• Anonym (undra­r)
    Äldre 25 Jul 17:06
    559 visningar
    6 svar
    6
    559

    Vilken av dessa situationer får er mest intresserad?

    Bakgrund: Ni har haft en flirt med en person (A) tidigare men blev sedan hals över huvud kär i en annan person och då övergick kontakten med A till att vara bara vänner, men bra sådana.

    Det visade sig dock att kärleken till den nya inte var besvarad och ni letar efter någon ny ett bra tag (2-3 år) men det går inte bra, ingen är liksom intresserade av er och ni får dåligt självförtroende. A stöttar så gott denne kan och säger att ni är en underbar person.

    Ni börjar tänka att kanske A är riktigt bra egentligen. Ni har samma intressen, jätteroligt ihop, A är attraktiv och verkar ju faktiskt gilla er och ni har lite känslor för A sedan flirten som säkert skulle kunna blomma ut om ni slutade fokusera på just att ni bara var vänner.

    Sedan råkar ni få kontakt med en intressant person på en dejtingsite som verkar superbra. Ni fokuserar då på denne för det är liksom lättare så.

    Vilket av dessa alternativ skulle göra det lättast för er att "tippa över kanten" och bjuda ut A på dejt?

    1. A är jättesnäll och gullig mot er samtidigt som ni pratar med den nya på siten och stämmer träff med denne men så dyker den nya aldrig upp och när ni frågar på siten så får ni höra att personen var på väg, fick syn på er och vände för ni var verkligen inte vad den personen letade efter utseendemässigt. Ni drar er tillbaka för att slicka såren och börjar inse efter några dagar att A inte har hört av sig på ett tag. Faktiskt inte sedan ni sade att ni hittat någon som ni verkligen klickade med på dejtingsiten.

    2. A drar sig tillbaka lite medan ni pratar med den nya på dejtingsiten men ni har lite kontakt i alla fall. Samma sak som i 1) händer och ni drar er tillbaka för att slicka såren och då passar A på att vara extra jättesnäll och gullig och vilja ses och umgås mycket.

    Vilket händelseförlopp är bäst från synvinkeln att ni ska vilja inleda något med A?
  • Svar på tråden Vilken av dessa situationer får er mest intresserad?
  • Äldre 25 Jul 17:37
    #1

    Får lite känslan av att du är A och har skapat en användare på dejtingsiten och planerar att dissa personen där för att ha större chans som dig själv. Rätt?

  • Äldre 25 Jul 19:42
    #2

    Man blir friendzonad för att man inte duger till "mer". Varför är det så viktigt att girlfriendzona henne?


    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (undra­r) Trådstartaren
    Äldre 25 Jul 20:28
    #3

    Jag är A och när det här hände min kompis så valde jag att göra alt 2 men kan inte sluta fundera på om 1 hade varit bättre. Fick nämligen höra av en bekant att det skulle ha varit det men jag är inte så bra på sånt där, att låtsas att inte höra av mig... :S Nu gick det ju som det gick och jag lär inte hamna i någon liknande situation igen men undrar vilket som ni tror hade fungerat bäst egentligen?

    Jag har dock ingen fejkanvändare (eeh det går väl inte?) utan det var en riktig diss av den andra tjejen.

  • Cheste­r Copper­pot
    Äldre 25 Jul 20:37
    #4

    A är ett andrahandsval. Och det är aldrig roligt att bli försakad för att det hela tiden dyker upp nya intressanta val. Du är inget seriöst alternativ för den personen, det är lika bra att släppa det. Den personen är inte seriöst intresserad av dig.

  • Äldre 25 Jul 20:39
    #5

    Klart det går att skapa en fejkanvändare, men bra att du inte hade gjort det, det hade verkligen varit svinigt.

    Hur som helst, lika bra att vara sig själv och höra av sig om man nu vill det. Däremot tycker jag nog att du förtjänar någon som väljer dig i första hand, inte i andra eller tredje.

Svar på tråden Vilken av dessa situationer får er mest intresserad?