• Sneeze

    TILL FAMILJELIVS MODERATORER

    Ni är oerhört snabb att reagera om någon påtalar bristande stavning, personliga påhopp eller beskriver etniska grupper onyanserat och rasistiskt.

    Men när det kommer till de regelbunden återkommande diskussionerna om personer med intellektuell funktionsnedsättning är ni förvånansvärt och beklagligt tysta. Särskilt när diskussionerna inte handlar om fosterdiagnostik och aborter, vilket är lagligt och ett personligt val i Sverige, utan om avlivning av personer med intellektuell funktionsnedsättning. Framför allt om personer med Downs syndrom, som brukar får vara representanter för alla individer med intellektuell funktionsnedsättning.
    Bara ordet, avlivning, avhumaniserar personerna man diskuterar.
    Byter man ut Downs syndrom, eller intellektuell funktionsnedsättning, mot jude, arab eller afrikan i samma mening som avlivning kanske ni skulle reagera. Men antingen delar ni uppfattning att personer med intellektuell funktionsnedsättning bör avlivas, eller så anser ni att diskussionen är så marginell att det inte är värt att anstränga sig för att bromsa de värsta påhoppen.

    Hur man kan anmäla ett inlägg för påpekande av bristande stavning, men låta ett inlägg om avlivning av personer med DS passera är för mig obegripligt. Visst ska det vara högt i tak i ett diskussionsforum. Frågan är var taket går på familjeliv i frågan om människovärde.

    Ni kanske inte vet det, men det finns en stor grupp personer med intellektuell funktionsnedsättning som är både läs och skrivkunniga, många deltar i olika forum på nätet. Är det här den bild ni vill ge av familjeliv?

  • Svar på tråden TILL FAMILJELIVS MODERATORER
  • Enniie

    They dont give a rats ass. Fl var bättre för typ sju år sedan...


    Enastående, fullkomligt enastående.
  • puss

    De bryr sig inte, de bryter reglerna, de svarar inte på frågor. Inget nytt med det.

  • MLB
    puss skrev 2014-07-25 00:24:44 följande:

    De bryr sig inte, de bryter reglerna, de svarar inte på frågor. Inget nytt med det.


    Och våga inte kritisera ledningenDrömmer
  • puss
    MLB skrev 2014-07-25 00:28:21 följande:
    Och våga inte kritisera ledningenDrömmer
    Spela roll. En gång skrev jag "oj" och fick varning för OT.

    Man har arslet bak. Har tusen exempel.
  • Colourfulrainbow

    Har också lagt märke till det. Alla sådana trådar spårar ur. Det börjar med en tråd skriven av en kvinna som ber om hjälp eftersom hennes väninna fått ett barn med DS. TS undrar hur hon ska kontakta väninnan osv osv. Den tråden har spårat ur helt. Många fina råd från FL:are finns där. Men tråden borde granskas och flera medlemmar borde stängas av och polisanmälas.

  • MLB
    puss skrev 2014-07-25 00:30:55 följande:
    Spela roll. En gång skrev jag "oj" och fick varning för OT.

    Man har arslet bak. Har tusen exempel.
    Och jag är tydligen för trött för att förmedla sarkasm i textform (och antagligen i talform också). Vi är på samma sida.
  • MLB
    Colourfulrainbow skrev 2014-07-25 00:33:23 följande:

    Har också lagt märke till det. Alla sådana trådar spårar ur. Det börjar med en tråd skriven av en kvinna som ber om hjälp eftersom hennes väninna fått ett barn med DS. TS undrar hur hon ska kontakta väninnan osv osv. Den tråden har spårat ur helt. Många fina råd från FL:are finns där. Men tråden borde granskas och flera medlemmar borde stängas av och polisanmälas.


    Men famlijeliv värnar så mycket om medlemmarnas integritet att dom vägrar kontakta polisen för att rädda livet på sina medlemmar. Hellre döda människor än någon som fått identiteten röjd för myndighetspersoner.
  • MLB

    Och nej, jag bryter inte mot regeln "diskutera inte enskilda fall". För att bryta mot den krävs att man diskuterar något enskilt fall, och det har jag inte gjort.

  • puss
    MLB skrev 2014-07-25 00:40:28 följande:

    Och nej, jag bryter inte mot regeln "diskutera inte enskilda fall". För att bryta mot den krävs att man diskuterar något enskilt fall, och det har jag inte gjort.


    Spela roll. Ibland går man varning utan motivering. Lite random sådär.

    Thats the way they do it.
Svar på tråden TILL FAMILJELIVS MODERATORER