• Anonym (nojig tjej)

    Tror pojkvän raggar på andra - vad göra?

    Jag och min kille har varit ihop i två år nu men har hamnat i en kris just nu, vi bråkar väldigt mycket och så. Men till saken: jag har flera gånger upptäckt att han skrivit med tjejer på ett flörtigt sätt, inte jättegrovt men av "du är snygg :)"-karaktär. Han har erkänt att han gillar spänningen i att skriva med tjejer men lovat att han ska sluta.

    Jag vill gärna tro honom men har jättesvårt efter allt som hänt. Hur kan jag veta om han talar sanning? Han raderar det mesta nu för tiden så att snoka är uteslutet.

    Jag vill vara med honom om han nu ändrat sig och slutat ragga upp tjejer, men hur vet jag om han gjort det? Är det bara att blint lita som gäller?

  • Svar på tråden Tror pojkvän raggar på andra - vad göra?
  • todo nada

    Jag hade inte tyckt det var okej om min sambo gjorde så.
    Det hade fått mig att känna mig otillräcklig och må dåligt.

    Din kille vill antagligen både ha kakan och äta den.
    Skriver en kille så till mig signalerar det inte direkt "jag är en upptagen man utan intentioner men ditt utseende var snyggt,".

  • Monte

    Lita blint på någon som upprepade gånger ljuger? Nej tack.

  • Anonym (Kille)

    Förr eller senare kommer du ta reda på exakt vad din kille håller på med. Ni var ihop 2 år. 2 år betyder samtidigt mycket och ingenting. Kan du försöka att vara dig själv, du kommer veta allt. Jag tucker inte att du behöver göra nånting speciellt. I din situation så tycker jag det är lönlöst att fitta för kärlek. Om han är inte fegis så borde han vara tydligt när det gäller era relation. Men det ordnar sig.

  • Barbamama08

    Vilka tjejer skriver han med, och var? Alltså är det tjejer han känner, och är det på dejtingsidor eller sociala medier, eller via sms?

  • Anonym (nojig tjej)
    Barbamama08 skrev 2014-07-24 14:25:10 följande:

    Vilka tjejer skriver han med, och var? Alltså är det tjejer han känner, och är det på dejtingsidor eller sociala medier, eller via sms?


    Bara med tjejer han känner, sms och facebook mest. Alla gånger jag upptäckt har det varit av "du är snygg, ska vi ses?"-karaktär, fast han hävdat att de han skriver med "bara är kompisar".
  • Zmulin

    TS, leden att behöva skriva detta men det är rättvist att jag gör. För ärligt talat så är han inte tillräckligt kär i dig. Då hade han inte skrivit sådana saker till andra. Vad du ska göra är att lämna honom och hitta någon som tycker om dig på riktigt.

    Att han tycker det är spännande tyder ju på att han inte är nöjd med erat förhållande och söker sig till andra. Om inte det är grovt att skriva som han gör undrar jag vad du anser hade varit grovt. Och det är väl inte graden i sig som avgör om det är farligt eller inte, det handlar om ett svek gentemot sin partner att flirta med andra om man inte kommit överrens om att leva i ett öppet förhållande. Men uppenbarligen är det inte ok, för då hade du inte tagit dig tiden att starta en tråd om det och fråga andra vad du bör göra.

    Även om han "bara" skriver till sådana han känner rättfärdigar det knappast hans beteende. Varför vill han att andra tjejer ska veta om att han tycker dem ser bra ut? Jo, för att han vill se hur dem besvarar det. Och om han verkligen älskade och respekterade dig hade det inte legat i hans intresse. Om han verkligen brydde sig om dig och erat förhållande hade snarare era problem legat i hans intresse som han hade försökt lösa. 

    Jag tycker att han SLÖSAR DIN TID. Du har fått en liten mängd tid på denna jord och varför låta han slösa den när någon annan skulle kunna värdesätta den. Vilket han visar starkt att han inte gör. Istället väljer han att uppmuntra ANDRA. Och NEJ han kommer antagligen inte ändra sig. Och även om han gör, så kommer du behöva lägga massa känslor, energi och tid på att försöka få förtroende för honom igen. Men att han nu raderar sina meddelanden tyder tyvärr på att han har något att dölja, annars skulle han väl försöka aktivit bevisa för dig att han inte håller på med sådan längre. Men ärligt talat har jag svårt att tro att om han har gjort så förut så skulle han över en natt ändra sig och bara sluta flirta med andra. Det är en väldigt liten sannolikhet. Snarare lär det uttrycka sig på andra sätt. Och spänningen han säger sig ha rättfärdigar ingenting, snarare tvärtom.

    Gör dig själv en tjänst TS. Lägg din tid på någon som vill ha den. Han säger en sak men visar en annan. Och det han visar är att han inte respekterar din tid men det finns massa andra som skulle. Och respektera din egen genom att ge någon som förtjänar den. Han är mentalt otrogen och hur länge ska du orka leva så? 


    Jag hoppas att det löser sig för dig. Men tro mig, det är inte värt det när han inte ens själv erkänner att han gör fel. (den enda anledningen till att han lovar att sluta är antagligen pga att han vill ha dig samtidigt som han vill ha bekräftelse/flirta med andra). 

Svar på tråden Tror pojkvän raggar på andra - vad göra?