• Anonym (Hmm)

    Bajs i rumpan?

    Jag går på toa på morgonen. Inga problem. Men jag får bajs på pappret vid varje kissbesök på toan hela dagen. Tom ett dygn efter bajsbesöket kommer det lite bajs på toapapper när jag kissar.

    Jag torkar mig noggrant vid bajsbesöket.

  • Svar på tråden Bajs i rumpan?
  • Anonym (Människan)

    förslappad ringmuskel? har du hemorrojder? är avföringen lös? ändra kosten kanske för å se om det hjälper! Händer det inget å du är orolig, uppsök läkare!

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Människan) skrev 2014-07-25 10:57:16 följande:

    förslappad ringmuskel? har du hemorrojder? är avföringen lös? ändra kosten kanske för å se om det hjälper! Händer det inget å du är orolig, uppsök läkare!


    Ingen aning om ringmuskeln är förslappad, hur vet man det?

    Hade en gigantisk hemorojd för ett år sedan under senaste graviditeten, den försvann ett par veckor efter förlossningen.

    Avföringen är normal, varken förstoppad eller diarre. Kommer aldrig bajs i trosan, utan bara på pappret när jag torkar mig.
  • Anonym (?)

    Är det verkligen ingen annan än jag som har det så här?

  • Anonym (hihi)

    Jag med. Men kanske bara den första kisstorkningen efter. Möjligen den andra. Inte dan efter. Men när jag äter åt lchf - hållet (dvs minskar kolhydrater) så får jag perfekt skit Inget kladd ens efter bajstorkningen.

  • Anonym (hihi)

    För min del har det iaf inte med nån stake i bak att göra då jag inte tillämpar den typen av sex. Aldrig gjort heller.

  • Anonym (Hmm)

    Aldrig haft analsex och kommer aldrig ha det!

  • Anonym (baby whipes)

    jag har haft liknade som du ibland, hjälper om jag torkar med baby servetter efter att jag torkat bort det mesta. Prova lägga duken dubbel över fingrarna och trycka in lite i hålet, upprepa tills duken är ren efter ... sen torka "torrt" med vanligt papper! Och gör knipövningar. Ät mindre mjöl och socker (typ lchf) kan hjälpa!
    Kolla i spegel ifall hemorrojdern ännu finns kvar som en liten "lapp", typ taxöra, vid öppningen? Då kan skiten ofta fastna bakom den....

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (baby whipes) skrev 2014-10-03 22:07:40 följande:

    jag har haft liknade som du ibland, hjälper om jag torkar med baby servetter efter att jag torkat bort det mesta. Prova lägga duken dubbel över fingrarna och trycka in lite i hålet, upprepa tills duken är ren efter ... sen torka "torrt" med vanligt papper! Och gör knipövningar. Ät mindre mjöl och socker (typ lchf) kan hjälpa!
    Kolla i spegel ifall hemorrojdern ännu finns kvar som en liten "lapp", typ taxöra, vid öppningen? Då kan skiten ofta fastna bakom den....


    Tack :)
  • Anonym (Hmm)

    Tvättar med tvättlappar men vissa dagar har jag precis som ett tryck därbak. Och dessa dagar hjälper inte ens tvättlappar.

    Vad ska man göra? Skäms att söka vård för detta

    Det kommer inget bajs i trosan utan syns bara på pappret.

  • Anonym (Tia)

    Låter som du har veck runt anus, vilket även går in djupare. Och de "samlar" avföring. Vill inte rekommendera kirurgi där för det är ett väldigt känsligt område och det kan gå fel så du får ännu värre problem. Det du kan göra är att hoppa i duschen efter att du bajsat och tvätta av dig, även tvätta lite djupare in där avföringen gärna samlas. Lite omständigt kanske men om du bara bajsar en gång om dagen så är det ju ingen big deal.

  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Tia) skrev 2015-01-09 20:48:20 följande:

    Låter som du har veck runt anus, vilket även går in djupare. Och de "samlar" avföring. Vill inte rekommendera kirurgi där för det är ett väldigt känsligt område och det kan gå fel så du får ännu värre problem. Det du kan göra är att hoppa i duschen efter att du bajsat och tvätta av dig, även tvätta lite djupare in där avföringen gärna samlas. Lite omständigt kanske men om du bara bajsar en gång om dagen så är det ju ingen big deal.


    Varför får man veck där?

    Hade en stor hemorrojd under graviditeten, men den försvann efteråt.
  • Anonym (jag med)

    Jag har också så, men jag skämdes inte ett dugg för att söka för det. Tyvärr fick jag ingen hjälp alls, inte mer än ett "uppryckande råd" att det nog är vanligt. Och "ta lite vit vaselin i rumpan, det gör det mindre irriterat". Mitt hopp om läkekonstens utövare är inte stort kan jag säga. Jag har inte irriterar röv, jag har någon sorts läckage av faeces och vätska därav, det i sin tur kan för alla del irritera, men grundproblemet är ju ett helt annat.Men det är visst vanligt. 

  • Anonym (Tia)
    Anonym (Tia) skrev 2015-01-09 20:48:20 följande:

    Låter som du har veck runt anus, vilket även går in djupare. Och de "samlar" avföring. Vill inte rekommendera kirurgi där för det är ett väldigt känsligt område och det kan gå fel så du får ännu värre problem. Det du kan göra är att hoppa i duschen efter att du bajsat och tvätta av dig, även tvätta lite djupare in där avföringen gärna samlas. Lite omständigt kanske men om du bara bajsar en gång om dagen så är det ju ingen big deal.


    Veck kan uppstå efter hemmoröjder. Hemmisarna sträcker ju ut huden där och när dom försvinner så kan det alltså bli veck/slapp skinn kvar. Speciellt om hemmisarna höll i sig länge eller återkommer.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Tia) skrev 2015-01-10 19:00:48 följande:
    Veck kan uppstå efter hemmoröjder. Hemmisarna sträcker ju ut huden där och när dom försvinner så kan det alltså bli veck/slapp skinn kvar. Speciellt om hemmisarna höll i sig länge eller återkommer.
    Fick en stor hemorojd vid graviditeten. Kom på slutet men försvann ganska snabbt efter förlossningen. Den var ca 5cm i diameter enligt läkaren på förlossningen. Den började nämligen blöda rejält på bb så de titta till den. Nu syns den inte alls.
  • Anonym (Bajspelle)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-01-10 20:21:43 följande:

    Fick en stor hemorojd vid graviditeten. Kom på slutet men försvann ganska snabbt efter förlossningen. Den var ca 5cm i diameter enligt läkaren på förlossningen. Den började nämligen blöda rejält på bb så de titta till den. Nu syns den inte alls.


    Oj 5 CENTIMETER ??! Det var en stor en!!! Jag hade liknande men då var min typ 5 MM!

    Annars har jag precis som #11 och använder ALLTID babyvipes...är en plåga att bajsa utan dem, då går det åt typ halva rullen med papper. Usch!
Svar på tråden Bajs i rumpan?