• Anonym (Inte ensam?)

    Är jag ensam om att vilja vara "ensam" ?

    Jag är singel och mellan 45-50 år. Levt i två långa förhållande och haft kortare förhållande mellan dessa. De långa förhållande har gett mig 3 underbara barn, två tonåringar och en knatte i förskoleåldern. Älskar mina barn mer än allt (förstås). Separationen med tonåringarnas pappa var en strid med smutskastning , tingsrättsförhanlingar x flera och allmänt stökigt. Separationen med lillknattens pappa var jobbig men konfliktfri, nu har tillvaron med barnen fallit in i en bra vardagslunken där det mesta fungerar rätt Ok. Jag har ett krävande men roligt och välbetalt jobb. Upplever att barnen + jobbet (+ pyttelite annat eget liv) räcker bra för mig. Men känner mig rätt udda med denna inställning. Väldigt många i min omgivning undrar ofta:- träffat nån ny? vill du inte dejta? jag vet den perfekta mannen för dig! etc etc i all evighet. NEJ jag är nöjd, lycklig och tillfreds med min tillvara!!! Är jag ensam med den inställningen?????

  • Svar på tråden Är jag ensam om att vilja vara "ensam" ?
  • Nyfiken gul

    du är inte ensam! Jag känner många som lever precis som du och är glad och tillfreds.  
    Det är oftast bara omgivningen som tycker och anser en massa saker. Såna åsikter har alltid folk oavsett om du är 30 år och nyskild eller 50+ och nyskild.  Lite sammalika som att folk alltid frågar "när ska du skaffa barn" till unga tjejer i samboförhållanden. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Ensamräv)

    Jag kan förstå dig! Det blir bara jobbigare med åren att anpassa sig till en annan människa. Men däremot skulle jag inte vilja vara utan ett sexliv. Så en särbo eller andra former av lösare förbindelser skulle kunna ta hand om det. Då kan man ändå rå sig själv för det mesta!

  • Anonym (Inte ensam?)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-25 19:36:38 följande:
    du är inte ensam! Jag känner många som lever precis som du och är glad och tillfreds.   Det är oftast bara omgivningen som tycker och anser en massa saker. Såna åsikter har alltid folk oavsett om du är 30 år och nyskild eller 50+ och nyskild.  Lite sammalika som att folk alltid frågar "när ska du skaffa barn" till unga tjejer i samboförhållanden. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-

    Tack för ditt svar. Brukar vara inne och kika på en del "singeltrådar" här påFL. Känner mig lite udda då, nästan alla handlar om sökande efter en ny partner.
  • Anonym (Inte ensam?)
    Anonym (Ensamräv) skrev 2014-07-25 19:44:08 följande:
    Jag kan förstå dig! Det blir bara jobbigare med åren att anpassa sig till en annan människa. Men däremot skulle jag inte vilja vara utan ett sexliv. Så en särbo eller andra former av lösare förbindelser skulle kunna ta hand om det. Då kan man ändå rå sig själv för det mesta!

    Exakt. Lösa förbindelse säger jag inte nej till, särbo däremot nja
  • Anonym (Ensamräv)
    Anonym (Inte ensam?) skrev 2014-07-25 19:54:29 följande:

    Exakt. Lösa förbindelse säger jag inte nej till, särbo däremot nja
    Nej, särbo är mer sammanknippat med krav. KK, vänner med fördelar...
  • Anonym (Inte ensam?)
    Anonym (Ensamräv) skrev 2014-07-25 19:57:19 följande:
    Nej, särbo är mer sammanknippat med krav. KK, vänner med fördelar...

    Precis, kul att alla förstår mig.
  • Kpax

    Nej för fan, jag förstår dig! Nu har jag en sambo som jag älskar, men rent generellt tycker jag att det är skönt att bo ensam. Känns ändå sundare att resonera så än att få panik över tanken på att vara ensam, och bara ta vem som helst.

  • Anonym (Singel!)

    Jag är 26 år och ÄLSKAR att vara singel!

    Jag bor ensam med min son i en alldeles underbar bostad, som är bara våran. :)

    Jag älskar att ha kvällarna för mig själv. Det är så befriande. Ibland bjuder jag över någon kompis nån kväll, de få gånger jag får lust att umgås med någon om kvällarna, dvs. Det sker typ fem gånger om året. ;)

    Och nej, jag är absolut ingen enstöring. Jag umgås med familj, släkt och vänner i princip varje dag - när jag själv har lust och det är det som är så befriande!

  • Anonym (Inte ensam?)
    Anonym (Singel!) skrev 2014-07-25 20:45:07 följande:
    Jag är 26 år och ÄLSKAR att vara singel! Jag bor ensam med min son i en alldeles underbar bostad, som är bara våran. :) Jag älskar att ha kvällarna för mig själv. Det är så befriande. Ibland bjuder jag över någon kompis nån kväll, de få gånger jag får lust att umgås med någon om kvällarna, dvs. Det sker typ fem gånger om året. ;) Och nej, jag är absolut ingen enstöring. Jag umgås med familj, släkt och vänner i princip varje dag - när jag själv har lust och det är det som är så befriande!

    Kul , vi kan snart starta en egen tråd!! Känner mig peppad att fortsätta stå för hur jag känner! Tack!
  • Anonym (Singel!)
    Anonym (Inte ensam?) skrev 2014-07-25 20:50:02 följande:

    Kul , vi kan snart starta en egen tråd!! Känner mig peppad att fortsätta stå för hur jag känner! Tack!


    Härligt! :)
  • Sebastian72

    Lite kluven där. Ibland enormt skönt. Jag har koll. Jag trivs med att vara ensam...i den mån man är det med ungar springades överallt:)

    Men samtidigt människa. Vill bli kär igen. Känner mej knappast bränd...men sen kommer ju blygheter, omständigheter, få mötesplatser där alla inte känner alla, osv....antar att alla känner igen det...och lat är man ju lite också:).

    Men förstår TS fullt ut. Eller är det bara att jag glömt känslan av att vara verkligt förälskad...? Vet inte...

Svar på tråden Är jag ensam om att vilja vara "ensam" ?