• Anonym (Familjenärstark)

    Svartsjuk Biomamma

    Har haft en del bekymmer med biomamman då hon visat sig vara svartsjuk så fort min fästman och jag gjort vårt förhållande officiellt.

    Anmälningar till höger och vänster, förtal och ja en massa bullshit bara egentligen. Idag har vi en färdig soc utredning som tydligt påvisar att mammans hatiska beteende mot mig och pappan påverkat bonusen negativt.
    Vi lät henne ändå få bestämma umgänget för att hon skulle lugna sig.

    Ändå fortsätter människan med sina anklagelser och ringer familjerätten titt som tätt. Har egentligen passerat gränsen för att bry mig för mycket och låter henne hållas med sina sms till min fästman där hon försöker få oss att göra slut (det nya påhittet).

    Men man kan ju undra. Lägger en sån här människa aldrig ner? Hon har precis blivit dumpad av sin pojkvän så jag antar att hon känner sig i underläge men jag förstår inte grejen? I utredningen framkommer det att bonusen upplevs "gladare, tryggare och mår bättre hos oss" så hennes anklagelser om att vi inte kan ta hand om hennes son med "speciella behov" existerar ju bara i hennes huvud.

    Min fästman och jag har känt varandra i 10 år, tror hon att hennes lögner kan få oss att sluta vara bästa vänner? Ibland undrar jag vad det bor för rosa elefanter i hennes huvud.

    Några tips eller ska jag bara fortsätta ignorera människan tills den där länge lovade stämningsansökan dimper ner i lådan?

  • Svar på tråden Svartsjuk Biomamma
  • Anonym (123)

    Byt telefonnummer och mailadress. Sedan slipper ni bry er om vad galningen säger.

  • Anonym (Familjenärstark)
    Anonym (123) skrev 2014-07-26 00:26:08 följande:

    Byt telefonnummer och mailadress. Sedan slipper ni bry er om vad galningen säger.


    Hehehe jag har slutat messa med henne eller svara men fästmannen måste ju för bonusens skull. 
  • Litet My

    Nej det måste han inte, gällande barnet så ja men inte gällande annat. Mitt ex och hans nya var helt besatta av mig och sambon, ringde och smsade hela dagarna. Vi la helt sonika på när samtalet tack vare dem slutade handla om barnet (en av dem dömdes senare i tingsrätten för olaga hot och trackaserier).

  • Anonym (Familjenärstark)
    Litet My skrev 2014-07-26 02:09:45 följande:

    Nej det måste han inte, gällande barnet så ja men inte gällande annat. Mitt ex och hans nya var helt besatta av mig och sambon, ringde och smsade hela dagarna. Vi la helt sonika på när samtalet tack vare dem slutade handla om barnet (en av dem dömdes senare i tingsrätten för olaga hot och trackaserier).


    Jasså, Ja han har så lite kontakt som det går med henne men inte alltid så lätt.
    Hon har en egen uppfattning om vad som är verklighet trots att alla myndigheter slutat på vår sida så verkar hon inte backa.

     
  • Anonym (ester)

    Köp en skräpmobil med refillkort och ge henne det numret. Spärra henne från era andra mobiler och kolla av "galenbiomammamobil" nån gång ibland.

  • Anonym (svartis)

    Förstår att det är problematiskt, men varför tror du att hon är svartsjuk?

    Tycker det låter som att hon är orolig för barnen när dom är hos er och att hon inte gillar dig?!

    Är du mannens första förhållande efter henne? Om inte undrar jag om hon var likadan mot tidigare tjejer?

    Fortsätt ignorera henne, till slut bör hon väl lessna?!

  • Anonym (Familjenärstark)
    Anonym (ester) skrev 2014-07-26 10:50:21 följande:

    Köp en skräpmobil med refillkort och ge henne det numret. Spärra henne från era andra mobiler och kolla av "galenbiomammamobil" nån gång ibland.


    Bra ide men känns taskigt då bonusen är så liten.
  • Anonym (Familjenärstark)
    Anonym (svartis) skrev 2014-07-26 12:39:20 följande:

    Förstår att det är problematiskt, men varför tror du att hon är svartsjuk?

    Tycker det låter som att hon är orolig för barnen när dom är hos er och att hon inte gillar dig?!

    Är du mannens första förhållande efter henne? Om inte undrar jag om hon var likadan mot tidigare tjejer?

    Fortsätt ignorera henne, till slut bör hon väl lessna?!


    Svartsjuk för att vi är varandras stora kärlek. vi hade ett passionerat förhållande innan dem och på något sätt har det alltid varit vi. Vi var både unga och dumma så jag valde att gå dem gången. Sen bodde jag utomlands i många många år. Under den tiden var min fästman med om en svår olycka oc hon fanns där för honom. vart gravid tidigt och vägrade abort.

    Sedan kontrollerade hon honom genom att spela "dåliga blivande pappa/pappa kortet i 3 år. När jag flyttade hem var det en trasig forna man jag jag fann. Vi höll vår "relation" hemlig i ett år pga av henne.
  • Anonym (123)
    Anonym (Familjenärstark) skrev 2014-07-26 19:37:22 följande:

    Bra ide men känns taskigt då bonusen är så liten.


    Varför det? Det är bonusen ni ska ta hand om och inte mamman. Sina känslomässiga problem kan hon lösa nån annanstans än hos er. Ni har inga som helst skyldigheter att ta henne svammel och galenskaper.

    Vad är det som är så viktigt att ni måste vara anträffbara 24/7? Om barnet hamnar på sjukhus kan hon be personalen där kontakta din sambo. Allt annat kan vänta tills ni behagar kolla "galenbiomammamobilen".
  • Anonym (Familjenärstark)
    Anonym (123) skrev 2014-07-26 19:55:37 följande:

    Varför det? Det är bonusen ni ska ta hand om och inte mamman. Sina känslomässiga problem kan hon lösa nån annanstans än hos er. Ni har inga som helst skyldigheter att ta henne svammel och galenskaper.

    Vad är det som är så viktigt att ni måste vara anträffbara 24/7? Om barnet hamnar på sjukhus kan hon be personalen där kontakta din sambo. Allt annat kan vänta tills ni behagar kolla "galenbiomammamobilen".


    Jo sant, antar att vi någonstans hoppas hon blir normal för bonusens skull.
Svar på tråden Svartsjuk Biomamma