandlat dig illa så att känslan är hemvan? Eller att du egentligen är rädd för en lycklig, stabil relation? Eller att du valde din man av fel orsaker, utseende, status, sexuell attraktion, ytlig charm? Eller att din man behandlade dig bra i början men nu utsätter dig för psykisk misshandel?

    1. Gör slut
    2. Gå i terapi eller red ut dina attraktionsmönster på annat sätt
    3. Lev lycklig själv eller välj någon som är snäll mot dig

  • Anonym (Less)
    Anonym (L) skrev 2014-07-23 17:06:30 följande:
    Är det för sent att välja den andre mannen?
    Både ja och nej. Det är för sent om jag vill vara snäll mot en för mig okänd kvinna men det är inte för sent eftersom att han säger att han älskar mig och väljer mig om jag vill vara med honom. Men han har alltså en annan kvinna nu och vem är jag att gå in och sabba för henne även om han säger att det är mig han älskar?
    Anonym (:() skrev 2014-07-23 16:47:40 följande:
    Tråkigt när någon man ska känna sig vacker och bekväm med beter sig så...
    Har vart i precis samma sits och det tär på en psykiskt, man känner sig tillslut värdelös och otillräcklig.
    Fick samma svar som dig när jag ifrågasatte hans beteende och jag kände mig bara mer och mer kränkt för varje gång.
    Tog mig tillslut loss efter år tillsammans och lever idag med en man som gör mig till världens lyckligaste!
    Hoppas att det blir bättre och att du hittar en lösning :)
    Hur lyckades du gå vidare? Jag är glad att du mår bra nu. När jag träffade min nuvarande så kände jag mig som världens snyggaste men efter ett par månader med honom så kände jag mig ful och fet fast jag då vägde 54 kg till 1.70 cm. Kommer ihåg när han hade sagt till min kompis som sa att jag hade en fin kropp: Tycker du?! Hon måste passa sig för hon har så breda höfter, rumpa och lår. Min kompis hade blivit helt ställd. Det blev jag med när hon berättade det. Han har varit på mig sen dag ett att jag ska följa LCHF så att jag får bort min breda rumpa och lår. Jag har en timglasformad kropp som ni säkert förstår. Nu efter alla år med honom så känner jag mig lika snygg som ett vildsvin ungefär.



  • Anonym (psykologi)
    Anonym (Less) skrev 2014-07-23 17:26:43 följande:
    Både ja och nej. Det är för sent om jag vill vara snäll mot en för mig okänd kvinna men det är inte för sent eftersom att han säger att han älskar mig och väljer mig om jag vill vara med honom. Men han har alltså en annan kvinna nu och vem är jag att gå in och sabba för henne även om han säger att det är mig han älskar?


    Om han fortfarande älskar dig så förstör du inte för henne. Se det som din möjlighet att bli lycklig och samtidigt att du faktiskt hjälper henne att istället få en man som väljer henne först och älskar henne mest. Hur kul kan det vara för henne att vara ett andrahandsval?

    Men sköt det snyggt och med respekt för henne.
  • Anonym (Less)
    Anonym (psykologi) skrev 2014-07-23 17:11:57 följande:
    Kanske för att du innerst inne känner att du inte är värd bättre? Eller att du är uppvuxen med att någon har behandlat dig illa så att känslan är hemvan? Eller att du egentligen är rädd för en lycklig, stabil relation? Eller att du valde din man av fel orsaker, utseende, status, sexuell attraktion, ytlig charm? Eller att din man behandlade dig bra i början men nu utsätter dig för psykisk misshandel?

    1. Gör slut
    2. Gå i terapi eller red ut dina attraktionsmönster på annat sätt
    3. Lev lycklig själv eller välj någon som är snäll mot dig
    Kanske för att du innerst inne känner att du inte är värd bättre?
    Svar: Mycket möjligt. När jag ser allt roligt den snälla mannen gör med sin nya på facebook så tänker jag att det kunde vara jag men slår snabbt bort den tanken. Jag tänker att han säkert inte skulle ha det lika roligt och mysigt med mig som han verkar ha med henne. Jag tänker att jag inte kan ge honom vad det nu är hon ger honom. Jag tänker att det kanske inte är meningen att jag ska få känna lycka och kärlek i det här livet. Jag kanske får det i nästa liv istället...

    Eller att du är uppvuxen med att någon har behandlat dig illa så att känslan är hemvan?
    Svar: JA!!! Jag blir fortfarande illa behandlad av en förälder.

    Eller att du egentligen är rädd för en lycklig, stabil relation?
    Svar: Nej, det tror jag inte. Men jag vet inte om jag tror på att sådana finns däremot.

     Eller att du valde din man av fel orsaker, utseende, status, sexuell attraktion, ytlig charm?
    Svar: Jag valde honom av många felaktiga orsaker kan jag se nu i efterhand.

    Eller att din man behandlade dig bra i början men nu utsätter dig för psykisk misshandel?
    Svar: När jag ser tillbaka så behandlade han mig egentligen ganska dåligt från början redan och det gick snabbt över i både psykisk och lite fysisk misshandel. Men då satt jag redan fast.

    Ska bara tillägga, inte för att försvara honom på något sätt, att han behandlar mig bra också på många sätt.

    1. Gör slut. -Svar: Det känns som det inte går av en miljon orsaker.
    2. Gå i terapi eller red ut dina attraktionsmönster på annat sätt - Svar: Gick i terapi i 6 år.
    3. Lev lycklig själv eller välj någon som är snäll mot dig Svar: Tror inte att någon vill ha mig eller skulle kunna älska mig så... Om jag lever själv så blir jag ännu mer utsatt så jag vet inte om det är ett alternativ heller.


  • Anonym (L)
    Anonym (Less) skrev 2014-07-23 17:26:43 följande:
    Både ja och nej. Det är för sent om jag vill vara snäll mot en för mig okänd kvinna men det är inte för sent eftersom att han säger att han älskar mig och väljer mig om jag vill vara med honom. Men han har alltså en annan kvinna nu och vem är jag att gå in och sabba för henne även om han säger att det är mig han älskar?

    Hur lyckades du gå vidare? Jag är glad att du mår bra nu. När jag träffade min nuvarande så kände jag mig som världens snyggaste men efter ett par månader med honom så kände jag mig ful och fet fast jag då vägde 54 kg till 1.70 cm. Kommer ihåg när han hade sagt till min kompis som sa att jag hade en fin kropp: Tycker du?! Hon måste passa sig för hon har så breda höfter, rumpa och lår. Min kompis hade blivit helt ställd. Det blev jag med när hon berättade det. Han har varit på mig sen dag ett att jag ska följa LCHF så att jag får bort min breda rumpa och lår. Jag har en timglasformad kropp som ni säkert förstår. Nu efter alla år med honom så känner jag mig lika snygg som ett vildsvin ungefär.



    Om du vill ha min ärliga åsikt så välj inte den andre mannen heller. Han lever med en kvinna som tror att hon är älskad och han är beredd att lämna henne för en annan "utifallatt" ? Är det en sån man du vill ha? 

    Mitt råd: satsa på dig själv och träffa man nr 3 :)
  • Anonym (Less)
    Anonym (psykologi) skrev 2014-07-23 17:34:33 följande:
    Om han fortfarande älskar dig så förstör du inte för henne. Se det som din möjlighet att bli lycklig och samtidigt att du faktiskt hjälper henne att istället få en man som väljer henne först och älskar henne mest. Hur kul kan det vara för henne att vara ett andrahandsval?

    Men sköt det snyggt och med respekt för henne.
    Han säger att det är jag som är hans livs stora kärlek men jag undrar inom mig vem som kan älska mig? Jag vågar inte tro på att det skulle kunna vara så. Jag tror att hon är medveten om att han älskar en annan men att hon struntar i det bara hon får vara med honom. Enligt rykten så ska han ha berättat det för henne men hon slog bara bort det. Fast jag vet inte för jag var ju inte där när det hände.
Svar på tråden Varför blev jag fast med en sån här man?