• Anonym (Kaffedraken)

    Pruttar förstör förhållandet?

    Ska man kunna släppa sig inför sin partner och om man gör det, vad signalerar det då?

  • Svar på tråden Pruttar förstör förhållandet?
  • Anonym (Kaffedraken)
    LindaJohanna skrev 2014-07-24 08:31:28 följande:

    Att du har luft i tarmarna som måste ut för att du ska slippa få ont! Vad skulle det annars signalera?


    Jag tänkte om det kanske signalerar att man är "säker" i sig själv eller liknande.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag vet inte om jag är lite känslig men jag anser att man inte sitter och varken pruttar eller rapar helt ut... Sen kan både den ena och den andra "slita" sig men det är en annan sak.
    Har haft en sambo tidigare som bara rent ut pruttade som han ville och det var i tid och o tid.. Vid middagen, vid datorn , tvn, när vi hade besök osv. Vi fick i stort sett utrymma lägenheten vid tillfällen då han var totalt genomrutten i magen..

    Av respekt så kan man gå ut på balkongen eller på toaletten anser jag. Det är inte alls trevligt men en människa som inte kan ha respekt nog för de i ens omgivning..
    Verkar som det är ett lite manligt fenomen och en "rättighet" att man skall kunna utsöndra alla olika sorters kroppsvätskor och odörer helt fritt.. då de flesta jag stött på som gör detta är män... De flesta.... Finns en del kvinnor med och jag anser dem lika osmakliga som männen..

    Sen skall man släppa ut det om man behöver men som sagt avlägsna dig då från sällskapet så de slipper sitta och andas in dina fisar och rapar...

  • Anonym (Kaffedraken)

    I mitt hem och med min partner behöver jag kunna släppa mig fritt. Inte för att sända några signaler utan för att jag måste kunna känna mig fri för att trivas. Sen behöver man inte röka loss vid middagsbordet eller när man har gäster, men aldrig att jag skulle resa mig från tv-soffan och gå ut på balkongen för att släppa en liten fjärt...

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag hade ett förhållande med en man som pruttade rätt ut när han behövde. I soffan vid en film, i sängen... Det var vidrigt och avtändande. Jag pratade vid flera tillfällen med honom om det här och hans svar var att han var glutenintolerant och måste han så måste han. Jag äcklades av honom, känslorna svalnade tills det tog slut.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Äcklad) skrev 2014-07-24 10:10:18 följande:

    Jag hade ett förhållande med en man som pruttade rätt ut när han behövde. I soffan vid en film, i sängen... Det var vidrigt och avtändande. Jag pratade vid flera tillfällen med honom om det här och hans svar var att han var glutenintolerant och måste han så måste han. Jag äcklades av honom, känslorna svalnade tills det tog slut.


    Jo det var precis så det blev för min del med tillslut, han kunde verkligen inte förstå problemet och ville inte på något sätt kompromissa vilket ledde till mycket bråk och tjafs med tanke på brist på respekt. Lever inte med honom idag. Sen om det är så att flickvännen eller partnern inte har ett problem med det så är det väl okey men jag tycker man kan försöka respektera varandra lite.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Dinglande kotten skrev 2014-07-24 08:35:51 följande:

    Jag tänkte om det kanske signalerar att man är "säker" i sig själv eller liknande.


    För dig kanske , men inte för alla.

    Man kan ha en bra eller dålig förhållande vara säker eller osäker i sig själv oavsett man pruttar framför andra eller inte.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nä jag tycker faktiskt att sånt kan man försöka göra när den andre inte hör, fy fan så avtändande med män som springer omkring och fiser hela jäkla tiden :/
    JAg har varit tillsammans med min fästman i 3.5 år och har aldrig hört honom släppa sig och det är jag förbannat glad över.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vissa tycker att det är helt naturligt och bevis för att man känner sig "hemma" i förhållandet om man går på toa med öppen dörr och pruttar fritt hemma. Jag hör inte till dem, jag tycker det är direkt avtändande och ser verkligen inte meningen med det. Samma sak med rapar och att sitta och pilla sig mellan tänderna med fingrarna efter maten. Jag tycker det hör till allmän hyfs och respekt att kunna uppföra sig ordentligt, även om man är med partner, barn eller familjen.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är klart att man kan prutta bort ett förhållande. Jag vill inte känna mig sambos skitlukt och det kostar ingenting för honom att prutta på toaletten, balkongen eller i nått annat rum men istället måste han brakskita i närheten av mig hela tiden, kommentera lukten och tycka att det är hysteriskt roligt. Jag blir bara förbannad, äcklad och känner att han inte respekterar mig trots att jag flertalet gånger sagt rakt ut att han förstör mitt goda humör och vårt förhållande om han fortsätter äckla sig på det där viset. Hur mysig är myskvällen om man måste sitta där i stanken och kväljas? Sånt förstör stämningen. Hur civiliserat är det att lägga av en brakare närapå i pyttipannan när man sitter och äter?

    Man får prutta i sitt hem hur mycket man vill, men man kan sköta det på ett snyggt sätt. Ett snyggt sätt är inte att prutta under sex, att tvinga in sin partners huvud under täcket precis efter att man pruttat eller genom att göra en show av sina pruttar som att det vore det mest hysteriskt roliga som finns. 

    Det går som sagt att fisa bort ett förhållande, att det tar slut är till största delen inte på grund av pruttarna utan på grund av den orespekt man visar genom att hålla på att äckla sig bredvid någon som uttryckligen sagt att denne inte uppskattar det.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Min absoluta uppfattning är att man har en grundtanke att INTE fisa i varandras närhet. Visst kan det hända undantagsvis. Det får man acceptera, bara båda i grunden försöker gå undan/på toaletten.

    Jag skulle inte acceptera en man som roat och medvetet släpper sig när jag är nära.


    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tycker att man kan göra det inför partnern om man gör det diskret så att det inte luktar eller låter, dvs partnern får aldrig veta om det. Måste man göra det på ett sätt som kommer att märkas så kan man gå in på toan eller i ett annat rum, fast så blir det typ aldrig för mig.

    Sedan kan ju missöden hända men då blir det lite pinsamt bara och sedan glömmer man. Men aldrig att göra det med mening så partnern hör... bläh!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Haha what? Vad många i denna tråd som tycker det är äckligt att prutta öppet i sitt hem med sin partner o familj! Det förstår jag inte!

    Jag o min sambo pruttar så mycket vi behöver om dagarna utan att skämmas. Snarare så skrattar vi och "låtsas-säger-åt" till varann, vi är helt naturliga med varann och tycker inte att det är något fult eller äckligt att prutta. Det är ju helt normalt! Att det luktar är ju ingen big deal, de går ju över så snabbt.

    Jag är uppväxt med en mamma som inte tycker det är något fel att prutta inför närmaste familjen så jag och min bror har därför inget emot det sen i vuxen ålder heller.. Tänker oxå att min dotter kommer vara avslappnad inför sin kommande partner och våga prutta i hans närhet!

    Haha alltså jag tycker verkligen det är viktigt att kunna fisa när man vill hemma! (Notera hemma, för jag går ju inte o pruttar offentligt även om jag önskar att det vore socialt accepterat!)

  • Anonym (Kaffedraken)
    Dinglande kotten skrev 2014-07-24 08:29:02 följande:

    Ska man kunna släppa sig inför sin partner och om man gör det, vad signalerar det då?


    Det är vidrigt och visst kan det leda till att förhållandet spricker.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Frågan är väl mer om man ska släppa sjuttifjorton inlägg på samma tema, under ett dygn.

Svar på tråden Pruttar förstör förhållandet?