• Äldre 25 Jul 12:57
    452 visningar
    5 svar
    5
    452

    Investera pengarna på bästa sätt?

    Hypotetiskt. Om man vore i 20-25 årsåldern och närmade sig första miljonen på banken. Hur skulle man använda det kapitalet för att på bästa sätt få det att växa? Med dagens låga ränteläge är väl någon typ av investering det enda rätta, men valet mellan olika värdepapper och fonder hos olika banker och finansinstitut är fullt av fallgropar.

  • Svar på tråden Investera pengarna på bästa sätt?
  • Äldre 25 Jul 15:19
    #1

    Kör på någon aktie du tror ska gå bra. Satsa lite i taget lär dig marknaden.

  • auster
    Äldre 26 Jul 23:16
    #2

    Att bara köpa aktier i ett enstaka bolag är förknippat med stor risk. Med en miljon kan man plocka ihop 10-20 olika aktier att investera i. Själv föredrar jag aktier där jag förstår verksamheten och som ger hör direktavkastning (=utdelning). Inga klipp utan mer stabil tillväxt över tid. Gärna där verksamheten är en förutsättning för grundläggande mänsklig ekonomisk aktivitet. Exempel: telebolag (Teliasonera), olja (Statoil), elproducenter (Fortum), banker (Handelsbanken), fastighetsbolag (Castellum).

  • Äldre 26 Jul 23:20
    #3

    Buy land, they´re not making it anymore.

  • Äldre 27 Jul 00:50
    #4

    Sprid riskerna. Sätt inte allt i samma tillgångsslag.
    Är du ute efter maximal värdeutveckling eller mer ett scenario där du siktar på att slå inflationen över tid?

  • Äldre 28 Jul 08:02
    #5

    Jag själv kör på SHB, HM och SE, Dessa tre ger bra utdelning och ger mig guldkant på tillvaron

Svar på tråden Investera pengarna på bästa sätt?