• MadameGrön

    Gömd tvilling ?

    Jag var på ett VuL för några dagar sen (8+5) då jag haft upprepade MA (missed abortions) emellan mina graviditeter. Jag har fött två friska barn. Allt såg fint ut, läkaren var lite ovan och kunde inte just denna maskinen men hjärtat slog.

    Frid och fröjd.

    Dock har jag typ sedan v 5 haft misstankar om att det finns två därinne då jag växt sjukt fort i jämförelse med min andra graviditet. illamåendet och tröttheten ska vi inte tala om. det har varit 10 gånger dubbel och jag har somnat sittandes, hemma har jag lagt mig och sovit nu under semestern mellan 8 på morgonen och typ två,, kommit upp druckit, petat i mig något och sedan legat på soffan halvsovandes resten av dagen/kvällen medan barnen leker. helt sjukt.

    Jag har inte träffat min mammas släkt och varken hon eller jag vet om vi har tvillingar på hennes sida.

    vad tror ni? man har ju läst om dem som haft en bebis vid tidigt vul och sedan haft två helt plötsligt vid Rul...

    jag är nu i 8 +7 och ser ut att vara i v 25.. jag skojar inte. och det är inte fluff för jag drar in så mycket jag kan och när jag ligger ner är bulan där ändå...

  • Svar på tråden Gömd tvilling ?
  • modsey

    liksom helt omöjligt att gissa om, har de sett en är det troligast att det bara är en.

  • Limaliie

    Jag tvivlar att livmodern skulle vara så stor som i v 25 på dig, det är den inte ens med tvillingar så tidigt.

    Beror säkert på annat och inte så troligt att de missar en tvilling, det händer men inte vanligt.

  • moonlight

    Nu är det många år sedan men på mig missade läkaren tvillingar med vul i v 11 o även i v 14 så visst kan dom missa en tvilling på vul!

  • Anonym1876

    Hej! Jag undrar också. Det är nästan lika dant för mig. Jag var på ett vul i v7+1 och en till i v7+5 och det var bara en. Men jag undrar ändå om det kan hänt att dom har missat. Jag är också jätte stor som jag skulle vara runt v21/v25 och jag är bara i v10. Jag har barn sen tidigare men jag har aldrig blivit så stor på en gång redan i v6 var jag stor kunde inte ha mina vanliga kläder gick inte dölja inte ens med stora fluffiga tröjor. Sen har jag mått jätte illa gemfört med dom andra barnen. Kissar jätte ofta och är as trött hela tiden. Sen har jag ett sånt hemskt humör och det har jag aldrig haft har mått jätte bra med dom andra. Sen kan jag känna min livmoderkant två/tre fingrar under naven. Har även drömt tre gånger om tvillingar.

Svar på tråden Gömd tvilling ?