• Anonym (Annorlunda)

    Avskyr mig själv

    Är det okej att jag som ARTONÅRING inte kan sitta still (T.ex framför en tråkig film, i klassrummet, i ett sällskap) jag är så rastlös så jag stör och pratar med människor när det inte passar osv. Lider verkligen av det, folk måste ju börja undra. Om klassen ska T.ex sitta stilla i biblioteket (där det självklart ska vara tyst med ALL respekt och förståelse) så börjar jag kuta runt istället och stör folk och hittar på sattyg. Som en femåring. Alla blir arga på det, det hade jag också blivit men trots att jag får ångest om kvällarna kan jag inte sluta. Idag satt jag och några kompisar på en uteservering, jag tänkte inte på det då men nu inser jag hur jag avbröt alla hela tiden och alltid skulle prata och flamsa. Det är inte okej ellerhur?

  • Svar på tråden Avskyr mig själv
  • Anonym (hm)

    Om du stör dig på ditt beteende som faktiskt inte är OK så sök upp en vårdcentral och be om en remiss till psykiatrin de kan nog hjälpa dig. Då du passerat vuxenstrecket 18 så är det vuxenpsykiatrin som gäller.

  • Anonym (Annorlunda)

    Psykiatrin?? Så illa är det inte.

  • Anonym (Jag tror)
    Anonym (Annorlunda) skrev 2014-07-25 00:40:51 följande:

    Är det okej att jag som ARTONÅRING inte kan sitta still (T.ex framför en tråkig film, i klassrummet, i ett sällskap) jag är så rastlös så jag stör och pratar med människor när det inte passar osv. Lider verkligen av det, folk måste ju börja undra. Om klassen ska T.ex sitta stilla i biblioteket (där det självklart ska vara tyst med ALL respekt och förståelse) så börjar jag kuta runt istället och stör folk och hittar på sattyg. Som en femåring. Alla blir arga på det, det hade jag också blivit men trots att jag får ångest om kvällarna kan jag inte sluta. Idag satt jag och några kompisar på en uteservering, jag tänkte inte på det då men nu inser jag hur jag avbröt alla hela tiden och alltid skulle prata och flamsa. Det är inte okej ellerhur?


    Jag tycker det låter som ett klassiskt fall av ADHD faktiskt. Inget du behöver skämmas för, men kanske bli utredd för om det besvärar dig tillräckligt mycket. Känner igen symtomen så himla väl, rastlösheten, gränslösheten osv.

    Detta betyder isåfall inte att du är ett psykfall, utan har en funktionsnedsättning. Många, många människor har det, med normal IQ och över.

    Vad tänker du om detta?
  • Anonym (hm)

    Det låter verkligen som ADHD och nej det är inget farligt eller konstigt att uppsöka psykiatrin.

Svar på tråden Avskyr mig själv