• Emy88

    Så fruktansvärt besviken på min dotters pappa

    Jag och min sambo har en dotter på 11 månader. Just nu renoverar vi vårt hus vilket har gjort att vi sover lite annorlunda än vanligt. I vanliga fall sover min dotter i sin spjälsäng jämte en 180 cm säng som står på golvet utan ben. Anledningen till att den inte har några ben är att dottern ibland vill komma över och nattas om i den stora sängen om hon vaknar på natten för att sedan lyftas över igen. Men nu när vi renoverar har hon sin spjälsäng i ett annat rum jämte en hög säng. Jag har sagt till min sambo att han absolut inte får somna om han lyfter över henne i den stora sängen eftersom hon både kryper, sitter och går i sömnen och jag är livrädd för att hon ska ramla ner från sängen och skada sig. De senaste veckorna har min sambo sovit själv med henne i det rummet och jag har sovit på en madrass på nedervåningen eftersom jag är höggravid och lider av olika besvär, vilket gör att jag endast sover 4-5 timmer per natt och därför verkligen behöver få sova.
    I natt vaknade jag av att jag hörde dottern gny på övervåningen så jag gjorde iordning välling och gick upp, varpå jag ser min sambo ligga och snarka på ena sidan av sängen och min dotter ligger vid fotändan med nerbajsad blöja och är på väg att ramla ner. Idioten skyller på att han varit så trött att han råkat somna men det är han själv som valt att hänga hos kompisar till 12 på kvällen. Han lovade att det aldrig skulle ske igen men jag sa att jag aldrig kommer våga låta honom sova med henne igen på natten. Tyvärr lät jag honom ta nattningen ikväll men efter en stund anar jag att något är fel och går upp och då finner båda sovandes i sängen utan att han bullrat upp med kuddar eller något. Jag är så fruktansvärt arg och har slängt ut honom härifrån. Överreagerar jag?

  • Svar på tråden Så fruktansvärt besviken på min dotters pappa
  • Aileen Allannah

    Ja, du överreagerar, men med hormoner på vift så tänker man inte alltid klart. Förstår att du är orolig och besviken, men montera ner sängen han sover i så är ju problemet ut världen?

  • SnurriggirrunS

    Jag tycker inte du överreagerar. Det handlar om er dotters liv, hon kommer först. Dessutom lovade din sambo att det inte skulle ske igen och det löftet bröt han...kanske ni kan byta plats på madrasserna så din sambo tar den låga och du den höga när ni sover på olika ställen?

  • MxMeNow

    Känns inte så friskt att kalla din sambo och pappan till dina barn för idiot! Han råkade somna och allt gick ju bra. Jag antar att du vill att han kallar dig idiot när du gjort ett misstag, eller har jag fel?

  • modsey

    j du överreagerar, vilket med alla hormoner och värmen är förståeligt. Din man är trött också och somnar i från henne i sängen. Lös problemet genom att ställa sängen mot en vägg så slipper ni problemet och slipper vara irriterade på varandra Solig

  • katastrofplantagen

    Du överreagerar men som höggravid och med en dotter på några år så vet jag hur det är att vara hormonpåverkad och nojig.

    Tare lugnt! Hon kommer inte dö om hon ramlar ner från sängen men ta av benen på den också alternativt madrass.

  • MxMeNow
    SnurriggirrunS skrev 2014-07-24 20:49:50 följande:

    Jag tycker inte du överreagerar. Det handlar om er dotters liv, hon kommer först. Dessutom lovade din sambo att det inte skulle ske igen och det löftet bröt han...kanske ni kan byta plats på madrasserna så din sambo tar den låga och du den höga när ni sover på olika ställen?


    Jo för ettåringar dör när de ramlar från en säng...
  • Emy88

    De flesta av er verkar ju tycka att jag överreagerar men jag tycker att det är hemskt att riskera att sin dotter ska ramla ur sängen. Ok om man gör misstaget en gång men två gånger är alldeles för mycket i min värld.


    SnurriggirrunS skrev 2014-07-24 20:49:50 följande:

    Jag tycker inte du överreagerar. Det handlar om er dotters liv, hon kommer först. Dessutom lovade din sambo att det inte skulle ske igen och det löftet bröt han...kanske ni kan byta plats på madrasserna så din sambo tar den låga och du den höga när ni sover på olika ställen?


    Skönt att någon förstår hur jag känner. Jag kommer själv att sova uppe hos min dotter och ta alla nattningar själv nu, känns inte som jag kan lita på honom överhuvudtaget längre.
Svar på tråden Så fruktansvärt besviken på min dotters pappa