• Äldre 26 Jul 12:52
    2056 visningar
    25 svar
    25
    2056

    Fler med många graviditetssymptom, men som inte vågar hoppas?

    Hej allihopa :) Jag har varit skengravid fler gånger än jag kan räkna, men den här gången känns det liksom.. annorlunda. Har svårt att sätta fingret på det :) Jag har iallafall väldigt många "säkra" symptom men vågar inte bli glad eller hoppas på något, för att jag varit skenis så många gånger förut. Så jag undrar är det fler där ute som känner likadant, och vill ni följas åt isåfall? 


    Detta är vårt första försök och jag är på ÄL+10, BIM den 30/7 :)


    Mina symptom är:
    Utmattad hela dagarna
    Halsbränna
    Kissar ofta
    Mörka bröstvårtor
    Finnar på rygg/bröst
    Niditationsblödning
    Stick i äggstockarna
    Svullen och gasig i magen
    Stickningar i brösten
    Hungrig


    Det allra första jag lade märke till var också att mina bröst läckte genomskinlig vätska, men jag har googlat på detta och det verkar snarare bero på någon form av hormonrubbning. Fler som upplevt detta?

  • Svar på tråden Fler med många graviditetssymptom, men som inte vågar hoppas?
  • Secret­lyMe
    Äldre 26 Jul 13:18
    #1

    Men om du haft nidblödning, och vet att det är det, så är du ju gravid. Nidblödning får man när ägget fäster. Annars är det en mellanblödning som oxå kan bero på hormonrubbningar.

    Har själv varit skengravid, varje månad. Och varje månad intalar jag mig om att "NU känns det annorlunda!" :) men det är bara min längtan och hopp. Symtomen är så snarlika pms och aldrig har vi varit så medvetna om våra kroppar sen vi började försöka få barn :)

    Men som sagt, vet du att det var en nidblödning, och alla dina symtom kom efter den, så är ditt hcg nog högt mig för att visa plus på test isåfall :)

  • Secret­lyMe
    Äldre 26 Jul 13:19
    #2

    Ditt hcg högt nog*

  • Äldre 26 Jul 13:25
    #3
    SecretlyMe skrev 2014-07-26 13:18:34 följande:

    Men om du haft nidblödning, och vet att det är det, så är du ju gravid. Nidblödning får man när ägget fäster. Annars är det en mellanblödning som oxå kan bero på hormonrubbningar.

    Har själv varit skengravid, varje månad. Och varje månad intalar jag mig om att "NU känns det annorlunda!" :) men det är bara min längtan och hopp. Symtomen är så snarlika pms och aldrig har vi varit så medvetna om våra kroppar sen vi började försöka få barn :)

    Men som sagt, vet du att det var en nidblödning, och alla dina symtom kom efter den, så är ditt hcg nog högt mig för att visa plus på test isåfall :)


    Jag brukar inte ha mellanblödningar, det var bara en rosafärgad flytning och sen kom inget mer. Så jag trooor att det var en nidblödning, men säker är jag inte.


    Ja jo alla mina symptom pekar ju på att jag är gravid.. men är så rädd att bli besviken att jag inte vågar testa :( Tack för ditt svar! :)

  • Secret­lyMe
    Äldre 26 Jul 14:15
    #4

    Jag brukar inte heller ha mellanblödningar men ändå haft det två ggr. Är du inte gravid så kolla upp det om det händer igen. Som sagt, symtom kommer bara om man har hormonet hcg och då kan du likväl prova ^^


    Vippsi skrev 2014-07-26 13:25:18 följande:

    Jag brukar inte ha mellanblödningar, det var bara en rosafärgad flytning och sen kom inget mer. Så jag trooor att det var en nidblödning, men säker är jag inte.

    Ja jo alla mina symptom pekar ju på att jag är gravid.. men är så rädd att bli besviken att jag inte vågar testa :( Tack för ditt svar! :)


  • Äldre 26 Jul 15:22
    #5
    SecretlyMe skrev 2014-07-26 14:15:28 följande:

    Jag brukar inte heller ha mellanblödningar men ändå haft det två ggr. Är du inte gravid så kolla upp det om det händer igen. Som sagt, symtom kommer bara om man har hormonet hcg och då kan du likväl prova ^^


    Jaa det har du rätt i :) jag ska försöka våga mig på ett test imorgonbitti!
  • Secret­lyMe
    Äldre 26 Jul 15:39
    #6

    Lycka till, jag hoppas för dig :)


    Vippsi skrev 2014-07-26 15:22:00 följande:

    Jaa det har du rätt i :) jag ska försöka våga mig på ett test imorgonbitti!


  • mliber­gstedt
    Äldre 28 Jul 19:53
    #7

    hej!

    jag har inte många symptom egentligen.. och jag blev så besviken av senaste "skengraviditeten" så jag har inte varit det på 2-4 månader!

    men satt nu och började fundera.. jag har de senaste två, tre dagarna gnällt för sambon att jag är så extreeemt trött, som aldrig förr!! varesig jag sover 6 timmar eller 12 så är jag så trött att ögonen svider och orkar knappt gå upp ur sängen..

    dessutom har jag blivit extremt arg.. blev nyss flyförbannad för att sambon ville duscha eftersom jag FUNDERADE på att ta en promenad!! blev så chockad över att jag blev så arg så måste ju skriva av mig ;)

    första gången någonsin som jag upptäckt symptom istället för att leta efter dem!

  • Äldre 28 Jul 21:45
    #8

    Haha, precis samma för mig! Det är också första gången som symptomen dyker upp istället för att jag letat upp dem :D

    Jag börjar må mer och mer illa vilket är lite jobbigt, men det gör mig hoppfull :) ska testa igen på torsdag, och då med digitalt test. Jätteläskigt :D ska du våga dig på att testa också? :)

  • mliber­gstedt
    Äldre 28 Jul 23:11
    #9
    Vippsi skrev 2014-07-28 21:45:56 följande:

    Haha, precis samma för mig! Det är också första gången som symptomen dyker upp istället för att jag letat upp dem :D

    Jag börjar må mer och mer illa vilket är lite jobbigt, men det gör mig hoppfull :) ska testa igen på torsdag, och då med digitalt test. Jätteläskigt :D ska du våga dig på att testa också? :)


    åh vad kul! det är ju så himla spännande! :D

    jag vet inte! jag har turen att jag har BIM på torsdag så väntar åtminstone tills dess och ser om mensen dyker upp :D när har du BIM? Och vad har du för symptom nu? :D
  • Äldre 29 Jul 06:52
    #10

    Jo... :) har massa symptom men vågar ändå inte hoppas sådär jättemycket, är fruktansvärt rädd för att bli besviken!

    Är på ÄL +12 nu och ska testa om två dagar, tog test igår som visa neg men eftersom jag testa så tidigt så vill jag ändå inte ge upp hoppet helt med dom symptomen som jag har. :)

    Symptomen blir dessutom fler och fler, dom mest påtagliga är väl grymt ömma bröstvårtor och att mitt underliv blivit lila, kommer som vågor av illamående under dagarna och för några dagar sen hade jag en flytning jag aldrig haft förut. Den var liksom vit och rätt tjock, aldrig haft en vit flytning förut haha. :)

    Men så är det ju också det där med skengraviditet... Och det faktum att kroppen kan luras rätt ordentligt när man vill något så mycket som att bli gravid. Så jag tvivlar in i det sista för att besvikelsen inte ska bli för hård om det faktiskt bara är en skenis... :)

Svar på tråden Fler med många graviditetssymptom, men som inte vågar hoppas?