• Anonym (fundersam)

    Är detta småaktigt?

    Mitt ex tycker att jag är en hemsk diktator och vill gärna höra lite synpunkter på detta. Vi flyttade ihop i min lägenhet med mina möbler och mina prylar, han flyttade i princip in med sina kläder och småsaker och för mig känns det som att han skiter i vårt hem eftersom det inte är hans möbler och saker. Han kan till exempel torka av sina flottiga händer på soffan när han äter vilket jag tycker är fullkomligt respektlöst mot mig eftersom det är min soffa. Jag har ett handmålad byrå där han gärna kastar sina nycklar när han kommer hem eller lägger blöta kläder uppepå, så att lacken blir förstörd. Han har även ett några gånger lagt blöta handdukar i bokhyllan ovanpå böcker.
    För ett tag sen märkte jag att armstödet på soffan liksom blivit löst, som att det är knäckt undertill på något sätt. Och sen upptäckte jag en dag när jag kommer hem att han sitter på armstödet och kollar på teve, och då säger han att han var liksom på väg till köket o bara skulle sitta där fem minuter? Killen väger liksom 90 pannor och tror att han kan sitta på armstödet??  
    Är det så konstigt att man inte vill ha sina saker förstörda?? När jag tar upp det så fräser han bara åt mig att jag inte heller är så perfekt som jag tror!! Och sen säger han saker som att Men det är ju ändå bara DIN lägenhet!! Det är ju min lägenhet för att han inte ägde några möbler liksom ... JAg vill inte att mina grejer blir förstörda men jag vll inte heller vara som en hök hela tiden och tala om för honom exakt vad han sak göra jag vill att han fattar själv!! Så när jag säger till är jag en diktator och säger jag inte till kommer jag inte ha några möbler kvar??? Hur ska man då göra om någon inte tänker sig för själv utan måste bli tillsagd hela tiden?

  • Svar på tråden Är detta småaktigt?
  • Anonym (Lea)

    Han beter sig som en drummel men varför bor ni ihop om det är ett ex?

  • Anonym (fundersam)

    Alltså allt det här har ju hänt innan vi gjorde slut

  • puss

    Men nu bor ni inte ihop alltså.

    Jo, han var dum, men problemet är ju borta nu, eller hur?

  • Virriga Vera

    Jag hade blivit skogstokig om jag varit din sambo att alltid fått höra att det var DINA saker i DIN lägenhet. Jag hade ju inte kunnat känna mig hemma utan som en gäst, sedan kan jag ju tycka att det är slarvigt och nonchalant av honom att bära sig åt som han gör. Jag tycker att NI skall köpa nya saker tillsammans till ER lägenhet.


  • Anonym (fundersam)
    Virriga Vera skrev 2014-07-25 12:28:35 följande:

    Jag hade blivit skogstokig om jag varit din sambo att alltid fått höra att det var DINA saker i DIN lägenhet. Jag hade ju inte kunnat känna mig hemma utan som en gäst, sedan kan jag ju tycka att det är slarvigt och nonchalant av honom att bära sig åt som han gör. Jag tycker att NI skall köpa nya saker tillsammans till ER lägenhet.


    Varför? Saker som han flyttat in med är ju hans saker, inte mina saker. Min soffa som jag haft i flera år är givetvis min soffa.
  • Anonym (fundersam)
    puss skrev 2014-07-25 12:28:04 följande:

    Men nu bor ni inte ihop alltså.

    Jo, han var dum, men problemet är ju borta nu, eller hur?



    Ja men jag vill veta om det är fel att reagera så som jag gjort. ATt ställa krav.
  • Virriga Vera
    Anonym (fundersam) skrev 2014-07-25 12:31:25 följande:
    Varför? Saker som han flyttat in med är ju hans saker, inte mina saker. Min soffa som jag haft i flera år är givetvis min soffa.
    Jag är ju av den åsikten att flyttar man ihop så bor man i en gemensam lägenhet och möblerna är våra ända tills man ev. separerar då delar man upp det efter mitt och ditt.
Svar på tråden Är detta småaktigt?