• Anonym (Funde­rsam)
    Äldre 24 Jul 22:30
    423 visningar
    5 svar
    5
    423

    Flickvän?

    Hej
    Jag ska gå rakt på sak. Jag registrerade mig på FL bara för att starta denna tråden.
    Jag är trött på att vara singel! Jag är en kille på 27 år som nu tröttnat på att sitta hemma utan att ha någon(en tjej) som jag känner att det finns en framtid med. Jag blir ganska avundsjuk när jag kollar på många av mina kompisar som skaffat familj och allt vad det innebär. Jag är inte typen som raggar när jag är på krogen. Dejtingsidor har jag givit att ganska halvhjärtat försök(inte betalat) utan någon framgång. Jag har även frågat mina kompisar om inte dom har någon vän som kan tänkas passa mig, men svaret jag oftast får är ""jag ska hålla ögonen öppna". Jobbet jag har är ganska mansdominerat, så där är det också helt kört. Jag själv ser mig som ganska social och omtänksam, men det verkar inte locka. Okej, jag är kanske inte det snyggaste som har gått i ett par skor, men är nog inte skitful heller.
    Finns det några bra tips om hur jag ska hitta någon likasinnad? Man hör ofta att om man slutar leta så dyker det upp någon, men jag vet ju inte hur länge det kan dröja.
  • Svar på tråden Flickvän?
  • Anonym (y)
    Äldre 24 Jul 22:34
    #1

    Du måste förstå att det finns fler killar&män i Sverige än det finns tjejer&kvinnor. 9 av 10 invandrare som kommit hit har varit män. I princip alla ensamkommande flyktingbarn från Afghanistan är unga män. Då blir det en naturlig utveckling att vissa män på hemmaplan blir utan så att säga.

    Med det vill jag inte säga att loppet är kört för dig. Men leta utomlands. Tror jag skulle ge dig bättre tur.

  • Mamori
    Äldre 25 Jul 00:48
    #2

    Tips: Ge dejtingsidor ett ärligt försök. Varför inte liksom? Vi här kan hjälpa dig med presentation, välja ut bilder etc så har du större chans.

    Ett annat tips: Börja med att skaffa tjejkompisar så har du en naturlig väg in till den världen och har nog lättare att få tips från dem om ev singelkompis. Bli närmare vän med killkompisarnas flickvänner till att börja med.

    Tredje tips: Läs någon universitetskurs eller kvällskurs där det finns flest tjejer.

  • Anonym (anti-­y)
    Äldre 25 Jul 00:55
    #3
    Mamori skrev 2014-07-25 00:48:08 följande:

    Tips: Ge dejtingsidor ett ärligt försök. Varför inte liksom? Vi här kan hjälpa dig med presentation, välja ut bilder etc så har du större chans.

    Ett annat tips: Börja med att skaffa tjejkompisar så har du en naturlig väg in till den världen och har nog lättare att få tips från dem om ev singelkompis. Bli närmare vän med killkompisarnas flickvänner till att börja med.

    Tredje tips: Läs någon universitetskurs eller kvällskurs där det finns flest tjejer.


    Finns det ens kvällskurser i Sverige?
  • Anonym (hm)
    Äldre 25 Jul 01:01
    #4

    Visst finns det kvällskurser från tex TBV,ABF, Folkuniversitetet och alla högskolor. Finns massor.
    Men TS gå ut med dina vänner på krogen och gå ut för att ha kul istället för att gå ut för att jaga rätt på någon, blir lätt lite desperat då. Det kommer att lösa sig och alla kvinnor är ju inte ytliga heller.

  • Mamori
    Äldre 25 Jul 01:16
    #5
    Anonym (anti-y) skrev 2014-07-25 00:55:52 följande:

    Finns det ens kvällskurser i Sverige?


    Absolut, folkuniversitetet och medborgarskolan tex, jag har läst mycket språk där. Danskurser är också lätt att hitta. Kampsport. Finns massor :)
Svar på tråden Flickvän?