• Anonym (Strumpan)

    Gravida bloggare som klagar gör mig rädd att bli gravid.

    Jag/vi planerar barn men när jag läser vissa bloggar med gravida så blir jag verkligen rädd.
    Det klagas på precis allt. Det gör ont, man mår illa, mannen är jobbig, man grinar stup i kvarten, tycker livet är skit, och man gnäller, gnäller och gnäller.

    Jag förstår att det är hormoner men är det verkligen normalt allt göra stora saker av precis allt, och grina var femte minut?
    Att man är överkänslig kan jag förstår, men att tycka livet är vidrigt och känna sig känslolös mot sin man.

    Jag har lust att ruska om människan men sånt hjälper ju inte så klart.

    Hur vet man om man blir en sådan? Skulle kännas riktigt elakt mot min sambo.
    Kan det drabba vem som helst, eller ligger vissa i riskzonen??!

  • Svar på tråden Gravida bloggare som klagar gör mig rädd att bli gravid.
  • Anonym (Ppp)

    Det kan drabba vem som helst. Lika bra att ni är förberedda på att det kan bli jobbigt,

    Tyvärr vet man inte det i förväg.

  • Anonym (Individuellt)

    Min mamma har aldrig mått bättre än när hon väntade mig. när hon va gravid alltså. mådde inte illa eller nånting, mådde så jävla bra helt enkelt!

    och bloggarna som grinar och gnäller, de kanske är så som personer i alla fall, det betyder inte att du också måste grina för att de gör det. Dessutom kanske de gnäller för att få flera som läser deras blogg? och få lite extra sympati? men det betyder inte att du ska ha samma känslor som de :)  lycka till.

  • Anonym (Strumpan)
    Anonym (Ppp) skrev 2014-07-26 02:29:16 följande:

    Det kan drabba vem som helst. Lika bra att ni är förberedda på att det kan bli jobbigt,

    Tyvärr vet man inte det i förväg.


    Försöker ställa mig in på att s kommer bli ett helvete. Men samtidigt så undrar man ju om det verkligen ska vara okej att beetee sig hur som helst "bara" för att man är gravid och ska kunna komma undan med det, hur schysst är det mot ens partner och övriga i familjen.
  • Anonym (Individuellt)
    Ja, självklart ska man behärska sig och hålla sig samlad fast det känns som man vill slå ner någon. Glad 
    ifall det nu skulle va så illa.
    Men jag tror att du kommer att bli överraskad över att det inte alls va ett helvete att va gravid, fråga din mamma om du kan, hur hon upplevde sin graviditet.
  • Litet My
    Anonym (Strumpan) skrev 2014-07-27 00:59:10 följande:
    Försöker ställa mig in på att s kommer bli ett helvete. Men samtidigt så undrar man ju om det verkligen ska vara okej att beetee sig hur som helst "bara" för att man är gravid och ska kunna komma undan med det, hur schysst är det mot ens partner och övriga i familjen.
    Ta det lugnt, man kan må hur bra som helst eller hur dåligt som helst i princip.Sedan har folk oftare en förmåga att vilja spy ur sig det jobbiga än berätta om det mysiga eller de dagarna ingenting märks av. Ofta och speciellt bland förstagångsföderskor är det lite tävling om vem som "lider mest", känner av mest, vem som fick foglossning först osv.

    Självklart är det inte okej att bete sig hur som helst för att man är hormonell och mår dåligt. Ang partnern är ju kommunikation A & O, att berätta att "jag mår såhär nu och jag blir jättearg just nu när du gör si eller så" skall ju skapa förståelse snarare än att skicka iväg en tallrik mat på honom för att den inte var god (fanns en sådan tråd här på FL för många år sedan och flera tyckte det var helt okej för hon var ju graviiiid).

    Tror också det är bra att vara påläst och resonera lite med sig själv "okej, jag har ont och mår illa nu, men det är normalt" eller "Okej, nu gråter jag igen för ingenting, men det är hormonerna, inte jag".

    I övrigt, ta inte bloggarna på för blodigt allvar, mycket skrivs för att få uppmärksamhet också.
Svar på tråden Gravida bloggare som klagar gör mig rädd att bli gravid.