• Äldre 24 Jul 12:51
    1812 visningar
    1 svar
    1
    1812

    Ont i mellangården??

    Jag har ett stort problem som besvärar mig väldigt mycket. Jag har varit på gynundersökning för detta, tagit tester på de flesta könssjukdomar, men alla var negativa, tagit infektionsprover, gravtest och urinprov, men allt negativt.

    Det är så att jag är "jätte öm" mitt på mellangården, men det känns som om det sitter under huden liksom. Jag tror inte att det är någon knöl jag känner, men det känns som en förhårdnad och gör verkligen ont när jag trycker där. Besväras inte hela tiden av den när jag går och sitter, men ibland har jag haft som en konstig värk.

    Om man trycker på väggen från slidöppningen mot anus om man säger, så känns det jätte obehagligt.
    Jag kan inte se något utvändigt och det kunde heller inte gynekologen. Hon funderade först på bartholinis körtel eller vad det heter, men den satt inte där sa hon, och hon kunde ju heller inte se någon knöl.

    Ska man vara hörd vid mellangården? Jag känner att det känns hårdare när jag står än när jag sitter och ligger, som om förhårdnaden försvinner lite när jag ligger eller sitter. Kan det ömma när man tryckt där för mycket eller vad kan detta bero på???

    Är såklart väldigt orolig för cancer osv...och det är ju ingenting som synd på prover man tar :( Tycker inte att jag får den hjälp jag behöver. 

  • Svar på tråden Ont i mellangården??
  • Äldre 29 Jul 11:03
    #1

    Hej! boka tid hos en annan gynekolog för en second opinion.Lycka till

Svar på tråden Ont i mellangården??