• finnsinte

    hur lär jag mig

    Hejsan! jag har problem med att klara av mina månaderna.
    jag vet inte riktigt vad jag gör för fel, varje månade de 2 sista veckorna har jag högst 200kr kvar om jag har tur. 

    jag får typ 6-7tusen imånade för att jag pluggare det lever jag på mina räkningar är huran på lägenheten,tv,mobil,och mat det är sakerna jag måste betala varje månad. 

    min hyra på lägenheten är 1500kr
    min mobil räkning hoppar upp och ner denna månad låg den runt 1700kr tror ja det va
    och min tv räkning ligger runt 300kr
    och mat lägger jag kanske något mella 1500kr -2000kr
    sen röker jag ochså. och jag brukar ha ett paket minst 2-3 dagar kan ha det längre ibland.

    och jag får mina pengar 18onde -19onde varje månad och det jag har kvar nu är något mellan 700kr - 800kr. jag fattar inte vad jag gör av mina pengar . det är typ som om dom bara försvinner upp i rök..

    någon som har ett tips till mig ?

  • Svar på tråden hur lär jag mig
  • rere88

    Ja eftersom du röker kan man ju säga att de går upp i rök ^_^

    Varför så dyr mobilräkning?!

    Se över ditt abonnemang och lägg om det så du får en billigare månadskostnad. Min ligger på runt 500varje månad se jag kollade över mitt abonnemang somm också kunde hoppa upp o ner.

    Spara alla kvitton en månad framöver och gå igenom din livsstil. Kanske du lägger pengar på något onödigt utan o tänka på det ?

  • finnsinte
    rere88 skrev 2014-07-24 04:15:09 följande:

    Ja eftersom du röker kan man ju säga att de går upp i rök ^_^

    Varför så dyr mobilräkning?!

    Se över ditt abonnemang och lägg om det så du får en billigare månadskostnad. Min ligger på runt 500varje månad se jag kollade över mitt abonnemang somm också kunde hoppa upp o ner.

    Spara alla kvitton en månad framöver och gå igenom din livsstil. Kanske du lägger pengar på något onödigt utan o tänka på det ?


    ja det kan man säga.