• Anonym (Mamma)

    Jobbigt med kraven på kön.

    Jag och min make har 3 söner. Vi fick 2 barn när vi precis blivit klara med universitetet och var rätt unga och nu när vi är runt 35 så har vi bestämt oss att skaffa 2 barn till, en liten nybörjan på det livet vi älskar, vi har en liten kille nu på 2 år och kommer att få en liten till i januari. Till problemet, det är väldigt ofta vi får kommentarerna om att nästa barn hoppas vi på en tjej, eller krav på en tjej från våra familjer och släktingar, det är enbart min mor som inte beteer sig så. Man kan tycka att man inte ska bry sig, men jag gör det, mina söner är bäst som de är och min lilla son har fått jättemånga sådana kommentarer när vi kom med honom som liten. Varför ska folk hålla på så? Ni som vet att ni ger sådana kommentarer till föräldrar, varför? Vi är iallafall glada över barnet som skapas och om det är en tös eller liten kille så är den lika välkommen.

  • Svar på tråden Jobbigt med kraven på kön.
  • Pandamamma79

    Inte för att jag tänker så men...

    Antar att folk själv känner att idealet är att ha både och tror att alla andra vill det också.

  • Anonym (Mamma)

    Jo det håller jag med dej om, jag kan bara inte fatta att så många vuxna människor är så plumpa och bara häver ur sig saker man tänker. Jag tänker en massa om folk och deras familjer med, men man behöver ju inte säga saker som inte är positiva. Kön är nu inget man väljer direkt, visst hade det varit roligt med en tjej, men det känns fel att önska för då betyder det att ,an önskar någon mer än någon annan och om man då får en liten kille till så vore han mindre önskad. Nä usch. Förstår inte folk att det kan vara känsligt och känsligt för grabbarna att höra hur en tös är mer önskad än dem! Taskigt.

Svar på tråden Jobbigt med kraven på kön.