• Äldre 24 Jul 11:18
    1258 visningar
    19 svar
    19
    1258

    Gravid i vecka 6, BF mars 2015 följas åt ?

    hej ! 


    Idag går jag in i vecka 6, och jag skulle tycka det var kul om vi var några som följdes åt :) är 23 år och är gravid med mitt första barn. 


    tänkte det hade varit kul för oss förstföderskor att kanske bolla lite funderingar och ideer om allt kring graviditet och även sedan när bebisen kommit ut ?

  • Svar på tråden Gravid i vecka 6, BF mars 2015 följas åt ?
  • Äldre 24 Jul 13:40
    #1

    Hej! Jag gick in i v. 8 i dag med första barnet :) Är 22 år.
    Hur mår du? :) Jag är så trött så jag knappt orkar jobba...

  • Äldre 24 Jul 15:42
    #2

    Hej! jag är också 23 år och är i vecka 6, första barnet :)

  • Äldre 26 Jul 20:17
    #3

    Hej! Jag är 22 år och gick in i v. 6 igår. Känner mig inte alls gravid. Är väldigt trött men kan bero på värmen med. Eftersom jag inte har fler symtom har jag börjat oroa mig för att inte blir någon bebis. Hur har ni det?

  • Äldre 26 Jul 20:48
    #4

    Hej hoppar in här bf 11 mars har bara trötthet onda tuttar och svullen mage första barnet är 30 år har mf och utomkv eds havandeskap bakom mig:/ ska på ul 18/8

  • Äldre 29 Jul 14:19
    #5
    Kawinna skrev 2014-07-24 13:40:31 följande:

    Hej! Jag gick in i v. 8 i dag med första barnet :) Är 22 år.
    Hur mår du? :) Jag är så trött så jag knappt orkar jobba...


    Men vad kul ! jag mår faktiskt väldigt bra. Var på första besöket hos barnmorskan idag och hon sa att det var väldigt ovanligt att jag inte mådde illa eller så. 


    jag är bara väldigt hungrig och vääääldigt trött. Och kissnödig ! 


    Hur mår du annars förutom tröttheten ? :) 

  • Äldre 29 Jul 14:20
    #6
    j91j skrev 2014-07-24 15:42:01 följande:

    Hej! jag är också 23 år och är i vecka 6, första barnet :)


    vad kul ! :) grattis till dig ! Mår du bra i graviditeten hittills ? 
  • Äldre 29 Jul 14:22
    #7
    Puppen skrev 2014-07-26 20:17:57 följande:

    Hej! Jag är 22 år och gick in i v. 6 igår. Känner mig inte alls gravid. Är väldigt trött men kan bero på värmen med. Eftersom jag inte har fler symtom har jag börjat oroa mig för att inte blir någon bebis. Hur har ni det?


    Jag förstår dig helt. jag tycker inte heller att man känner sig gravid. Som jag försöker säga åt min sambo, "det kanske inte syns eller märks för dig, men det känns på tusen olika sätt för mig". 


    Jag är trött, blir lätt grinig. Hungrig. men annars känner jag inte heller något. Kan dock känna på kvällarna att jag är lite öm och svullen i magen. Men det känns inte som något problem iallafall för min del :) snarare spännande och kul ! men jag tycker det är så svårt att ta dagen som den kommer, jag vill ha bebismage helst nu och helst passera vecka 12 så man får berätta åt folk ! 

  • Äldre 29 Jul 14:26
    #8

    Var på första besöket på mvc idag, och fick ett gäng med papper och böcker och häften om allt. herregud vad mycket man ska "kunna" och vad mycket man ska "tänka på". jag vet inte hur det är med någon av er, men jag slutade snusa i samband med att jag fick reda på att jag var gravid, och har inte tagit en enda snus sen dess. Med nikotin i alltså. Men jag har kört med Onico istället, och har läst lite varstans att det är många som gör det, men min barnmorska tyckte att jag inte ens skulle få göra det ? 


    jag vet inte. Men har försökt läsa om onico och det är ju liksom inga konstiga grejjor i det egentligen, så förstår inte varför hon tyckte så. 


     


    Hur som helst. Känner av spänningar och lite ont i magen på kvällarna och ibland om jag stressar eller springer omkring för mycket. Jag måste kissa säkert 10-12 gånger dagen ( förut kanske jag kissade 4 gånger om dagen ) , jag är hungrig och sugen på FET mat. Och inget av det jag är sugen på fanns med i barnmorskans " det här kan du äta"- bok. -.- 


    jaja. Huvudsaken man äter. ellerhur ? 


    Hur mår ni tjejer? 

  • Äldre 29 Jul 20:44
    #9

    Jag är 29 år. Jag plussade imorse! Är i vecka 5+0 tror jag :)

    Enligt olika uträknare är det BF den 31 Mars, ska ringa

    barnmorskan imorrn och se om man kan få komma i v.6 på inskrivning.

    Hoppas knyttet stannar kvar och det är mitt och sambons första <3

  • Äldre 29 Jul 20:48
    #10

    Plussade i måndags, UL hos barnmorskan på tisdag. Är i v. 6+

  • Äldre 29 Jul 22:16
    #11

    Jag känner inte något illamående bara trött seg o t i magen lite då o då trög i magen kissar ca 3-4 ggr på natten o dagen. Har gått upp 2.5 kg.

    Jag va rökare innan jag plussade och har lagt ner det helt bm sa att det är bättre att sluta helt än att börja med nått nytt.

    är det nån här som bor i Kalmar län? el vart bor ni?:)

  • Äldre 29 Jul 22:26
    #12

    Jag plussade i morse, är i vecka 5 (4+0) imorgon :) Jag bor inte i Kalmar just nu, men är därifrån :) vi flyttar tillbaka runt jul.

    Jag har en hel del symptom, men är lite orolig eftersom min halsbränna som förut var ganska jobbig, nu nästan har försvunnit. Och illamåendet + kissande har blivit lite bättre. Fast det har bara varit så i ungefär två dagar. Ändå gör det mig jättenojig :/ har hört att det kan vara bättre vissa dagar utan att det är missfall, så jag hoppas på det.

  • Äldre 30 Jul 05:50
    #13
    Vippsi skrev 2014-07-29 22:26:07 följande:

    Jag plussade i morse, är i vecka 5 (4+0) imorgon :) Jag bor inte i Kalmar just nu, men är därifrån :) vi flyttar tillbaka runt jul.

    Jag har en hel del symptom, men är lite orolig eftersom min halsbränna som förut var ganska jobbig, nu nästan har försvunnit. Och illamåendet + kissande har blivit lite bättre. Fast det har bara varit så i ungefär två dagar. Ändå gör det mig jättenojig :/ har hört att det kan vara bättre vissa dagar utan att det är missfall, så jag hoppas på det.


    Förstår hur du känner. Jag kände typ ingenting igår och var nojjig hela dagen. Det blir en ond cirkel. Är orolig, blir stressad för att jag oroar mig eftersom jag vet att det inte är bra för graviditeten heller, så blir jag ledsen för jag håller på så och så börjar det om igen... Hoppas jag mår lite sämre idag hehe.
  • Äldre 30 Jul 07:41
    #14
    Puppen skrev 2014-07-30 05:50:13 följande:

    Förstår hur du känner. Jag kände typ ingenting igår och var nojjig hela dagen. Det blir en ond cirkel. Är orolig, blir stressad för att jag oroar mig eftersom jag vet att det inte är bra för graviditeten heller, så blir jag ledsen för jag håller på så och så börjar det om igen... Hoppas jag mår lite sämre idag hehe.


    Haha ja precis.. men jag tänker att det helt enkelt är så att man blir mindre påverkad av det vissa dagar. Sen om typ aaalla symptom försvinner eller om man börjar blöda, då kanske man ska bara orolig :( men så länge det inte händer så FÖR SÖKER jag iallafall bara tacka för den lilla pausen.. haha. Men det är inte lätt!
  • Äldre 30 Jul 08:35
    #15
    annasofiiia skrev 2014-07-29 14:19:41 följande:

    Men vad kul ! jag mår faktiskt väldigt bra. Var på första besöket hos barnmorskan idag och hon sa att det var väldigt ovanligt att jag inte mådde illa eller så. 


    jag är bara väldigt hungrig och vääääldigt trött. Och kissnödig ! 


    Hur mår du annars förutom tröttheten ? :) 


    Härligt att du mår så bra :)
    Jag hade en riktigt kass dag i måndags, slutade med att jag spydde på kvällen. Ingen höjdare! Men nu har jag bunkrat upp med salta kex så det har faktiskt gått lite bättre nu :)
  • Äldre 30 Jul 10:12
    #16
    annasofiiia skrev 2014-07-29 14:20:09 följande:
    vad kul ! :) grattis till dig ! Mår du bra i graviditeten hittills ? 
    Desamma :) Jag är tröttare än vanligt, har mått dåligt korta stunder men har fort gått över, humörsvängningar och kissar väldigt ofta.
  • Äldre 30 Jul 11:14
    #17
    skarlsson84 skrev 2014-07-29 22:16:44 följande:

    Jag känner inte något illamående bara trött seg o t i magen lite då o då trög i magen kissar ca 3-4 ggr på natten o dagen. Har gått upp 2.5 kg.

    Jag va rökare innan jag plussade och har lagt ner det helt bm sa att det är bättre att sluta helt än att börja med nått nytt.

    är det nån här som bor i Kalmar län? el vart bor ni?:)


    Jag bor iprincip så långt upp i norra sverige man kan komma. Inte riktigt. Men nästan :) 
  • Äldre 30 Jul 11:17
    #18

    Alltså det är ju inte precis som att man har någon mage riktigt när man är så tidigt i graviditeten. Men jag börjar ändå få lite problem med mina vanliga byxor, för att jag känner mig så svullen. vanliga leggings går fetbort, speciellt efter att man ätit ( och man äter ju ungefär jämt ) och på kvällarna är magen riktigt stor och svullen. 


    så jag fick så fint klicka hem ett par mamma-byxor, och det känns läskigt såklart, när man är så tidigt. allt kan ju hända. Men jag hoppas vi alla får ha turen med oss att alla dessa små ärtor väljer att stanna i våra små magar ! :) 

  • Äldre 30 Jul 12:34
    #19
    annasofiiia skrev 2014-07-30 11:17:32 följande:

    Alltså det är ju inte precis som att man har någon mage riktigt när man är så tidigt i graviditeten. Men jag börjar ändå få lite problem med mina vanliga byxor, för att jag känner mig så svullen. vanliga leggings går fetbort, speciellt efter att man ätit ( och man äter ju ungefär jämt ) och på kvällarna är magen riktigt stor och svullen. 


    så jag fick så fint klicka hem ett par mamma-byxor, och det känns läskigt såklart, när man är så tidigt. allt kan ju hända. Men jag hoppas vi alla får ha turen med oss att alla dessa små ärtor väljer att stanna i våra små magar ! :) 


    Känner mig också helt uppblåst! Går bra i lösa byxor, jeans är bara att glömma! Tur att det är sommar så man kan ha lite sköna klänningar också :)
Svar på tråden Gravid i vecka 6, BF mars 2015 följas åt ?