• Anonym (benji­)
    Äldre 25 Jul 04:25
    790 visningar
    4 svar
    4
    790

    ont i ändtarmen

    Hej!

    Jag har också fruktansvärt ont i ändtarmen och tryckning jag kan inte sitta eller stå det ende få Mia villa att ligga då värcket och trycket blir mindre ,,,, själv har jag en kronisk tarm sjukdom Uck men det har jag fått skuv två gånger på ett år men deta värken och trycket är det värsta jag har varit med jag har blivit väldigt räd efter det jag har varit med tanken på min kroniska sjukdomen och därför söker jag ingen hjälp för att jag är rädd att jag har nåt mer på köpet eftersom min sjukdom sitter i tjocktarmen och ändtarm . Er det någon känner till symtomet. Mvh/ Dllan

  • Svar på tråden ont i ändtarmen
  • Anonym (C)
    Äldre 25 Jul 10:12
    #1

    Så du har crohns eller ulcerös colit?

    Som du säkert vet måste du söka läkare. Är det ett skov som inte behandlas bör det bara värre. Nu kan det fortfarande vara lätt att behandla men väntar du kan inflammationen bli för svår för medicinsk behandling och då åker du på operation. Så ring läkaren idag!

  • Anonym (benji­) Trådstartaren
    Äldre 25 Jul 12:04
    #2

    Jag har UCK sen 1.5 år tillbaka och senaste skovet fick jag nu i juli och går fortfarande på kortizon men det här värken och tryckande är nåt som går inte att beskriva

  • Anonym (C)
    Äldre 25 Jul 12:55
    #3
    Anonym (benji) skrev 2014-07-25 12:04:01 följande:

    Jag har UCK sen 1.5 år tillbaka och senaste skovet fick jag nu i juli och går fortfarande på kortizon men det här värken och tryckande är nåt som går inte att beskriva


    Prolaps? Hemorrojd?  Gå till läkare. Det enda som kan förvärra situtionen är att inte söka hjälp. 
  • Anonym (benji­) Trådstartaren
    Äldre 25 Jul 13:16
    #4

    Tack för tipset jag har kontakt med min ID mottagning och jag har lämnat in prover nu dem ska se och höra av sig till mig

Svar på tråden ont i ändtarmen