• Anonym (:()

    KUB :(

    Var på KUB ultra ljud igår och allt såg bra ut tills hon knappade in ålder och blodproverna då fick jag 1:168 på T21 och 1:72 på T13 + 18
    Moderkaksprov inbokat men vet inte vad jag ska göra då risken för missfall är lika stort som att barnet skulle ha Downs (T21) vet någon om de andra vad värdet brukar ligga på mm???Gråter

  • Svar på tråden KUB :(
  • Anonym (Been there)

    Du vet att detta är bara beräkningar. Det är precis lika stor chans att du får ett fullt friskt barn...

    Det här med kub tycker jag borde tas bort då det bara skapar onödig oro

  • Anonym (:()

    a


    Anonym (Been there) skrev 2014-07-24 10:27:49 följande:

    Du vet att detta är bara beräkningar. Det är precis lika stor chans att du får ett fullt friskt barn...

    Det här med kub tycker jag borde tas bort då det bara skapar onödig oro


    ja jag vet min man säger samma sak men tänk om den har något av de andra de barnen överlever inte sin första födelsedag oftast o jag är ändå 43år :( med 3 friska barn sen tidigare (med en annan man) så det är väl min "tur" att få en som inte är frisk eller??

  • Anonym (Been there)

    Nej det behöver inte alla vara din tur. Du skulle skippat kub testet o gått direkt på prov som visar vad de verkligen är.

    Den där oron är verkligen fruktansvärd

  • Anonym (:()
    Anonym (Been there) skrev 2014-07-24 10:34:23 följande:

    Nej det behöver inte alla vara din tur. Du skulle skippat kub testet o gått direkt på prov som visar vad de verkligen är.

    Den där oron är verkligen fruktansvärd


    ska jag göra moderkaksprov som är inbokad till nästa v maken resonerar som, tänk om det blir missfall o vi får reda på att barnet var friskt :(

    eller finns det andra prover man kan ta?
  • Zuzziwoman

    När jag gjorde KUB så resonerade vi som så att när risken för mf är större än risken för sjukt barn, då avvakta vi. Sedan är det inte sista ni kan göra, visar ultraljudet något avvikande i vecka 18 så kan man ta ställning då också och det brukar synas sa de till mig. Förra grav. Gjorde vi blodprov och fick risk 1:5 och här springer det runt en frisk tjej, om än lite tokig Den gången gjorde vi fvp

  • Anonym (:()

    tack för svaren.
    gjorde moderkaksprov tisdag29/7 och fick brev hem 5/8 att vi väntar en frisk liten pojke SkrattandeHjärta

  • KarinIngrid
    Anonym (:() skrev 2014-08-07 10:59:26 följande:

    tack för svaren.
    gjorde moderkaksprov tisdag29/7 och fick brev hem 5/8 att vi väntar en frisk liten pojke SkrattandeHjärta


    Åh vad skönt att höra, grattis till pojken!
  • Anonym (:()
    KarinIngrid skrev 2014-08-07 11:01:04 följande:
    Åh vad skönt att höra, grattis till pojken!
    Skrattande tack
Svar på tråden KUB :(