• Anonym (Paff)
    Äldre 24 Jul 13:11
    14281 visningar
    104 svar
    104
    14281

    Jag fick ingen tårta

    Jag fyllde år förra veckan. Brukar alltid väckas med frukost på sängen, tårta osv. Gör samma sak när maken fyller år.
    Den här gången kom han och barnen insmygandes och sjöng och gav paket (som jag blev jätteglad för).
    MEN, ingen frukost på sängen. Jaha okej, jag klädde på mig och gick upp efter lite mys i sängen med barnen. Då inser jag att det inte ens blir tårta till frukost som vi brukar ha. Nej, han har inte köpt nåt "gott" öht.. Och varför? Jo, för att han bantar. Av den anledningen får jag tydligen inte äta tårta på min egen födelsedag.
    Jag sa inget om det, ville inte göra honom ledsen eller förstöra stämningen, men jag var paff och något besviken..
    Han sa att vi kan gå ut och äta på nåt mysigt fik när han nåt sin målvikt.. Ehm, okej..
    Hade ni också känt er besvikna eller är jag barnslig? Jag är också noga med vad jag äter, men när man fyller år tycker jag väl att man får unna sig..

  • Svar på tråden Jag fick ingen tårta
  • Äldre 24 Jul 13:13
    #1

    Jag tycker att du är barnslig..

    Men det kan bero på att jag inte gillar tårta..

  • Äldre 24 Jul 13:13
    #2
    Anonym (Paff) skrev 2014-07-24 13:11:04 följande:

    Jag fyllde år förra veckan. Brukar alltid väckas med frukost på sängen, tårta osv. Gör samma sak när maken fyller år.
    Den här gången kom han och barnen insmygandes och sjöng och gav paket (som jag blev jätteglad för).
    MEN, ingen frukost på sängen. Jaha okej, jag klädde på mig och gick upp efter lite mys i sängen med barnen. Då inser jag att det inte ens blir tårta till frukost som vi brukar ha. Nej, han har inte köpt nåt "gott" öht.. Och varför? Jo, för att han bantar. Av den anledningen får jag tydligen inte äta tårta på min egen födelsedag.
    Jag sa inget om det, ville inte göra honom ledsen eller förstöra stämningen, men jag var paff och något besviken..
    Han sa att vi kan gå ut och äta på nåt mysigt fik när han nåt sin målvikt.. Ehm, okej..
    Hade ni också känt er besvikna eller är jag barnslig? Jag är också noga med vad jag äter, men när man fyller år tycker jag väl att man får unna sig..


    Hade verkligen inte brytt mig utan snarare heja på min man. Det han gör är jobbigare än att du inte får äta din tårta
  • Anonym (Paff) Trådstartaren
    Äldre 24 Jul 13:14
    #3
    Ivan52x53 skrev 2014-07-24 13:13:01 följande:

    Jag tycker att du är barnslig..

    Men det kan bero på att jag inte gillar tårta..


    Så du hade inte velat få något du tycker är gott när du fyller år för att din partner bantar? Utan att ni ens diskuterat det innan?
  • Anonym (Asch)
    Äldre 24 Jul 13:15
    #4

    Asch släpp det, hade det varit såååå viktigt för dig hade du själv köpt din tårta till din dag, eller bara hällt sockret direkt i minnen det är samma sak

  • Äldre 24 Jul 13:16
    #5
    Anonym (Paff) skrev 2014-07-24 13:14:39 följande:
    Så du hade inte velat få något du tycker är gott när du fyller år för att din partner bantar? Utan att ni ens diskuterat det innan?
    Jag kan alltid köpa något själv om jag vill det..
  • Anonym (Paff) Trådstartaren
    Äldre 24 Jul 13:17
    #6
    Eleonor01 skrev 2014-07-24 13:13:38 följande:
    Hade verkligen inte brytt mig utan snarare heja på min man. Det han gör är jobbigare än att du inte får äta din tårta
    Som jag sa så sa jag inget om det, men jag ser inte varför jag inte får äta på min födelsedag utan att vi ens pratat om det innan. Jag älskar tårta och hade sett fram emot att få unna mig. 
  • Äldre 24 Jul 13:18
    #7

    Vad innebär alltid? I hur många år har du fått tårta av maken på födelsedagsmorgonen?

    Tycker inte det är en stor grej personligen men man har ju sina traditioner :0)

  • Anonym (Paff) Trådstartaren
    Äldre 24 Jul 13:18
    #8

    Grejen är ju att det är tradition hur vi uppvaktar varann när nån fyller år, tidigare år hade han blivit arg om jag gått och köpt själv, det vill han göra och överraska med valet.

  • Äldre 24 Jul 13:19
    #9

    Du är lite barnslig men jag hade känt precis samma sak!


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (Asch)
    Äldre 24 Jul 13:19
    #10
    Anonym (Paff) skrev 2014-07-24 13:17:21 följande:

    Som jag sa så sa jag inget om det, men jag ser inte varför jag inte får äta på min födelsedag utan att vi ens pratat om det innan. Jag älskar tårta och hade sett fram emot att få unna mig. 


    Jaha men du fyller år i 24 timmar varför köpte du inte en själv?
Svar på tråden Jag fick ingen tårta