• Anonym (TS)
    Äldre 24 Jul 20:47
    2245 visningar
    25 svar
    25
    2245

    Skaffa barn i destruktiv relation-hjälp!

    Jag lever ihop med en man sedan fyra år tillbaka och de senaste två-tre åren har minst sagt varit knakiga med delvis psykisk misshandel från hans sida.


    Vi båda längtar enormt mycket efter barn och jag är 30 år och känner inte att jag har råd att vänta så mycket längre. Han skulle bli en fantastisk pappa, det vet jag då han jobbar med barn och älskar barn, (missförstå mig rätt...)


    De senaste månaderna har jag haft en kris, jag undrar om jag överreagerar? Är jag så gammal som jag tror att jag är? Är det värt att skaffa barn i en knakig relation? Händer det att det blir bättre?

    Om jag lämnar, kommer jag träffa någon ny och kunna bli gravid eller är det kört? Känner mig lastgammal, och jag skaffar hellre barn i en dålig relation än att inte kunna få några alls.

    Snälla hjälp mig tänka klart, har ni liknande erfarenheter? Solskenshistorier av att ha lämnat en mentalt jobbig relation och sen träffat rätt i vuxen ålder?

  • Svar på tråden Skaffa barn i destruktiv relation-hjälp!
  • Anonym (*)
    Äldre 24 Jul 20:52
    #1

    Jag sitter lite i samma sits, fast min man har haft en rätt dålig uppväxt och har ett väldigt hett temperament (inget tålamod) så jag är lite orolig över att han skulle bli en väldigt skrikig/irriterad/arg pappa.. Jag växte upp med en sådan pappa och vill verkligen inte att mina barn ska behöva göra det..=/ Men man börjar ju bli gammal=(

  • Anonym (hm)
    Äldre 24 Jul 20:55
    #2

    Att skaffa barn i en destruktiv relation med sådan ingångsfakta....nej då är det bättre att ta dig vidare . Du kommer bara göra situationen värre och barnet kommer inte lösa problemen om det är det som TS tror. Låter nästan för dumt.

  • Anonym (suck.­.)
    Äldre 24 Jul 20:57
    #3

    Jag vet inte riktigt hur du tänker..

    Du älskar kanske inte ditt kommande barn än men förhoppningsvis skulle du göra det när du väl fått det.

    Vill du att ditt kommande barn ska behöva bli traumatiserad av att växa upp i ett våldsamt hem? Att växa upp och bevittna pappa utöva psykisk våld mot mamma? Vet du hur mycket stryk barn tar av sånt??

    Vill du att ditt barn ska växa upp med en mamma som är kuvad och labil? Vill du bli en mamma som konstant har dåligt samvete för att hon inte orkar med sitt barn för att hon har så mycket andra bekymmer?

    Och visste du att man inte nödvändigtvis blir en bra förälder bara för att man rent allmänt har bra hand om barn? Din kille har grava psykiska problem. Allt sånt kommer fram den dagen man skaffar sig egna barn.

    Vill du att ditt barn ska bli ett skilsmässobarn? Skulle du rent ekonomiskt klara dig som ensamstående mamma?

  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 24 Jul 20:58
    #4

    Skulle du välja att skaffa barn i en relation där barnet får växa upp med att se dig bli fysiskt misshandlad? Om inte, varför då?

    Samma argument gäller för psykisk misshandel. Barn tar allvarlig skada av att växa upp under sådana förhållanden. Psykisk misshandel skadar lika mycket som fysisk. Kanske mer. Om du känner att tiden rinnet ut, gå till en spermabank.

    30 år är förövrigt inte så gammalt nuförtiden.

  • Anonym (suck.­.)
    Äldre 24 Jul 21:00
    #5
    Anonym (*) skrev 2014-07-24 20:52:22 följande:

    Jag sitter lite i samma sits, fast min man har haft en rätt dålig uppväxt och har ett väldigt hett temperament (inget tålamod) så jag är lite orolig över att han skulle bli en väldigt skrikig/irriterad/arg pappa.. Jag växte upp med en sådan pappa och vill verkligen inte att mina barn ska behöva göra det..=/ Men man börjar ju bli gammal=(


    Du är på väg att föra ditt sociala arv vidare till ännu en generation. Egoistiskt.

    Varför dumpar du inte din skitstövel till man (som.är en kopia av din far) och skaffar dig en terapeut för dina egna problem? Skulle kunna vara lösningen till ett lyckligt och harmoniskt framtida familjeliv.
  • Äldre 24 Jul 21:01
    #6

    Vill du ha att göra med den mannen resten av ditt liv? Ett barn tillsammans skulle tvinga er att ha kontakt resten av livet. Det är annorlunda med egna barn mot att arbeta med barn. De egna testar en på ett helt annat sätt. 

    I nödfall kan du ju alltid åka till Danmark och göra insemination. :)

  • Anonym (TÄNK!­)
    Äldre 24 Jul 21:10
    #7

    Gör som du vill. Men sitt inte o gnäll sen när du är bunden till en skithög till karl resten av ditt liv. 

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 24 Jul 21:17
    #8

    Ingen skriver om möjligheterna till barn. Är det kört då? 

  • Anonym (TÄNK!­)
    Äldre 24 Jul 21:18
    #9
    Anonym (TS) skrev 2014-07-24 21:17:04 följande:

    Ingen skriver om möjligheterna till barn. Är det kört då? 


    Åk till Danmark och inseminera dig istället. 
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 24 Jul 21:21
    #10
    Anonym (TÄNK!) skrev 2014-07-24 21:18:29 följande:
    Åk till Danmark och inseminera dig istället. 
    Det är inget alternativ för mig. Vill ha en närvarande pappa till barnet.
Svar på tråden Skaffa barn i destruktiv relation-hjälp!