• Anonym (Sann)
    Äldre 24 Jul 20:25
    1860 visningar
    21 svar
    21
    1860

    Att ej orka va social

    Någon mer än jag som inte känner för att sociala sig eller lyssna umgås tex, att man orkar inte va social ? Varför hänger folk upp sig för att man inte orkar och känner för det . Är man mer poppis för att man inte orkar sociala sig . Utan bara relax utan att snacka eller lyssna . Någon mer som inte pallar va social .?

  • Svar på tråden Att ej orka va social
  • Anonym (?)
    Äldre 24 Jul 20:28
    #1

    Vad menar du egentligen? Om man är mer populär för att man inte orkar vara social?
    Vad menar du med bara relax?

  • Äldre 24 Jul 20:40
    #2

    Nej, jag orkar inte vara social särskilt ofta heller, TS :). Jobbar heltid på ett jobb där jag har rätt mycket kollegor omkring mig som jag samarbetar med, på kvällen sedan vill jag vara ifred, orkar sällan träffa kompisar sådana kvällar...

  • Anonym (Sann) Trådstartaren
    Äldre 24 Jul 20:59
    #3
    Anonym (?) skrev 2014-07-24 20:28:44 följande:

    Vad menar du egentligen? Om man är mer populär för att man inte orkar vara social?

    Vad menar du med bara relax?


    Anonym (?) skrev 2014-07-24 20:28:44 följande:

    Vad menar du egentligen? Om man är mer populär för att man inte orkar vara social?

    Vad menar du med bara relax?


    Anonym (?) skrev 2014-07-24 20:28:44 följande:

    Vad menar du egentligen? Om man är mer populär för att man inte orkar vara social?

    Vad menar du med bara relax?


    Relax med sig själv, och koppla av .Kan sitta en hel dag själv ute eller inne och bara sluta ögonen och öronen orkar inte snacka med någon.
  • Anonym (hm)
    Äldre 24 Jul 21:01
    #4

    TS låter deprimerad, sök upp en vårdcentral och be om remiss till psykolog.

  • Anonym (?)
    Äldre 24 Jul 21:02
    #5

    Ja okej, låter väl inte så farligt så länge det inte blir för ofta. Och att man inte får problem av det.

  • Äldre 24 Jul 21:06
    #6
    Anonym (hm) skrev 2014-07-24 21:01:11 följande:

    TS låter deprimerad, sök upp en vårdcentral och be om remiss till psykolog.


    Det finns många människor som behöver vara ensamma och göra ingenting för att ladda batterierna, jag är en av dom och jag är absolut inte deprimerad. Men jag är van vid den "diagnosen" eftersom extroverta människor verkar ha svårt att förstå att andra kanske behöver ensamhet.
  • Äldre 24 Jul 21:06
    #7
    Anonym (hm) skrev 2014-07-24 21:01:11 följande:

    TS låter deprimerad, sök upp en vårdcentral och be om remiss till psykolog.


    Det finns många människor som behöver vara ensamma och göra ingenting för att ladda batterierna, jag är en av dom och jag är absolut inte deprimerad. Men jag är van vid den "diagnosen" eftersom extroverta människor verkar ha svårt att förstå att andra kanske behöver ensamhet.
  • Anonym (Sann) Trådstartaren
    Äldre 24 Jul 21:08
    #8
    Anonym (Sann) skrev 2014-07-24 20:59:09 följande:

    Relax med sig själv, och koppla av .Kan sitta en hel dag själv ute eller inne och bara sluta ögonen och öronen orkar inte snacka med någon.


    Det är sä fruktansvärt skönt en känsla som är obeskrivlig efter man Closed eyes and ears ..(-:
  • Anonym (?)
    Äldre 24 Jul 21:10
    #9
    Boob skrev 2014-07-24 21:06:23 följande:
    Det finns många människor som behöver vara ensamma och göra ingenting för att ladda batterierna, jag är en av dom och jag är absolut inte deprimerad. Men jag är van vid den "diagnosen" eftersom extroverta människor verkar ha svårt att förstå att andra kanske behöver ensamhet.
    Fast det är ju inte naturligt om man ser till hur människan är tänkt att leva, så man bör nog vara lite uppmärksam på det så att det inte går för långt. Vet många som har isolerat sig gradvis och ingen har riktigt förstått hur dåligt de mått förrän efter lång tid.
  • Äldre 24 Jul 21:11
    #10
    Anonym (hm) skrev 2014-07-24 21:01:11 följande:

    TS låter deprimerad, sök upp en vårdcentral och be om remiss till psykolog.


    Det finns många människor som behöver vara ensamma och göra ingenting för att ladda batterierna, jag är en av dom och jag är absolut inte deprimerad. Men jag är van vid den "diagnosen" eftersom extroverta människor verkar ha svårt att förstå att andra kanske behöver ensamhet.
Svar på tråden Att ej orka va social