• Anonym (Kåtbo­cken)
    Äldre 25 Jul 10:30
    2831 visningar
    16 svar
    16
    2831

    Jag har startat ett triangeldrama!

    Kära Bullen. Jag har ett problem.

    För ett år sedan träffade jag en upptagen kvinna. Jag var attraherad av henne så självklart började jag stöta på henne. Jag har överlag väldigt lätt att få vem jag vill och hon var inget undantag. Efter ett halvår anförtrodde hon mig att hon skulle lämna sitt tioåriga förhållande som varit dött i flera år och detta uppmuntrade jag henne till. De heta meddelandena och flirtandet i övrigt fortsatte som tidigare, men ibland var jag avvisande också. Jag har en vän som inte är lika framgångsrik bland kvinnor som jag, och jag vet att detta är kvinnan för honom. Jag hade rätt även här, de har träffats och nu kan han bara tänka på henne. Och hon vill bara ha mig. Sitt döda förhållande har hon lämnat. Hon vill inte släppa taget trots att jag sagt att min kompis vill ha henne och att hon inte är redo för varken honom eller mig ännu. Tänk om hon talar om för min kompis att jag testkört henne åt honom? Hur kommer jag undan detta utan att bli kastrerad och /eller förlora min vän? Och nej, jag är inte 19 år, jag är 34.

  • Svar på tråden Jag har startat ett triangeldrama!
  • Anonym (Lea)
    Äldre 25 Jul 10:34
    #1

    Varför uppmuntrade du henne att lämna sitt förhållande om du nu själv inte är intresserad av ett förhållande med henne?

  • Äldre 25 Jul 10:43
    #2

    Känns väldigt jobbigt, du borde berätta för din polare och säga att du hoppas dom ska bli tillsammans. Var ärlig så kommer det gå galant

  • Anonym (Kåtbo­cken) Trådstartaren
    Äldre 25 Jul 10:46
    #3
    Anonym (Lea) skrev 2014-07-25 10:34:56 följande:

    Varför uppmuntrade du henne att lämna sitt förhållande om du nu själv inte är intresserad av ett förhållande med henne?


    För att hon inte hade det bra enligt henne själv. Och så för att jag kunde, såklart...
  • Anonym (Kåtbo­cken) Trådstartaren
    Äldre 25 Jul 10:49
    #4
    Plurret skrev 2014-07-25 10:43:21 följande:

    Känns väldigt jobbigt, du borde berätta för din polare och säga att du hoppas dom ska bli tillsammans. Var ärlig så kommer det gå galant


    Du, Freddan, jag har legat med Stina men jag vill inte ha henne så du får gärna ta henne! Kvalitetskontrollerad av Kåtbocken. Låter det bra tycker du?
  • Mamori
    Äldre 25 Jul 12:03
    #5

    Men gillar hon din kompis alls? Det räcker ju som inte om bara han gillar henne. Angående er historia kan du ju bara säga till kompisen att "Vi hade en liten grej men det blev som aldrig nåt och jag har inga känslor för henne".

  • Anonym (Kåtbo­cken) Trådstartaren
    Äldre 25 Jul 18:13
    #6

    Nej, hon gillar bara mig. Hon gör vad som helst för mig. Jag bredde väl på för tjockt antar jag. Hon är helt nere i mig, hon vill inte se åt någon annan. Hon äter urinte min hand. Men jag vågar inte riktigt avvisa henne helt, utan hoppas att hon ska släppa så småningom. Jag vill inte att hon ska bli galen, skrika och åbäka sig... Om jag träffar någon ny kanske hon släpper? Eller att hon gör det. Jag har sagt att jag inte vill bli något rebound för henne. Men det var rätt spännande att trigga henne att göra slut för min skull. Ego- boooost! Men hur gör jag? Det känns som att allt var en rätt dålig idé, på grund av att jag inte kunde låta bli henne. Men hon är så förbannat fin! Vacker, intelligent, humoristisk, empatisk, allt. Och de där ögonen... herrejäklar! En dreamgirl!

  • Anonym (tjeje­n)
    Äldre 25 Jul 20:32
    #7

    Men varför tar du inte henne själv då? Alternativt först umgås med henne och kompisen samtidigt så de lär känna varandra, sedan börjar du bete dig som ett as och låter honom trösta henne? Då börjar hon kanske gilla honom?

    Jag har varit tjejen i denna situation, lämnade mitt gamla/dåliga förhållande för en ny som sedan slutade vara intresserad av mig (vi låg och så) och sedan började hans kompis stöta på mig när han började bete sig dåligt. Grät ut hos kompisen och han bredde på med alkohol och mys och sedan blev vi kk istället.

  • Anonym (sss)
    Äldre 25 Jul 20:38
    #8

    Känns mest som du vill provocera faktiskt.

  • Anonym (Kåtbo­cken) Trådstartaren
    Äldre 26 Jul 21:38
    #9
    Anonym (tjejen) skrev 2014-07-25 20:32:42 följande:

    Men varför tar du inte henne själv då? Alternativt först umgås med henne och kompisen samtidigt så de lär känna varandra, sedan börjar du bete dig som ett as och låter honom trösta henne? Då börjar hon kanske gilla honom?

    Jag har varit tjejen i denna situation, lämnade mitt gamla/dåliga förhållande för en ny som sedan slutade vara intresserad av mig (vi låg och så) och sedan började hans kompis stöta på mig när han började bete sig dåligt. Grät ut hos kompisen och han bredde på med alkohol och mys och sedan blev vi kk istället.


    Problemet är att hon, förutom att vara min våta dröm också vill ha familj och barn inom en snar framtid. Det vill inte jag, och eftersom hon inte får mig att vilja ha det är hon troligen inte rätt, trots allt. Min kompis vill inte ha någon kk, och hon är inte heller någon kk-typ. Om det nu finns sådana. Men nej, inte en chans. Hon är en sådan som ger allt, annars får det vara.
  • Anonym (Kåtbo­cken) Trådstartaren
    Äldre 26 Jul 21:46
    #10
    Anonym (sss) skrev 2014-07-25 20:38:17 följande:

    Känns mest som du vill provocera faktiskt.


    Det kan jag förstå i viss mån, och lite rätt har du. Mitt inlägg nr 6 var lite tillspetsat skrivet för att jag får så lam respons. Jag hade hoppats på lite bra råd, men det är väldigt tunt den rafflande rubriken till trots. Jag tycker att jag betett mig som ett as, men ni bara ruskar på huvudet och skuttar vidare. Det är kanske så här folk gör mest? Jag har ont i magen över detta, tro det eller ej.
  • Anonym (Bosse­Larsso­n)
    Äldre 26 Jul 22:05
    #11
    Anonym (Kåtbocken) skrev 2014-07-26 21:38:52 följande:
    Problemet är att hon, förutom att vara min våta dröm också vill ha familj och barn inom en snar framtid. Det vill inte jag, och eftersom hon inte får mig att vilja ha det är hon troligen inte rätt, trots allt. Min kompis vill inte ha någon kk, och hon är inte heller någon kk-typ. Om det nu finns sådana. Men nej, inte en chans. Hon är en sådan som ger allt, annars får det vara.

    Fast vill du ha barn överhuvudtaget? Vad jag tänker på är att du kanske inte har någon barnlängtan just nu men å andra sidan kanske du aldrig får just längtan heller oavsett vem du är tillsammans med. Känns som om det är sällsynt med killar som vill ha barn, däremot kan de vara jätteglada när tjejen väl är gravid.


    Vad jag försöker framföra är att det kanske är din drömtjej (låter som det på beskrivningen) fastän du inte får barnlängtan med henne. Prova ett regelrätt förhållande med henne, du kanske ändrar dig?

    Sedan kan jag tycka att det är riktigt grisigt gjort att du först inleder ett förhållande med henne bakom hennes killes rygg (för att du kan?) och sedan försöker du dumpa henne på din kompis. Om du absolut inte vill fortsätta med henne säg det och låt henne vara istället. Låt henne bestämma vem hon ska träffa eller ej.


     

  • Anonym (Kåtbo­cken) Trådstartaren
    Äldre 18 Aug 23:11
    #12

    En tid har gått nu och det har hänt en del. Jag har träffat en ny tjej och vi har flyttat ihop. Min kompis är tillsammans med tjejen jag "lekt" med. Allt skulle kunna vara frid och fröjd men när vi umgås parvis märks det att hon förändrats! Jag märker hur hon njuter av att trycka till mig inför min tjej och insinuera saker från mitt förflutna. Hon har aldrig sagt något rent ut, hon formulerar sig så att bara jag och min kompis, dvs hennes kille, fattar. Hittills...hon har blivit en sådan bitch! Jag antar att jag förtjänar det och mer därtill. Tänk om hon berättat för min kompis vad jag gjort...och tänk om hon berättar något komprometterande om mitt förflutna inför min tjej!!! Jag är inte guds bästa barn...en kåtbock som sagt. Jag ska aldrig leka med folks känslor mer...hon är så bitter. Ni skulle ha sett hennes min när jag berättade att vi ska ha barn!

  • Anonym (...)
    Äldre 18 Aug 23:14
    #13

    Fjant

  • Anonym (Kåtbo­cken) Trådstartaren
    Äldre 19 Aug 10:42
    #14
    Anonym (...) skrev 2015-08-18 23:14:23 följande:

    Fjant


    Hur menar du nu? På grund av det jag gjort eller på grund av att jag är rädd nu? Jag har varit väldigt klumpig, som en elefant i en porslinsaffär...
  • Äldre 19 Aug 10:52
    #15

    Fjant

  • Anonym (Kåtbo­cken) Trådstartaren
    Äldre 19 Aug 11:21
    #16
    han sa skrev 2015-08-19 10:52:20 följande:

    Fjant


    Ja, ja...men ge mig ett råd i stället för "komplimanger". Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra åt henne. Hon vill hämnas och det skulle jag också vilja om jag vore hon... ska jag prata ut med henne lugnt och sansat? Det kanske inte heller faller väl ut. Jag har aldrig bett henne om ursäkt eller gett en förklaring, jag bara vände henne ryggen. Ok, jag ÄR en fjant. Jag insåg det just nu när jag skrev den sista meningen här.
Svar på tråden Jag har startat ett triangeldrama!