• Anonym (osynlig)

    Anmäler folk lika mycket i verkligheten som det verkar som på FL?

    Jag tycker att det skriks Anmäl! i var och varannan tråd här på FL. Är det verkligen så i verkligheten?

    Inte långt från oss finns en lekpark med ganska srora lekgrejer, bl a en båt som även jag kan få plats i även om det blir lite trångt. Min 3åring vill gärna att jag leker med henne och om det inte är några andra barn i båten händer det att jag kryper ned i den. Jag syns då inte alls utifrån och när min dotter går omkring på relingen etc så ser det ju ut som att hon är helt ensam trots att jag ser henne och håller koll.

    Nu senast var jag nere i båten i kanske 5 min i sträck. Det var svalt och skönt i skuggan och dottern hade jättekul medan hon "matade" mig med sand. Skulle nog ha varit kvar längre om jag inte kommit att tänka på anmälningshysterin och blivit orolig för vad folk skulle tänka.

  • Svar på tråden Anmäler folk lika mycket i verkligheten som det verkar som på FL?
  • LillGris

    Nej tvärtom.

    Det kommer in för få anmälningar, för sent. Många barn far illa för att ingen anmäler sin oro.

  • Anonym (*)

    Tror som ovan, att för få anmäler, speciellt riktigt allvarliga saker.

    Sedan finns det kanske folk som okynnesanmäler, vilket bara tar en massa tid från det som är viktigt.

  • Almina

    Jag tror som ovan, att det är fler som väljer att inte anmäla. Man vill inte lägga sig i, eller så är man inte säker på om man har uppfattat situationen rätt och väljer att intala sig att det inte är någon fara. Innan man anmäler ditt exempel i lekparken så går man väl tex och pratar med barnet och frågar var barnets mamma och pappa är!?

  • Tecum

    Det är lätt att skrika "anmäl" åt andra men när de själva är i samma läge händer inte så mycket...

  • ica
    Almina skrev 2014-07-23 19:31:08 följande:

    Jag tror som ovan, att det är fler som väljer att inte anmäla. Man vill inte lägga sig i, eller så är man inte säker på om man har uppfattat situationen rätt och väljer att intala sig att det inte är någon fara. Innan man anmäler ditt exempel i lekparken så går man väl tex och pratar med barnet och frågar var barnets mamma och pappa är!?


    Ja, det är nog många som väntar för länge. De tror att de måste ha bevis.
Svar på tråden Anmäler folk lika mycket i verkligheten som det verkar som på FL?