• Äldre 25 Jul 22:31
    6655 visningar
    5 svar
    5
    6655

    Någon som kan översätta ett ord från engelska till svenska??

    Jag har beställt en sak men jag vet inte vad det här betyder Shipping via Flat Rate?? Någon som kan översätta det åt mig.

  • Svar på tråden Någon som kan översätta ett ord från engelska till svenska??
  • Äldre 25 Jul 22:35
    #1
  • Äldre 25 Jul 22:36
    #2
    Jonna198 skrev 2014-07-25 22:31:01 följande:

    Jag har beställt en sak men jag vet inte vad det här betyder Shipping via Flat Rate?? Någon som kan översätta det åt mig.


    Frakt med standard kostnad.
  • Äldre 25 Jul 23:23
    #3

    Jag jobbar inom hotellbranschen och flat rate är ett uttryck vi använder och det betyder helt enkelt att något är prissatt rakt av utan förändring - t ex oavsett om det bor en eller två personer på rummet så är priset densamma. Jag skulle alltså tolka det som att de har ett pris på frakten oavsett vart det skickas - men det är ju min tolkning ????


    " Some times I feel so small, that I would fit in the smallest of atoms and still be lost "
  • ölburk­2
    Äldre 25 Jul 23:31
    #4
    Jonna198 skrev 2014-07-25 22:31:01 följande:

    Jag har beställt en sak men jag vet inte vad det här betyder Shipping via Flat Rate?? Någon som kan översätta det åt mig.


    Ett "fast pris", helt enkelt.., ibland används "fixed price" men innebörden är densamma, d.v.s ett fast pris.., åtminstone har jag aldrig stött på nån annan innebörd..
    Men man bör vara lite försiktig med vad som avses med sånna där termer, då det innehållsmässigt kan betyda lite olika saker Världen över.., men som sagt, "flat rate" har jag aldrig råkat ut för nåt annat än att det betyder "fast pris" 
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Äldre 26 Jul 09:26
    #5

    Okey tack så mycket alla för svaret. :)

Svar på tråden Någon som kan översätta ett ord från engelska till svenska??