• Anonym (Z)

    Separerat. gravid v11 behålla vs abort?

    Hej.
    Det här är väldigt jobbigt att skriva. Jag träffade min pojkvän i slutet av april. Sedan början av maj har vi varit oskiljaktiga och vi började prata om att jag skulle flytta in och sluta äta p-piller så kroppen kunde återhämta sig och vi kunde skaffa barn om ca ett år. Istället blev jag gravid direkt. Då blev det katastrof. Vi skulle lära känna varandra, flytta ihop och få barn. Allt på samma gång. Det blev mycket bråk och tjaffs och han bad mig bo hos mig ett tag. Vi pratade igenom allt och bestämde oss för ett nytt försök, för barnet. Det höll i två veckor. Nu har jag hämtat alla mina grejer hos honom och vi har bestämt att vi inte kan bo ihop utan att vi måste lära känna varandra först och ta ett steg tillbaka. MEN jag är gravid. Jag vet att det mest logiska och lättaste hade varit att inte behålla barnet. Det finns en chans att vi kan få det att funka i framtiden, men om vi inte gör det då?
    Han säger att han vill ha barnet, men jag är osäker. Jag vill ha barnet, men inte under de här förutsättningarna. Jag vill veta att vi fungerar. Att vi bor ihop. Att vi ska ha det här barnet ihop! Idag var vi inne på undersökning och ultraljud, för att se exakt hur långt gången jag är och få information om abort. Läkaren sa att allting såg bra ut och vi fick se hjärtat slå.. Mitt älskade barns hjärta. Men hur i helvete ska jag klara av det här ensam? Även om han säger att han kommer vara där oavsett om vi gör slut eller bara bor isär så kommer han ju inte det. Han kommer inte vara där när jag kommer hem från bb med en skrikande bebis som vägrar äta eller sova.
    Så mycket tankar i huvudet just nu.

  • Svar på tråden Separerat. gravid v11 behålla vs abort?
  • Masken84

    Om förhållandet inte är bra nu så lär det inte bli bättre sen när barnet kommer då sömnbrist mm finns med. Allt går bara man vill men vad anser du att det bästa är för barnet? Separerade föräldrar mm.

  • Anonym (Z)
    Masken84 skrev 2014-07-25 22:46:15 följande:

    Om förhållandet inte är bra nu så lär det inte bli bättre sen när barnet kommer då sömnbrist mm finns med. Allt går bara man vill men vad anser du att det bästa är för barnet? Separerade föräldrar mm.


    Jag vet det.

    Jag vill att mitt barn ska växa upp i ett stabilt hem med två föräldrar, men det kommer ju med största sannolikhet inte hända nu.
  • Anonym (suck)

    Ja är man naiv och skaffar barn så tidigt in i ett förhållande så får man fan skylla sig själv.

  • Masken84

    Det handlar inte om att vara naiv. Jag och min sambo blev gravida när vi hade varit tillsammans i 11månader. Nu är det 4 årsen vi träffades och har två barn, en pojke o en flicka.

    Som du skriver vill du ge ditt barn både en mamma o pappa, det är svårt att ta hand om ett barn själv, hormoner, sömnbrist, ingen avlastning osv. Är du inte helt säker på att du klarar av det så borde du överväga abort!

  • Anonym (Z)
    Anonym (suck) skrev 2014-07-25 23:17:05 följande:

    Ja är man naiv och skaffar barn så tidigt in i ett förhållande så får man fan skylla sig själv.


    Det var som sagt inte meningen.

    Jag slutade med p piller för att ge min kropp chans att återhämta sig innan vi skulle börja försöka, dvs om ett år. Efter jag slutade med dem så använde vi kondom.
  • Anonym (Z)
    Masken84 skrev 2014-07-25 23:21:23 följande:

    Det handlar inte om att vara naiv. Jag och min sambo blev gravida när vi hade varit tillsammans i 11månader. Nu är det 4 årsen vi träffades och har två barn, en pojke o en flicka.

    Som du skriver vill du ge ditt barn både en mamma o pappa, det är svårt att ta hand om ett barn själv, hormoner, sömnbrist, ingen avlastning osv. Är du inte helt säker på att du klarar av det så borde du överväga abort!


    Jag överväger det verkligen. Jag var ju på kvinnokliniken idag för en undersökning inför abort för att se hur allt står till eftersom jag åt p-piller när jag blev gravid och få information om ingreppet. Men jag älskar barnet.

    Mitt huvud säger att det bästa är abort, men mitt hjärta vill ha barnet :/
Svar på tråden Separerat. gravid v11 behålla vs abort?