• Anonym (1986)

    Råkade fisa på andra daten

    Jag måste bara skriva av mig. Igår var jag på en date med en otroligt fin kille som jag träffat. Vi har pratat en hel del och detta var andra daten. Vi hade det jättemysigt och vi var tillsammans i 8 timmar. Vi gick på en promenad, fikade och åt middag ihop. Stämningen var jättebra sedan hände det som inte får hända. Jag råkade fisa. Detta känns som en mardröm.


    Jag har aldrig någonsin råkat fisa inför andra förut. Inte på jobbet, bland vänner eller familj. Jag blev helt paff. Jag var verkligen inte beredd på det och jag blev så ställd när det hände. Jag sa ingenting för jag blev så chockad. På några sekunder hann jag övertala mig själv att han inte hörde något. Han började sedan att prata, och när han började prata var det försent för att säga något.


    Hela kvällen igår tänkte jag på det. Hur jag reagerade. Nu är jag övertygad om att han hörde det. Det är så otroligt pinsamt. Det var det första jag tänkte på när jag vaknade och nu har jag tänkt på detta hela dagen. Han smsade mig tidigare och skrev god morgon och tackade för igår. Trots detta så skäms jag otroligt mycket. Jag mår så dåligt att jag reagerade som jag gjorde. Jag kunde ha bett om ursäkt eller sagt något i alla fall. Bett om ursäkt och skrattat. Vad som helst hade varit bättre än detta.


    Har någon varit med om samma sak? Hur reagerade ni? Bör jag säga något till honom idag när vi pratar eller ska jag fortsätta att låtsas om som ingenting? Jag mår så otroligt dåligt över detta. Han är en sån fin kille och jag skäms nu varje gång som han skriver. Frågan är om han inte tänker på det eller om han verkligen hörde och kommer ihåg. Vi var ensamma när det hände så det kan inte ha varit någon annan. Tänk att två sekunder kan förstöra 8 underbara timmar. Ibland tycker jag att det är lite roligt, men jag mår så otroligt dåligt över detta och vet inte hur jag ska göra nästa gång vi ses. Om vi ses igen.

  • Svar på tråden Råkade fisa på andra daten
  • Anonym (D)

    Han har hört av sig efter händelsen vilket antingen betyder att han inte hörde eller att han inte bryr sig.  Ta inte upp det igen, DET skulle vara pinsamt! 

  • pluvdo

    Äh, låtsas inte om det. Du kommer kanske gå och ha ångest över det ett tag, men sedan kommer du glömma det. Det är ju trots allt naturligt.


    Om du nu verkligen inte kan släppa (no pun intended) det så SMS:a typ "Jag vet inte om du hörde det, men jag råkade fisa igår och blev så ställd att jag inte visste vad jag skulle säga..." och så vidare. Samtidigt så känns det väl som att det mest naturliga ifall man råkar fisa är att man inte låtsas om det. Så...

  • tobbe01
    Anonym (1986) skrev 2014-07-24 17:28:42 följande:

    Jag måste bara skriva av mig. Igår var jag på en date med en otroligt fin kille som jag träffat. Vi har pratat en hel del och detta var andra daten. Vi hade det jättemysigt och vi var tillsammans i 8 timmar. Vi gick på en promenad, fikade och åt middag ihop. Stämningen var jättebra sedan hände det som inte får hända. Jag råkade fisa. Detta känns som en mardröm.


    Jag har aldrig någonsin råkat fisa inför andra förut. Inte på jobbet, bland vänner eller familj. Jag blev helt paff. Jag var verkligen inte beredd på det och jag blev så ställd när det hände. Jag sa ingenting för jag blev så chockad. På några sekunder hann jag övertala mig själv att han inte hörde något. Han började sedan att prata, och när han började prata var det försent för att säga något.


    Hela kvällen igår tänkte jag på det. Hur jag reagerade. Nu är jag övertygad om att han hörde det. Det är så otroligt pinsamt. Det var det första jag tänkte på när jag vaknade och nu har jag tänkt på detta hela dagen. Han smsade mig tidigare och skrev god morgon och tackade för igår. Trots detta så skäms jag otroligt mycket. Jag mår så dåligt att jag reagerade som jag gjorde. Jag kunde ha bett om ursäkt eller sagt något i alla fall. Bett om ursäkt och skrattat. Vad som helst hade varit bättre än detta.


    Har någon varit med om samma sak? Hur reagerade ni? Bör jag säga något till honom idag när vi pratar eller ska jag fortsätta att låtsas om som ingenting? Jag mår så otroligt dåligt över detta. Han är en sån fin kille och jag skäms nu varje gång som han skriver. Frågan är om han inte tänker på det eller om han verkligen hörde och kommer ihåg. Vi var ensamma när det hände så det kan inte ha varit någon annan. Tänk att två sekunder kan förstöra 8 underbara timmar. Ibland tycker jag att det är lite roligt, men jag mår så otroligt dåligt över detta och vet inte hur jag ska göra nästa gång vi ses. Om vi ses igen.


    Blir lite full i skratt när jag läser det du skriver för de är dråpligt (ursäkta). Jag tycker det var bra att du inte började be om ursäkt för alla fiser hela tiden och ibland hörs det och det är naturligt.
  • tobbe01

    Hur är det med rapar förresten? Kom just ihåg vad en arbetskollega till mig sa en gång "En rap är en brakskit som signalerar att aschelet har gått i baklås"! Tänkvärt

  • Edina

    Släpp det Även den bästa kan råka ut för en överraskande spontanfis. 

  • tobbe01
    Edina skrev 2014-07-24 18:01:37 följande:

    Släpp det Även den bästa kan råka ut för en överraskande spontanfis. 


    För att förtydliga "släpp deT" inte "släpp deJ". Förlåt. 
  • enäggs81

    Snälla det blir bara pinsamt om du tar upp det! Låt det vara. Alla människor fiser så det är inget att be om ursäkt för. Han förstår att det inte var med flit. Var så säker! Lägg nu detta bakom dig. Du gör en höna av en fjäder!

  • tobbe01
    enäggs81 skrev 2014-07-24 18:24:32 följande:

    Snälla det blir bara pinsamt om du tar upp det! Låt det vara. Alla människor fiser så det är inget att be om ursäkt för. Han förstår att det inte var med flit. Var så säker! Lägg nu detta bakom dig. Du gör en höna av en fjäder!


    Ja det blir ju lite små-genant (kanske) om hon vid nästa dejt säger....-"Jo jag råkade ju fisa förra gången men det var ju helt oavsiktligt och det bara ...slank ur mig....och jag ber så mycket om ursäkt i efterskott och det ska aldrig upprepas"...............
  • Anonym (...)

    Jag råkade fisa på tredje dejten. Att han hörde det fick jag reda på långt senare. Vi har idag varit tillsammans i 10år och väntar nu vårt första barn.. Så kan det också gå :)

  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (...) skrev 2014-07-24 19:36:12 följande:

    Jag råkade fisa på tredje dejten. Att han hörde det fick jag reda på långt senare. Vi har idag varit tillsammans i 10år och väntar nu vårt första barn.. Så kan det också gå :)


    Jamenprecis, enligt Fru Ribbing får man inte fisa förrän på tredje daten.

    TS, om det skulle hända igen, säg bara bestämt, alltså det där var INTE jag! Och peka ut någon oskyldig förbipasserande som gärningsmannen. Dvs skämta bort det. Om du tar upp det nu kommer du att låta som värsta komplexfyllda vraket. Antagligen är killen nu glad, för om han råkar fisa kommer du knappast att klaga.
  • Anonym (Klara)

    Om han hörde din fis så förstod han nog att det var av misstag, om inte annat av din reaktion då du blev så generad och ställd av missödet, han har ju dessutom "okej:at" att det inte var hela världen med en liten fis genom att höra av sig till dig efter dejten (dvs han la inte benen på ryggen och flydde inför denna prutt ifall han överhuvudtaget ens hörde den).

    Du kommer förmodligen svettas över denna fis ett tag, men se det positiva istället - det kunde varit värre, det verkar ju som att du i alla fall slapp en oangenäm ytterst avslöjande lukt som påföljd (man får vara glad åt det lilla).

    mvh/Klara (som nys-pruttade högljutt av misstag på andra dejten och som sedan dess ALLTID spänner åt skinkorna vid nysningar som säkerhetsåtgärd - förhållandet höll dock i 4 år).

Svar på tråden Råkade fisa på andra daten