• Anonym (Odlaren)

    Vad är ett okej pris?

    Jag har lyckats få en väldigt riklig skörd av gurka,mycket mer än jag själv kan äta upp eller ge bort till familjen.
    Iallafall så har samtalsämnet kommit upp på jobbet och många var intresserade av att köpa inlagd gurka av diverse slag och det vore jätteroligt eftersom jag lagt in i många år innan. Men då kommer frågan,hur mycket kan jag ta betalt?
    Jag kommer köpa burkar (nya) i två storlekar,liten ca 350 ml och stor ca 720 ml.
    Valfri inläggning tex ättiksgurka,saltgurka osv.
    Är 15 kr respektive 25 kr för mycket?
    Gurkan är uppdriven från frö och har odlats helt ekologiskt. 

  • Svar på tråden Vad är ett okej pris?
  • Almina

    Jag tycker att det låter rimligt!

    Vad kostar burkarna och ingredienserna till inläggningen för dig?

  • Anonym (gurkan)

    20/40 bör du ta minst. Förutsatt att du gör ett bra recept. :)

  • Aniiee

    Du menar att du ska sälja  ditt hantverk billigare än industri-burkarna på coop? Nä, du kan lugnt dubbla ditt tänkta pris......


    Key change, MOFO!
  • Almina

    Jag kan ju tillägga att jag också skulle kunna tänka mig att betala det dubbla!

    Ditt föreslagna pris är ju ett väldigt generöst kompis-pris skulle jag tycka.

  • Reflexen

    Nya burkar brukar ju vara ganska dyra, så ditt pris låter lågt. Priset ska ju täcka dina kostnader för ingredienser, burkar, frö samt jobb.

    Handgjort är värt mycket!

  • Octavia

    Ungefär 50% mer i pris än de ekologiska inlagda gurkorna som finns i hyllan på Ica. Har inte i huvudet vad inlagd gurka kostar men jag är förstås beredd att betala mer för hemgjorda inläggningar än massproducerade. Kul initiativ av dig!

  • Anonym (Odlaren)

    Tack för alla synpunkter! Burkarna kostar 7 respektive 9 kr styck inklusive frakt.

    Flera ingredienser har jag i trädgården så övriga utgifter vore salt och ättika främst.

  • Reflexen

    Det var ju bra pris på burkarna! Var hittade du dom?

    Tycker ändå att du ska ta mer betalt, även salt o ättika kostar ju jag skulle nog betala 25-30 resp 40-50 kr per burk om det såg bra ut o smakade bra!

  • Vinterankan

    Tycker det låter som alldeles för lite. Vad kostar motsvarande storlekar på mataffären? Kolla där vad de dyraste kostar och sedan lägger du på kanske 50% på det. Eller om du vill ha "kompispriser" så matchar du mataffärernas priser.

  • Anonym (e)

    Det är ett lågt pris men jag tycker du kan köra på det om ni har bra relation med varandra på jobbet och du tycker det är roligt att hålla på med inläggningarna. Och att de inser att det är i princip ett symboliskt pris.

Svar på tråden Vad är ett okej pris?