• Anonym (Maria­)
    Äldre 24 Jul 21:06
    1286 visningar
    17 svar
    17
    1286

    Tråkigt hem, vad skulle ni tycka?

    Dejtar en kille, och han har så extremt tråkigt hem.
    Inga tavlor, inga gardiner, inga mattor, inget personligt alls...
    En trist lägenhet, och det var rent av deprimerande att vistas där

    Vad hade ni tyckt om ni dejtat någon med så tråkigt hem?
    Jag förstår inte hur man kan stå ut med att ha det så, men det kanske är vanligt att ungkarlar har det så hemma?   Mina ex har dock haft betydligt trevligare och personliga hem, om än lite ostädade...

  • Svar på tråden Tråkigt hem, vad skulle ni tycka?
  • Äldre 24 Jul 21:08
    #1

    Har han bott så länge eller nyligen flyttat in? Kanske försöker han sig på en "stilren" inredning med dåligt resultat.....


    Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • Äldre 24 Jul 21:11
    #2

    Ohhhh. Det låter som om du hittat någon som inte bryr sig alls om inredning.... Gillar du honom och gillar att bestämma så har du fria händer när/om "ni" bygger etc hem.....

    Jag hade gillat det!

  • Anonym (Maria­) Trådstartaren
    Äldre 24 Jul 21:13
    #3
    fjonkelina skrev 2014-07-24 21:08:32 följande:

    Har han bott så länge eller nyligen flyttat in? Kanske försöker han sig på en "stilren" inredning med dåligt resultat.....


    Han har bott där i 12 år...

    Jag tror att han är ointresserad av att ha det trevligt hemma, helt enkelt, och det kan jag inte förstå mig på..
    Jag har ingen dyr eller exklusiv inredning själv, har inte den ekonomin, så hemmet blir det jag prioriterar efter mat och kläder till mig och barnen, men det är trivsamt, mysigt och personligt. 
  • Anonym (Maria­) Trådstartaren
    Äldre 24 Jul 21:15
    #4
    Margaux skrev 2014-07-24 21:11:22 följande:

    Ohhhh. Det låter som om du hittat någon som inte bryr sig alls om inredning.... Gillar du honom och gillar att bestämma så har du fria händer när/om "ni" bygger etc hem.....

    Jag hade gillat det!


    Ja, så kan man ju se det Glad   Fast jag tror inte det är aktuellt att vi kommer bygga ett hem tillsammans...   
  • Anonym (C)
    Äldre 24 Jul 21:16
    #5

    Låter som hos min lillebror ;) Han bryr sig inte ett dugg om inredning. Fördelen är att det är enkelt att köpa saker till hans hem ;) Men han har ju många andra bra sidor. Din dejt oxå kanske? Häng inte upp dig på hans hem.

  • Anonym (Maria­) Trådstartaren
    Äldre 24 Jul 21:17
    #6
    Anonym (C) skrev 2014-07-24 21:16:02 följande:

    Låter som hos min lillebror ;) Han bryr sig inte ett dugg om inredning. Fördelen är att det är enkelt att köpa saker till hans hem ;) Men han har ju många andra bra sidor. Din dejt oxå kanske? Häng inte upp dig på hans hem.


    Hur gammal är din lillebror? 
  • Äldre 24 Jul 21:17
    #7
    Anonym (Maria) skrev 2014-07-24 21:15:40 följande:

    Ja, så kan man ju se det    Fast jag tror inte det är aktuellt att vi kommer bygga ett hem tillsammans...   


    Är det då inte lite waste of time....? Eller är jag hopplöst gammaldags nu?
  • Anonym (.)
    Äldre 24 Jul 21:17
    #8

    Min karl hade det så när vi träffades. Ingenting på väggarna, inga växter, inga mattor, inga gardiner o.s.v. Ingenting förutom de funktionella möblerna. Då tyckte jag att det var lite knepigt, men när vi flyttade ihop insåg jag ganska snart att det var en bra sak! Han hade inte en enda ful inredningspryl som jag tvingades stå ut med när vi inredde den nya lägenheten. Alla mina väninnor har tvingats kompromissa in div. fula grejer som killarna haft med sig sen tidigare...

    Så, tänk positivt!
    Han lär inte lägga sig i dina val av inredning sen heller.
    Vissa killar struntar helt enkelt i sånt, av nån konstig anledning.

  • nytt eller gammal­t
    Äldre 24 Jul 21:18
    #9

    Det är viktigare att det är någorlunda rent tycker jag.... Han kanske inte brukar vara hemma så mycket och ser hemmet mer ur funktionsperspektiv så att säga?

  • Anonym (Maria­) Trådstartaren
    Äldre 24 Jul 21:20
    #10
    Margaux skrev 2014-07-24 21:17:17 följande:
    Är det då inte lite waste of time....? Eller är jag hopplöst gammaldags nu?
    Det tycker jag inte...  Jag är inte intresserad av att bilda familj igen, jag har det bra som jag har det...
    Vi träffas för att vi har gemensamma intressen, trevligt tillsammans och bra sex Glad
  • Nyfike­n gul
    Äldre 24 Jul 21:22
    #11

    har stött på både kvinnor och män med totalt intentsägande hem, är inget specifikt för enbart ungkarlar. Finns nog lika många kvinnor också som aldrig hänger upp gardiner och inte har något på väggarna. 

    I min bekanskapskrets känner jag faktiskt fler såna tjejer än killar.. 

    Alla är inte intresserade av heminredning. 

    Min man hade ett ganska trist hem när jag flyttade hit.   Han hade möblerat om efter att fd sambon hade flyttat ut och hon tog med sig mer än hon hade rätt till och det gapade tomt här och där och fula gardiner och typ ingenting på väggarna.  

    men jag såg det som en chans att kunna skapa ett gemensamt hem åt oss båda när jag flyttade in o vi gifte oss. Nu tio år senare ser vårt hem klart annorlunda ut. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Äldre 24 Jul 21:24
    #12
    Anonym (Maria) skrev 2014-07-24 21:20:17 följande:

    Det tycker jag inte...  Jag är inte intresserad av att bilda familj igen, jag har det bra som jag har det...

    Vi träffas för att vi har gemensamma intressen, trevligt tillsammans och bra sex 


    Då får ni väl hänga hos dig då.... Om han inte ger dig visakortet och förtroendet att "fixa" hans hem också.....

    Jag hade tyckt det var bortkastad tid.
  • Anonym (C)
    Äldre 24 Jul 21:25
    #13
    Anonym (Maria) skrev 2014-07-24 21:17:09 följande:

    Hur gammal är din lillebror? 


    Han är 23.
  • Anonym (Hemtr­evligt­)
    Äldre 25 Jul 07:50
    #14

    Nej, men fy vad trist. Du kan väl fråga honom om du får ge honom någon växt eller sätta upp gardiner.

  • Anonym (Maria­) Trådstartaren
    Äldre 28 Jul 18:25
    #15
    Anonym (C) skrev 2014-07-24 21:25:26 följande:
    Han är 23.
    Ok.. Mer förståeligt i den åldern.   Den här mannen blir 46 i år!
  • Anonym (*)
    Äldre 28 Jul 18:29
    #16
    Anonym (Maria) skrev 2014-07-28 18:25:09 följande:
    Ok.. Mer förståeligt i den åldern.   Den här mannen blir 46 i år!
    Ja, då förstår jag dig.

    Men eftersom han är trevlig och bra i sängen, så räcker det ju. Man behöver inte gänga sig med alla man träffar och gillar. Folk är lite mainstream här på FL.
  • Anonym (Maria­) Trådstartaren
    Äldre 28 Jul 23:05
    #17
    Anonym (*) skrev 2014-07-28 18:29:39 följande:
    Ja, då förstår jag dig.

    Men eftersom han är trevlig och bra i sängen, så räcker det ju. Man behöver inte gänga sig med alla man träffar och gillar. Folk är lite mainstream här på FL.
    Nä, här ska inte flyttas ihop, utan jag tänker mer att jag inte riktigt förstår mig på en person som inte har det trivsamt hemma.

    Alla har ju olika smak, men han har själv sagt att han inte har det fint hemma, så han tycker ju det själv också, men gör inget åt det...

    Han storstädade lägenheten en hel helg innan jag kunde besöka honom första gången, och de andra gångerna har han sagt att jag bara får gå in i sovrummet och badrummet Förvånad
Svar på tråden Tråkigt hem, vad skulle ni tycka?