• Äldre 23 Jul 21:59
    2871 visningar
    4 svar
    4
    2871

    värk efter utdragen tand

    drog ut min visdomstand igår förmiddags (nedre käke) köper att det kan göra ont men det gör liksom inte ont där tanden satt , inte heller där hon stack in bedövningen utan bak och på sidan av tungan (den känns svullen och trött) även har jag sådan värk i örat. på samma sida där tanden satt. det pulser och värker.

    vad är normalt? det har liksom inte blivit bättre? ska det vara såhär? har dragit ut en tand tidigare och då inte alls fått några biverkningar efteråt. hur länge ska man avvakta? ni som dragit ut tänder eller tandläkare eller något? - hjälp!

  • Svar på tråden värk efter utdragen tand
  • Äldre 23 Jul 22:25
    #1

    Man  kan ha ont länge när man dragit visdomstand, men får du feber bör du kontakta Tandläkaren.

  • Kiiaan
    Äldre 24 Jul 04:13
    #2

    Jag hade ont i 2-3 dagar efteråt. Gick bort av sig själv. Har dragit ut alla 4, vissa gjorde mer ont än andra.

  • Äldre 24 Jul 16:13
    #3

    jag förstår ju såklart att det kan göra ont . men att värken sitter i örat o tungan


    t
  • Kiiaan
    Äldre 24 Jul 17:02
    #4
    Jencie skrev 2014-07-24 16:13:11 följande:

    jag förstår ju såklart att det kan göra ont . men att värken sitter i örat o tungan


    Värken kan sprida sig, du kan få ont i både huvud, käke, öra och hela munnen. Fullt normalt. Finns information om detta på nätet också, bara söka.
Svar på tråden värk efter utdragen tand