• Svar på tråden Vilket kön har kattungarna?
  • Fral13

    Svårt att se, bilderna är lite små.
     men man kan säga att det är tätt mellan "hålen" på en hona. Hanar har  längre mellan "hålen" och pung (efter ett tag). 

  • GrönaDruvan
    GrönaDruvan skrev 2014-07-24 20:47:30 följande:

    Jag skulle gissa på flicka-pojke-pojke-pojke..

    Men inte helt säker


    Vände kanske på det..
  • Randig

    bilderna blir lite större när man högerklickar på dem och trycker på visa bild:)

  • Randig

    japp.

    Som det ser ut nu är bara den svartvita (första bilden) en hane och resten honor, jag frågade på ett kattforum med lite fler kunniga:) Och dem bekräftade det jag själv gissat på. Så de bägge röda är honor vilket känns kul, det är ju lite ovanligare med röda honor:)

  • GrönaDruvan
    Randig skrev 2014-07-24 21:38:21 följande:

    japp.

    Som det ser ut nu är bara den svartvita (första bilden) en hane och resten honor, jag frågade på ett kattforum med lite fler kunniga:) Och dem bekräftade det jag själv gissat på. Så de bägge röda är honor vilket känns kul, det är ju lite ovanligare med röda honor:)


    Det var så jag tänkte, vände ju som sagt på det i första inlägget. Ja, är ju ovanligt med röda honor men det finns ju
  • IceJossan

    Har du bild på mamman och pappan? På så sätt KAN det gå rätt lätt att könsbestämma ungarna då genetiken har vissa lagar :)

  • Randig
    IceJossan skrev 2014-07-25 10:49:29 följande:

    Har du bild på mamman och pappan? På så sätt KAN det gå rätt lätt att könsbestämma ungarna då genetiken har vissa lagar :)


    Pappan är röd och mamman är sköldpaddsfärgad, det var därför vi fick röda honor. Rött på bägge sidor.
Svar på tråden Vilket kön har kattungarna?