• edem

    Vecka 38+2 - Något på g eller ej? Vad tror ni??

    Hej!

    Jag väntar mitt andra barn den 7 augusti och är idag i vecka 38+2. Mitt första barn är fött i vecka 36+1, av vilken anledning vet man inte, hon var helt enkelt färdidbakad då (inga komplikationer, bra vikt osv). Min BM har trott att det är ganska troligt att 2:an oxå kommer tidigare men kan egentligen inte säga varför.
    Jag har mått bra hela graviditeten men nu börjar jag känna mig lite trött på detta i denna värmen och hoppas på att den lill* vill titta ut snart. I onsdags morgon (3 dagar sen nu) gick min slempropp, dock helt utan blod. Hade känt förvärkar den morgonen men efter att den lossnade var det lugnt. Igår kväll ungefär under 4 timmar hade jag väldigt mycket förvärkar så tänkte att det kanske började sätta igång sakta... Kände lite några ggr under natten oxå men nu på morgonen INGENTING. Förutom ett par sammandragningar då magen blir hård, men ingen smärta som igår kväll.
    Med mitt första barn började förvärkarna ca 2 dygn innan hon var född, värkarna började svagt och blev starkare och mer intensiva allteftersom tiden gick, slemproppen gick efter 48 timmar efter första förvärken och i samband med detta började oxå förlossningsvärkarna, o bara några timmar senare var hon ute. Hade då inga förvärkar/sammandragningar alls under graviditeten tills dess... Så det var ganska tydliga tecken den gången.
    Så nu känner jag mig lite förvirrad, tror ni nåt är på G inom de närmsta dagarna?

    Jättetacksam för era tankar och erfarenheter! Längtar så nu....

  • Svar på tråden Vecka 38+2 - Något på g eller ej? Vad tror ni??
  • mp90

    Hoppas lillen vill ut snart. Det är ju så olika. När jag födde min etta så hade jag förvärkar i 2 veckor o slemproppen gick en hel vecka innan vattnet gick. Det bildas en ny slempropp då!

    Men det känns ju som det kan va på g för dig! Måste va olidligt att va höggravid i detta väder??

    Lycka till

  • edem

    Tack, ja det är lite kämpigt! Nu i eftermiddag/kväll har jag haft massor med sammandragningar då magen blir stenhård o det nästan blir svårt att andas.. Flera i timmen vissa stunder, men ingen direkt som gjort ont.. Hoppas innerligt att detta är ett tecken på att något kommer hända snart..

Svar på tråden Vecka 38+2 - Något på g eller ej? Vad tror ni??