• Molle1­981
    Äldre 25 Jul 00:36
    951 visningar
    22 svar
    22
    951

    Hur reagerar du på denna artikeln?

    Kom över denna artikeln idag och tänkte den kunde vara intressant att posta här på Familjeliv. Känner på mig att den kan skapa en intressant debatt av olika anledningar.
    Jag får själv väldigt många funderingar i mitt huvud och har själv lite svårt att förstå helt, vilket budskap den har..

    www.dt.se/dalarna/alvdalen/forsta-flyktingarna-pa-plats

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur reagerar du på denna artikeln?
  • Gert
    Äldre 25 Jul 00:40
    #1

    Det framgår inte vad en taxiresa kostar från italienska medelhavskusten till svenska dalarna.

  • Khaiba­r
    Äldre 25 Jul 00:44
    #2

    Är det bara jag som tycker att det är märkligt att en överväldigande majoritet av dessa flyktingar är unga män i åldrarna 20-30 år?

    "Jag lämnade min familj i Libanon och där har de boende i två månader"

    Varför lämnade ni Libanon?Det råder ju ingen konflikt där,men jag antar att bidragen inte är lika generösa där som i Sverige.

    Det ser ut som om de flesta lyckats inflitrera Europa genom kusten mot medelhavet,dags att Sverige nu solidariskt ställer upp för att stävja asylinvasionen till Sydeuropa och skickar några avv dessa skönheter till Lampedusa och andra platser där de behövs;



  • Molle1­981
    Äldre 25 Jul 10:50
    #3

    Mina tankar om artikeln.

    1. Är det bara Sverige som inte bryr sig om Dublinförordningen?

    2. Varför nämner i inte tidningen detta?

    3. Tidningen är väldigt positiv till dessa syrier och nya anläggning. Men passar även på att tala om saker som vanlig pk-media undviker på grund av att inte lägga ved på elden hos invandrakritiska. Är det medvetet kanske? För att slippa få rasistanklagelser men ändå få folk att reagera? Eller är de helt enkelt så dumma bara?

    4. Hur kan dessa människor

    5. Hm undrar varför de valde det "kalla" Sverige framför något mer sydligt land.

    6. Hur mycket kostade taxiresan från Italien till Sverige och vem betalade?

  • Molle1­981
    Äldre 26 Jul 11:15
    #4

    4. Hur kan dessa människor få kalla sig flyktingar skulle det stå, för mig låter det mer som några i den stora mängden ekonomiska emigranter. Och många fler är på väg, inga vill stanna exempelvis i Manilla Spanien utan de flesta vet vart de vill åka, nämligen till drömmarnas land Sverige där de kan få ett rikt liv utan någon motprestation.

  • Äldre 27 Jul 11:01
    #5
    Khaibar skrev 2014-07-25 00:44:03 följande:

    Är det bara jag som tycker att det är märkligt att en överväldigande majoritet av dessa flyktingar är unga män i åldrarna 20-30 år?

    "Jag lämnade min familj i Libanon och där har de boende i två månader"

    Varför lämnade ni Libanon?Det råder ju ingen konflikt där,men jag antar att bidragen inte är lika generösa där som i Sverige.

    Det ser ut som om de flesta lyckats inflitrera Europa genom kusten mot medelhavet,dags att Sverige nu solidariskt ställer upp för att stävja asylinvasionen till Sydeuropa och skickar några avv dessa skönheter till Lampedusa och andra platser där de behövs;


    Jag tror att Khaibars reaktion på artikeln, det viss säga att man ska anfalla båtflyktingarna med missiler inte är så ovanlig bland SD:s svans.

    Man får inte glömma att det är mycket som kryper och krälar i Åkessons spår.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Gert
    Äldre 27 Jul 11:12
    #6
    FDFMGA skrev 2014-07-27 11:01:27 följande:
    Jag tror att Khaibars reaktion på artikeln, det viss säga att man ska anfalla båtflyktingarna med missiler inte är så ovanlig bland SD:s svans.

    Man får inte glömma att det är mycket som kryper och krälar i Åkessons spår.
    Du har många fördomar om sverigedemokrater. Du tror att 700 000 svenskar vill anfalla båtflyktingar med missiler.

    Vad sägs om att att komma med sakargument istället för känsloargument hela tiden?
  • Äldre 27 Jul 12:07
    #7
    Gert skrev 2014-07-27 11:12:48 följande:
    Du har många fördomar om sverigedemokrater. Du tror att 700 000 svenskar vill anfalla båtflyktingar med missiler.

    Vad sägs om att att komma med sakargument istället för känsloargument hela tiden?
    Läsförståelserelatera, skulle jag tro.

    När jag skriver att det är mycket som kyper och krälar i Åkessons spår menar jag inte att alla sverigedemokrater likt kräket här ovan vill avrätta båtflyktingar med missiler från Saab. Om du tänker efter så borde du väl kunna förstå detta.

    Vad jag däremot menar är att kloaklocken öppnas på sina håll efter Åkessons väg och ut strömmar varelser som den som här - som i tråden vill mörda alla båtflyktingar som kommer till Europa.

    Nej , jag tror inte att den uppfattningen är särskilt vanlig bland sverigedemokrater, men jag tror å andra sidan att sverigedemokrater har förtvivlat svårt att känna stanken från de varelser som lockas till partiet.

    Tänk efter. Vad är det han påstår. Att överfyllda båtar med flyktingar, barn, kvinnor och män ska attackeras med moderna missiler som i ett ögonblick utplånar alla.

    Känn på den du. Vad är det som gör att sverigedemokrater så sällan reagerar mot vanvettet som dras till partiet?

    Det var ju samma häromdagen då en av forumets Sverigedemokrater hyllade Breivik. Inte sa du ifrån då - tvärtom intog du försvarsposition nummer ett - att det finns många här som hyllar kommunistiska massmördare.

    Jag har inte sett detta. Kan du ge exempel? Och på vilket sätt ursäktas hyllningarna av en massmördare som Breivik av att någon annan i så fall hyllar, typ Pol Pot.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Gert
    Äldre 27 Jul 12:33
    #8
    FDFMGA skrev 2014-07-27 12:07:51 följande:
    Vad är det som gör att sverigedemokrater så sällan reagerar mot vanvettet som dras till partiet?
    Sällan reagerar? SD reagerar mest av alla partier och utesluter människor med rasistiska åsikter. Det är mer än vad man kan säga om Vänsterpartiet som har medlemmar med kommunistiska åsikter.
    FDFMGA skrev 2014-07-27 12:07:51 följande:
    Det var ju samma häromdagen då en av forumets Sverigedemokrater hyllade Breivik. Inte sa du ifrån då - tvärtom intog du försvarsposition nummer ett - att det finns många här som hyllar kommunistiska massmördare.

    Jag har inte sett detta. Kan du ge exempel? Och på vilket sätt ursäktas hyllningarna av en massmördare som Breivik av att någon annan i så fall hyllar, typ Pol Pot.

    Ingen har hyllat Breivik. Varför hittar du på?

    Om du vill läsa Stalin hyllningar, varsågod och läs den här tråden: www.familjeliv.se/forum/thread/73646573-ar-det-okej-att-vara-kommunist
  • Äldre 27 Jul 12:55
    #9
    Gert skrev 2014-07-27 12:33:34 följande:
    Sällan reagerar? SD reagerar mest av alla partier och utesluter människor med rasistiska åsikter. Det är mer än vad man kan säga om Vänsterpartiet som har medlemmar med kommunistiska åsikter.
    FDFMGA skrev 2014-07-27 12:07:51 följande:
    Det var ju samma häromdagen då en av forumets Sverigedemokrater hyllade Breivik. Inte sa du ifrån då - tvärtom intog du försvarsposition nummer ett - att det finns många här som hyllar kommunistiska massmördare.

    Jag har inte sett detta. Kan du ge exempel? Och på vilket sätt ursäktas hyllningarna av en massmördare som Breivik av att någon annan i så fall hyllar, typ Pol Pot.

    Ingen har hyllat Breivik. Varför hittar du på?

    Om du vill läsa Stalin hyllningar, varsågod och läs den här tråden: www.familjeliv.se/forum/thread/73646573-ar-det-okej-att-vara-kommunist
    Ingen har exempelvis reagerat på förslaget att alla båtflyktingar som kommer till Europa ska mördas.

    Jo, vi har haft två hyllningstrådar till Breivik i helgen. Bägge är bortsanerade vilket inte innebär att de inte funnits. Bägge gick ut på att Breivik hade rätt.

    Jag har inte läst tråden du länkar till. Återkommer när jag gjort detta - men min gissning är att den innehåller den gamla vanliga soppan om att det aldrig har funnits någon riktig kommunism, inte något försvar av massmorden alltså, utan bara lite av tron på att de som hittills vandrat den "upplysta stigen" gått vilse och aldrig blev riktiga kommunister.

    Kommunismen är en religion eller en utopi som inte fungerar utan alltid tycks förfalla till dystopi på vägen till lyckoriket.

    Inte för inte sägs det att varianter av talesättet "Vägen till helvetet är stensatt av goda föresatser" finns på de flesta språk.

    Du svarade aldrig på frågan hur ett massmord kan rättfärdigas av ett annat. Eller menar du att du inte var aktiv i de bägge Breiviktrådarna och just tog upp kommunismens massmord som försvar enligt modellen "Ja, men titta på dom då".

    Ett mycket vanligt SD-beteende för övrigt.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Gert
    Äldre 27 Jul 13:04
    #10
    FDFMGA skrev 2014-07-27 12:55:15 följande:
    Ingen har exempelvis reagerat på förslaget att alla båtflyktingar som kommer till Europa ska mördas.
    Ärligt talat har jag inte läst Khaibars inlägg.
    FDFMGA skrev 2014-07-27 12:55:15 följande:
    Jo, vi har haft två hyllningstrådar till Breivik i helgen. Bägge är bortsanerade vilket inte innebär att de inte funnits. Bägge gick ut på att Breivik hade rätt.
    Det var inte två hyllningstrådar, utan två frågetrådar.
    FDFMGA skrev 2014-07-27 12:55:15 följande:
    Jag har inte läst tråden du länkar till. Återkommer när jag gjort detta - men min gissning är att den innehåller den gamla vanliga soppan om att det aldrig har funnits någon riktig kommunism, inte något försvar av massmorden alltså, utan bara lite av tron på att de som hittills vandrat den "upplysta stigen" gått vilse och aldrig blev riktiga kommunister.

    Jo, det är flera inlägg från en viss medlem som försvarar Stalins utrensningar av sin egen befolkning och beskriver det som ett inbördeskrig där Stalin är den gode och bönderna är upprorsmakare som förtjänade att mördas.
    FDFMGA skrev 2014-07-27 12:55:15 följande:
    Du svarade aldrig på frågan hur ett massmord kan rättfärdigas av ett annat. Eller menar du att du inte var aktiv i de bägge Breiviktrådarna och just tog upp kommunismens massmord som försvar enligt modellen "Ja, men titta på dom då".

    Ett mycket vanligt SD-beteende för övrigt.

    Du utgår från en massa saker som inte stämmer.
Svar på tråden Hur reagerar du på denna artikeln?