• embia

    utslag

    Min son ha fått nå utslag som bara sprider sig :/ ha gått till en sjuksköterska som säger att det är nog värmeslag och torr hy. Men torr tro ja inte på och inte värmeslag heller. Vi smörjer han noga samt att utslagen ha blivit mycke värre och är bara på en sida av kroppen. Har blivit som små sår. Vi smörjer med hydrokortison nu och har gjort i snart 1,5vecka å det blr inte bättre. Nån som känner igen utslagen ?

  • Svar på tråden utslag
  • Anonym (t)

    Har han eller har haft feber och hur gammal är han? Har han nyligen fått något vaccin? Ätit något som han inte brukar? Hur utspridda är utslagen, enbart till ena sidan eller någon annanstans? Kliar han sig?
    Hur är hans allmäntillstånd?

  • embia

    Ne han ha varit frisk och inte ätit nå penicillin.. ja får nog kontakta vården igen och be att få träffa en läkare ?

  • Eleonor01

    Hur gammal är han? Vet inte riktigt hur gamla de måste vara för att prova antihistaminer. De gör att nässelutslag lägger sig. Kliar de? Nytt sköljmedel? Tvättmedel? Tvål? Etc. Någon ny mat? Miljö?

  • Eleonor01

    Jag tycker deg ser ut som nässelutslag eftersom de e mer i vecket på armen. De brukar bli fler där det är varmt. Men så gör ju också värmeutslag. Pucko som skickade hem er :( jag har kronisk nässelutslag å vet hur jävla hemskt det kliar. Det enda som biter på mig e kortisontabletter :(

  • embia

    Han är 1,5. Inte fått nån vaccin nyligen. Det värka inte klia. Kör samm tvättmedel och vad ja kommer på så har han inte ätit något nytt. Men utslagen va mycle mindre för 1,5 vecka sedan å nu se de för jäkligt ut :( den är lite prickar på ryggen sen bara insidan av armen,i armhålan och halva bröstkorgen samt lite bak mot ryggen. Det är på vänster sida och vänster lår är jätte prickig å samma vänster fot ????

  • Aileen Allannah

    Sådär såg min grabb ut, det visade sig vara höstblåsor, svinkoppor och streptokocker samtidigt. Han fick penicillin och blev bra på några dagar. Sök vård igen tycker jag!

  • Eleonor01
    Aileen Allannah skrev 2014-07-23 21:56:10 följande:

    Sådär såg min grabb ut, det visade sig vara höstblåsor, svinkoppor och streptokocker samtidigt. Han fick penicillin och blev bra på några dagar. Sök vård igen tycker jag!


    Håller helt med. Sök vård! Så ska han inte behövs se ut. Lycka till å berätta gärna hur det gick
  • Anonym (t)
    embia skrev 2014-07-23 21:48:56 följande:

    Han är 1,5. Inte fått nån vaccin nyligen. Det värka inte klia. Kör samm tvättmedel och vad ja kommer på så har han inte ätit något nytt. Men utslagen va mycle mindre för 1,5 vecka sedan å nu se de för jäkligt ut :( den är lite prickar på ryggen sen bara insidan av armen,i armhålan och halva bröstkorgen samt lite bak mot ryggen. Det är på vänster sida och vänster lår är jätte prickig å samma vänster fot ????


    Kan vara någon form av virusprickar. Tycker inte du ska använda kortison på så stora områden och på en så liten kille. Har någon rekommenderat det?
Svar på tråden utslag