• Anonym (Suck)

    När ska man ge upp

    Hur länge är det värt att söka arbete innan det är dags att ge upp ? jag måste ha jobb nu för att komma vidare och lösa situationer samt försörjning bl.a. .Hur länge är det värt att söka innan det är dags att lägga ner det, hur länge anser ni ?

  • Svar på tråden När ska man ge upp
  • Anonym (Suck)

    5 år tycker jag är sjukt överdrivet man ska söka inte ens realistiskt .

  • Anonym (vadå ge upp ?)

    Man fortsätter väl söka tills man får ett jobb.. oavsett hur lång tid det tar..
    vad gör man annars menar du?

  • Anonym (aldrig)

    Jag har aldrig varit arbetslös längre än ett halvår, så jag vet inte hur jag skulle reagera på att gå utan jobb i flera år. Kanske skulle jag också känna lust att ge upp.

    Men faktum är, att det aldrig är dags att ge upp. Varför ska du ge upp? Ger du upp så är det ju slut, då kommer ingenting att förändras, det kommer inte heller att hjälpa dina utsikter att faktiskt få jobb ifall du får för dig att återuppta jobbsökandet i framtiden.

    Finns det verkligen inte ett enda litet skitjobb som du kan ta, inte någonstans? Någonting annat du kan göra för att komma vidare? Börja studera?

  • Kpax

    Håller med ovanstående, vadå ge upp? Du har inget val, hur pissigt det än känns. Klart att det är skitjobbigt och knäckande att få nej eller absolut tystnad dagligen, men ingen kommer ge dig pengar för att vara ledig.

  • Anonym (Suck)

    [quote=73676747][quote-nick]Anonym (vadå ge upp ?) skrev 2014-07-25 16:01:59 följande:[/quote-nick]

    Man fortsätter väl söka tills man får ett jobb.. oavsett hur lång tid det tar..

    vad gör man annars menar du?

    [/

    Fel iaf för mig håller inte på hur länge sim helst fem år är inte lite och jag har satt mitt datum för att skita i det, behöver ordna upp situationer och försörjning annars sitter jag kvar och det tänker jag inte göra .

  • Anonym (Suck)
    Anonym (aldrig) skrev 2014-07-25 16:04:09 följande:

    Jag har aldrig varit arbetslös längre än ett halvår, så jag vet inte hur jag skulle reagera på att gå utan jobb i flera år. Kanske skulle jag också känna lust att ge upp.

    Men faktum är, att det aldrig är dags att ge upp. Varför ska du ge upp? Ger du upp så är det ju slut, då kommer ingenting att förändras, det kommer inte heller att hjälpa dina utsikter att faktiskt få jobb ifall du får för dig att återuppta jobbsökandet i framtiden.

    Finns det verkligen inte ett enda litet skitjobb som du kan ta, inte någonstans? Någonting annat du kan göra för att komma vidare? Börja studera?


    Jag tycket det är stopp nu 5 år Altså nej jag skäms redan över mig själv .(-:att jag överhuvud taget fortsatt så länge .
  • Anonym (aldrig)
    Anonym (Suck) skrev 2014-07-25 16:23:42 följande:

    Fel iaf för mig håller inte på hur länge sim helst fem år är inte lite och jag har satt mitt datum för att skita i det, behöver ordna upp situationer och försörjning annars sitter jag kvar och det tänker jag inte göra .


    Men behöver du ge upp jobbsökandet för att kunna ordna upp situationer och försörjning??

    Det finns information om din situation som du inte skriver, som vi behöver för att förstå. Det verkar så uppenbart för alla andra att man helt enkelt aldrig ska ge upp eftersom jobbet är förutsättningen för försörjningen. Men du har nåt annat på gång?
  • Anonym (Suck)

    Det ska va värt det med 5 år är för lång tid .

  • Anonym (aldrig)
    Anonym (Suck) skrev 2014-07-25 16:27:31 följande:

    Det ska va värt det med 5 år är för lång tid .


    Men som sagt, vad är alternativet?
  • Anonym (Suck)

    Tycker de har skyldighet att fixa fram ett nu , det är inte värt mödan .

Svar på tråden När ska man ge upp