• Pimmeli

    Han säger att det finns snyggare tjejer än mig.

    Hej!
    Har en diskussion med killen. Jag är ledsen. Jag anser att har man en partner...så Är den ens allt. Personlighet o utseende. Ser jag ngn på gatan så kan jag absolut tycka att personen ser bra ut. Men den slår ju aldrig min partner. Som är min ögonsten. Am i right.
    Blev så ledsen när han sa att det kanske finns människor därute som är snyggare än mig. Förstår inte riktigt varför han tycker/tänker så?

  • Svar på tråden Han säger att det finns snyggare tjejer än mig.
  • Anonym (hm)

    Troligen är det inte så allvarligt menat mot dig. Killen bara kanske uttrycker sig lite plumpt. Det finns ju alltid perfekta tjejer men för den sakens skull blir du ju inte mindre vacker för din pojkvän. Troligen är du hans "allt" i alla hänseenden bara att han menat att visst finns det ursnygga brudar men att han åndå inte skulle byta bort dig mot något i världen. Ta det lugnt, känns mer som en storm i ett vattenglas.

  • Henles slyna

    Bara för att du känner som du gör så betyder det inte att det är rätt sätt att känna. Folk är olika. Jag tycker inte heller att någon slår min partner, men det är ju för att han är just min partner, inte för att han är mr universum.

  • Pajret

    Om du förväntar dig att din partner ska anse att du är snyggast i välden så kommer du bara att lura dig själv. Självklart är du inte det oavsett hur du ser ut, för det finns alltid någon som är snyggare beroende på ens egna smak och tycke.
    Men om du vill att han ska påstå att du är snyggast, så ber du honom om att ljuga för dig, och du kommer bara bli besviken i framtiden då du inser att han inte tycker så egentligen.


    Så skaffa dig lite självförtroende och tillåt dig själv att kolla på andra killar du med. Bara för att du tittar och anser att dem ser bra ut, så betyder det inte att du kommer vara eller är otrogen.

  • Pajret

    Kan tillägga att jag kände som du i början av relationen. Dvs, jag kollade på andra killar och jämförde dem med min och tyckte inte någon av dem häll måttet.


    Men tro mig, det går över. Jag älskar min man otroligt mycket och jag tänder verkligen på honom, men det finns många andra snyggare män där ute.


    Behöver inte betyda att han är mindre snygg för det.

  • Anonym (pimmeli)

    Okej tack för svar.

    Nä jag menar inte att mitt sätt o tänka ä det enda sättet. Undrar bara om jag tänker knasigt.

  • Jemp

    Det beror på i vilket sammanhang det sägs tycker jag.

    Visst finns det de som är snyggare än mig (även om jag och sambon visserligen inte har samma smak där, haha) men det finns ju ingen anledning för honom att påpeka det apropå ingenting. Jag har faktiskt inget emot att han påpekar att nån är söt osv, men dels behöver han inte bedöma vem av oss som är snyggast, i så fall kan han hålla det för sig själv. Naturligtvis ska han inte ljuga och om jag frågar/det är en del av en diskussion är det en annan sak.

Svar på tråden Han säger att det finns snyggare tjejer än mig.