• Anna1369

    Vill bli gravid...

    Jag och min kille har försökt att få barn i ungefär 1,5 år nu utan att lyckats...
    Varje mens gör lika ont i hjärtat å en stor besvikelse infinner sig...
    Känns som att "alla" andra runt omkring blir gravida hur lätt som helst...

    Någon som vart i samma situation? Hur gjorde ni i sånna fall om ni vart gravida?
    Är de någon som har några tips på vad man kan göra/äta? Alla tips tas tacksamt emot!
    Kan också säga att jag har en väldigt oregelbunden mens, å de underlättar ju
    inte... :(

  • Svar på tråden Vill bli gravid...
  • Vickan I

    Hur oregelbunden mens har du? Hur många dagar skiljer det ungefär från cykel till cykel? Väldigt oregelbunden mens kan vara ett tecken på att du inte har ägglossning som du ska och då kan du självklart inte bli gravid. Det första du borde göra är att försöka komma tillrätta med cykeln. Boka tid direkt efter sommaren för en utredning.

  • Gloories

    Folsyra är något du kan ta innan graviditet & även när man är gravid. Jag kan bara säga att jag varit i samma sits fast vi va tillsammans i 6 år & inget hände. De tog slut & jag träffade en ny & blev gravid direkt. Vad man märkte efteråt va att jag inte mådde bra alls, jag va stressad, irriterad & ledsen i mitt förra förhållande som kan ha gjort att kroppen inte va "redo" för barn. Sen tror jag som många andra att just 2 personer ska "passa ihop" :). Man kan alltid köpa ägglossningstest om man vill pricka in på bästa sätt. De har hjälpt många. All lycka till från mig!

  • Pandamamma79

    Efter ett år av försök får ni söka hjälp. Du hade nog kunnat kontakta gyn innan. Svårt att försöka om man har väldigt oregelbunden mens.

    Antagligen har du sällan eller ingen äl. Så var det för mig.

    Har pcos. Har fått barn ändå.

  • Anna1369

    De kan gå allt mellan 60 och 32 dagar... Har läst att efamol ska vara bra...har ni nån erfarenhet av de?

  • PiiL

    1,5 års väntan slutade här, när sambon gick ner i vilket genom lchf och all skit i matväg åkte ut. Smör istället för margarin, svenskt kött istället för utländskt. Och så rena produkter som möjligt. Två månader räckte innan plusset kom. :) Lycka till!

  • Pandamamma79
    Anna1369 skrev 2014-07-24 05:20:31 följande:

    Okej, nä väger inte för mycket...54 kg till 161 cm...så tror inte de är felet...


    Tänker ni söka hjälp eller ni vill på egen hand?
  • PiiL
    Anna1369 skrev 2014-07-24 05:20:31 följande:

    Okej, nä väger inte för mycket...54 kg till 161 cm...så tror inte de är felet...


    Inte jag heller, bara sambon som va strax över 100kg. Men jag tror mycket påverkas av vad vi stoppar i oss. Framförallt äckel margarin och danskt kött. Usch och ut!

    Sen tror jag självklart inte att det löser sig för alla, men ett gott råd iaf. :)
Svar på tråden Vill bli gravid...