• Anonym (Inte så PK)

    Här PK-mammor har ni något att bita i!

    Det är ju nyhetstorka just nu, inte så mycket händer i värmen och det är väl rätt lugnt här på forumet. Men här ska ni få något att bita i alla PK-mammor som bara inte klarar av att vissa av oss inte följer mamma-mallen!

    Jag är hemma med mina tre barn hela sommaren och vi tar verkligen dagen som den kommer. 

    Vi sover tills vi vaknar vid 10-11 och äter då lite frukost. Sedan ger vi oss ut till stranden med en kylväska full med kall dricka. Helst läsk.

    Vi slår oss ner nära vattnet och efter ett par timmar brukar jag komma ihåg att smörja det minsta barnet med solkräm.

    Lunchen blir en korv eller en macka och sedan badar vi tills vi bara inte orkar mer. Vi kommer hem fram emot 18 ungefär. Middag äter vi väl vid 21-tiden och det blir hämtmat eller lite frukt, kex, ost eller fil och flingor.

    Sedan tittar vi på film eller går ner och badar igen. God natt säger vi inte förrän fram emot 01.

    Vi ser ut som pepparkakor hela bunten och har snart utvecklat simhud mellan tårna.

    Visst är jag en fullkomligt hemsk mamma?!

  • Svar på tråden Här PK-mammor har ni något att bita i!
  • Anonym (underbart)

    Det låter helt underbart! Stressfria dagar är guld värt för barn.

    Det enda som låter oroväckande är solkrämen. Sol i stora mängder är ju inte bra men något man kan leva med. Att bränna huden ökar risken för hudcancer och är däremot inte något man kan leva med.

    Så kom ihåg solkrämen/skuggan och njut av sommaren!

  • Anonym (Inte så PK)
    Anonym (underbart) skrev 2014-07-24 22:17:50 följande:

    Det låter helt underbart! Stressfria dagar är guld värt för barn.

    Det enda som låter oroväckande är solkrämen. Sol i stora mängder är ju inte bra men något man kan leva med. Att bränna huden ökar risken för hudcancer och är däremot inte något man kan leva med.

    Så kom ihåg solkrämen/skuggan och njut av sommaren!


    Som tur är har inget av barnen varit ens i närheten av att bränna sig!
  • Anonym (Inte så PK)
    Litet My skrev 2014-07-24 22:19:27 följande:

    PK är det nya ordet för "du är dum"?


    Nä det är ett kodord för samlingen av folk som har lite för lite att bry sig om och som i stället bryr sig så himskans om vad andra gör
  • Rival
    Anonym (Inte så PK) skrev 2014-07-24 22:22:24 följande:
    Nä det är ett kodord för samlingen av folk som har lite för lite att bry sig om och som i stället bryr sig så himskans om vad andra gör
    Va!? Betyder inte PK: Pilutta dig Kärring?
  • Anonym (Inte så PK)

    Barnen är mellan 6 och 12

  • Anonym (Inte så PK)
    Rival skrev 2014-07-24 22:34:18 följande:
    Va!? Betyder inte PK: Pilutta dig Kärring?
    Schchhhhhhh Tyst
  • OupaOupa

    Åh vad trött jag är på PK-tjatet. Vad har ni för föreställningsvärld där alla andra har en pinne i röven och som blir skogstokig så fort som man målar utanför linjerna? I min omgivning finns inte en enda som beter sig så, varifrån kommer dessa hjärnspöken?

    Låter som en helt underbar sommar för övrigt, njut på!

Svar på tråden Här PK-mammor har ni något att bita i!