• isaswe

    Flytta till Gislaved

    Jag och min sambo flyttar till Gislaved nästa vecka. Vi har ingen som helst relation till staden, utan flyttar pga jobb.

    Vad finns att göra i staden? Någon som kan berätta något?
    Det skulle även vara kul att komma i kontakt med andra som bor där.
    Jag är tjej, 29 år och jobbar som lärare.

  • Svar på tråden Flytta till Gislaved
  • 21an

    De finns kanske inte så jätte mycket att göra i just själva Gislaved förutom natur o så pga att allt annat bara stänger ;) :o men ja trivs bra här jag har bott här i två år och ja flyttade från Gbg ner till kärleken men trivs super :) ändå e ja bara 21

  • sussic

    Hej!

    Är också ganska nyinflyttad. Flyttade hit för ett år sedan. Känner inte så många här förutom familjen. Är 27 år och har också jobbat som lärare tidigare, men nu ska jag byta yrke :) Har ni barn?

  • FiPe

    Hej!
    Vad kul att se fler som ska flytta till Gislaved eller är nyinflyttade. Själv är jag snart 28, gift men inga barn (än) som kommer att flytta nu i oktober då maken har fått arbete. Jag söker nu vänner i Gislaved för att inte känna mig så ensam. Hör av er om ni tänker likadant. 

    /FiPe

  • isaswe

    Vad kul att höra från fler :)

    Har inte varit inne här på FL på ett tag. Hoppas att ni är kvar.

    Jag bor här med min sambo, vi båda är lärare haha, men inga barn än.

  • FiPe

    Jo då, jag är kvar. Jag kommer med flyttlasset nästa helg så jag ser fram emot att lära känna lite nytt folk. Vi kanske kan skriva privat till varandra.

Svar på tråden Flytta till Gislaved