• Anonym (?????)

    Lock för örat, går inte at tryckutjämna.

    Hur blir jag av med locket i örat?

  • Svar på tråden Lock för örat, går inte at tryckutjämna.
  • Påven Johanna

    Jag skulle testa Revaxör innan kontakt med vårdcentralen. 

  • Anonym (e)

    Jag kan få det om jag har problem med bihålorna. Då hjälper det med nässpray. Fast inte direkt, får använda ett tag.

  • BlippBlopp

    Jag sitter med lock i båda öronen nu på grund av öroninflammation. Går tydligen att ha utan att det gör ont i öronen. Om du nyligen varit förkyld kan det va de. Då blir det penicillin och går inte att tryckutjämna bort.

  • Adorabellen
    BlippBlopp skrev 2014-07-25 07:54:06 följande:

    Jag sitter med lock i båda öronen nu på grund av öroninflammation. Går tydligen att ha utan att det gör ont i öronen. Om du nyligen varit förkyld kan det va de. Då blir det penicillin och går inte att tryckutjämna bort.


    Det ges inte penicillin längre för öroninflammation. Man får ta värktabletter och vänta ut det.
  • BlippBlopp
    Adorabellen skrev 2014-07-25 09:01:36 följande:
    Det ges inte penicillin längre för öroninflammation. Man får ta värktabletter och vänta ut det.
    Det gör det visst. Jag fick det senast i måndags. Sen om man läser på 1177 så står det att det inte bara ges till mig. Utan även barn och andra vuxna med öroninflamation.
  • Anonym (?????)
    MLB skrev 2014-07-25 10:59:15 följande:

    Är du förkyld?


    nej
  • x0x0x0x

    Vaxpropp eller eksem i öronen? Brukar du använda tops?
    Gå till distriktssköterskan och be dom titta i dina öron.

  • Anonym (?????)
    x0x0x0x skrev 2014-07-25 14:02:24 följande:

    Vaxpropp eller eksem i öronen? Brukar du använda tops?
    Gå till distriktssköterskan och be dom titta i dina öron.


    använder inte tops
  • x0x0x0x
    Anonym (?????) skrev 2014-07-25 15:35:27 följande:
    använder inte tops
    Ok, det brukar öka risken för eksem och vaxproppar. Men man kan få båda ändå och ofta är det något av de två som orsakar lockkänsla i öronen.
  • Anonym (?????)
    M Y L F skrev 2014-07-25 15:36:35 följande:

    Låter som en vax propp. Antingen sköljer du ut den själv eller får hjälp hos vc.


    kan jag använda duschmunstycket för att skölja ur?
Svar på tråden Lock för örat, går inte at tryckutjämna.