• Anonym (??)
    Äldre 25 Jul 19:28
    1333 visningar
    7 svar
    7
    1333

    Genomskinlig vätska ur båda brösten - vad i hela fridens namn?!?

    Hej på er! Bakgrund: Åt Neovletta 28 p-piller mellan sep-08 till dec-10. Slutade dec-10 och blev gravid juli-11 och födde barn mars-12. Började med Neovletta 28 igen sep-12 och äter dem i skrivande stund. Märkte idag att jag kan klämma ut genomskinlig vätska ur båda brösten. Senast jag kunde det var jag gravid. Jag har läst att det kan bero på p-piller men jag har aldrig upplevt det förut.... Jag har just haft min "mens" som var betydligt mer sparsam än vanligt, plus att jag är hungrigare och går på toa och gör nr2 oftare än vanligt. Vaknar med värk i ländryggen som strålar ner i låren på mornarna. Är kroppen satt ur balans eler kan jag vara gravid trots p-piller? Varför läcker brösten? NÅGON SOM KÄNNER IGEN SIG? Jag ska köpa gravtest imorgon.

  • Svar på tråden Genomskinlig vätska ur båda brösten - vad i hela fridens namn?!?
  • Äldre 25 Jul 19:41
    #1

    Jag hade precis som du vätska från brösten innan jag viset att jag var gravid. Blev jätterädd efter jag googlat på vad det skulle kunna bero på. Det visade sig att jag var gravid. Hade vätska från brödten innan jag plussat med både mina barn.

  • Anonym (??) Trådstartaren
    Äldre 25 Jul 20:35
    #2

    Tack för svar. Känns ju snopet att vara gravid (om jag nu är det) eftersom jag äter p-piller och inte missat ett enda. Vi har ju börjat planera för syskon men inte än...

  • Äldre 25 Jul 23:14
    #3

    Varit kass i magen kanske? Kräkts? Det kan ju göra att p-piller inte verkar. Skulle du vara gravid så är det ju nästan 3 års skillnad mellan barnen. vi har 2,5 år mellan våra och jag tycker det är perfekt för de kan leka med varandra Glad

  • Äldre 25 Jul 23:14
    #4

    Varit kass i magen kanske? Kräkts? Det kan ju göra att p-piller inte verkar. Skulle du vara gravid så är det ju nästan 3 års skillnad mellan barnen. vi har 2,5 år mellan våra och jag tycker det är perfekt för de kan leka med varandra Glad

  • Anonym (Mami)
    Äldre 26 Jul 01:41
    #5

    Jag kunde klämma ur mjölk ur brösten ca 7 år efter senaste födsel.

    Det är normalt, men kan ju även betyda graviditet eller p-piller eller nåt vajsing på hypofysen. Farligt är det nog inte om det kommer från båda bröstena.

  • Anonym (??) Trådstartaren
    Äldre 26 Jul 09:35
    #6
    Sommarlöv skrev 2014-07-25 23:14:18 följande:

    Varit kass i magen kanske? Kräkts? Det kan ju göra att p-piller inte verkar. Skulle du vara gravid så är det ju nästan 3 års skillnad mellan barnen. vi har 2,5 år mellan våra och jag tycker det är perfekt för de kan leka med varandra 


    Hej! Jag har inte varit kass i magen eller kräkts. Nej, om omständigheterna varit annorlunda så hade vi gärna blivit gravida i juni. Men vi väntar på ett besked i slutet av augusti som avgör om vi ska försöka få till syskon då (i slutet av aug) eller först i oktober.
  • Äldre 26 Jul 09:42
    #7

    Jag har kunnat klämma ut genomskinlig vätska även innan barnen. När jag kom på det tänkte jag att det kanske berodde på graviditet då vi försökte bli gravid. Jag var dock inte gravid så sökte vidare efter svar. Hittade tillslut att man ibland kan trycka ur en vätska som är typ "svett" och att det inte är något konstigt.

Svar på tråden Genomskinlig vätska ur båda brösten - vad i hela fridens namn?!?