• Anonym (Längtan efter bebis)

    hur lång tid tog det för er att bli gravid efter ert/era missfall?

    Har haft ett mf i v5, blev gravid utan någon mens i mellan och fick sedan ett ma i v11 då fostret hade dött i v8+4. Har väntat så att en mens kommit i mellan och nu har vi bestämt oss för att börja kämpa för det efterlängtade plusset igen... Hur lång tid tog det för er innan när plusset kom? Och hur gick graviditeten?

  • Svar på tråden hur lång tid tog det för er att bli gravid efter ert/era missfall?
  • Mika86

    Mf, ett lätt i v 5+4, 20/1 2012, fick positivt igen 12/5 o föddes 20/1 2013 alltså på årsdagen efter mf

  • Bella 89

    Tog 12 månader, hur det gick kan jag ännu inte säga då jag bara är i vecka 5. Beklagar dina upprepade missfall, hoppas det går bättre nästa gång, 

  • Anonym (Liz)

    Mf v7. Fick aldrig mens emellan utan blev gravid direkt. Det var andra barnet och allt gick bra. Lycka till!

  • Anonym (CE)

    Jag fick missfall vecka 8, sedan gravid igen tre månader senare,  den graviditeten blev ett MA upptäckt i vecka 17 foster dog vecka 12, sedan gravid igen efter fem månader. Det barnet föddes frisk i normal tid.

    Nu när barnet är fyra år, ville vi ha ett barn till. Blev gravid på försök nummer ett. Det blev ett MA upptäckt i vecka 13, foster dog i vecka 11.

    Nu testar vi igen direkt efter.

  • Yonndax

    Mf i v5...blev gravid 3 månader senare. Det blev en son som föddes i v 36. Ville ha ett syskon när sonen var ca 2. Blev gravid efter 5 månader. Fick mf i v13....tog drygt 1½ år innan nästa graviditet som slutade i mf i v 5. Har gått 1½ månad sedan senaste och är ännu inte gravid.

Svar på tråden hur lång tid tog det för er att bli gravid efter ert/era missfall?