• Anonym1876

    Köpt pergotime på internet

    Jag har köpt pergotime/clomid på internet som jag tänkte börja med när min mens kommer. Jag har egen ägglossning men väldigt sällan och har en väldigt oregelbunden mens. Tänkte att dessa tabletter ska få mig att lyckas bli gravid. Jag och min kille har försökt att bli gravida i 7 månader utan att lyckas. Är det flera som har köpt på internet och har egen ägglossning som har lyckats bli gravida? Och har ni fått tvillingar då?
    Vill jätte gärna ha två men jag blir lika glad om jag bara får en. Men tänkte om chansen är lite större att få två med hjälp av tabletterna.

  • Svar på tråden Köpt pergotime på internet
  • Anonym (Anonym)

    Jag har funderat på att göra detsamma.

    Var har du beställt och hur ska du dosera?

    Är lite nervös för att det ska bli fel. :/

  • NLAL

    Vågat att beställa - kan ju vara vad som helst. Och 7 månader är inget konstigt. När det gått över ett år av aktiva försök så kan man söka hjälp.

  • Anonym1876
    Anonym (Anonym) skrev 2014-07-25 15:02:12 följande:

    Jag har funderat på att göra detsamma.

    Var har du beställt och hur ska du dosera?

    Är lite nervös för att det ska bli fel. :/


    Å vad skönt att det inte är bara jag :) jag beställde från goldpharma. 50 mg. Jag ska börja på min cd 5-9 och sen tänkte jag ringa till en privatklinik för att göra en vul.
  • Anonym1876
    NLAL skrev 2014-07-25 15:15:40 följande:

    Vågat att beställa - kan ju vara vad som helst. Och 7 månader är inget konstigt. När det gått över ett år av aktiva försök så kan man söka hjälp.


    Jo jag vet att det inte är så långt men jag vill verkligen bli gravid nu!!!
  • Anonym (:))

    Jag har också tänkt samma sak. Jag vill så gärna ha tvillingar och jag har hört att 1-10 blir det med pergotime. Men hur ska man ta dom och hur många mg? Kan man ta 50 mg två st?

  • Anonym (Anonym)
    Anonym1876 skrev 2014-07-25 16:13:10 följande:

    Å vad skönt att det inte är bara jag :) jag beställde från goldpharma. 50 mg. Jag ska börja på min cd 5-9 och sen tänkte jag ringa till en privatklinik för att göra en vul.


    Låter smart :)

    Vad står cd för?

    Har hört att det är bra att ta innan sängdax.
  • Anonym (j)

    Eller 3-4 st...det är jättedumt att experimentera själv med sånt. Dom kräver noggran koll på äggstockarna och hur många ägg som mognar.

  • Anonym1876
    Anonym (Anonym) skrev 2014-07-25 16:24:05 följande:

    Låter smart :)

    Vad står cd för?

    Har hört att det är bra att ta innan sängdax.


    Jag menar i min menscykeln ;) ok ja det är bra att veta. Jag undrar om man ska ta två tabletter eller bara en?
  • Fröken K

    Låter väldigt osmart att pröva själva med pergo. Likaväl som det blir ett ägg kan det stå fem på rad, inte så kul.

  • Anonym1876
    Fröken K skrev 2014-07-25 20:21:33 följande:

    Låter väldigt osmart att pröva själva med pergo. Likaväl som det blir ett ägg kan det stå fem på rad, inte så kul.


    Nej det är sant. Men jag har en vän som jag tyvärr inte pratar med längre sen 1år tillbaka och hon körde för två år sen som hon hade köpt från internet och hon har lätt för att bli gravid, ja hon hade lite oregelbunden mens den kunde hoppa över 1-2 månader. Hon fick tvillingar och hon gick aldrig på någon vul. Jag har tänkt att ringa för att få en tid för vul dag 10-11 efter sista tabletten just för att se hur många äggblåsor som är mogna men jag vet inte riktigt hur jag ska säga till dom efter som jag har köpt dom själv på internet.
  • Anonym1876
    Anonym (:)) skrev 2014-07-25 16:24:00 följande:

    Jag har också tänkt samma sak. Jag vill så gärna ha tvillingar och jag har hört att 1-10 blir det med pergotime. Men hur ska man ta dom och hur många mg? Kan man ta 50 mg två st?


    Ok jag har hört att men ska ta dom på sin 5 mensdag i 5 dagar alls så 5-9 och på den 10-11 dagen ska man ta ett vul. Åh det vet jag inte?
Svar på tråden Köpt pergotime på internet