• Anonym (Ts)

    Jag ska knulla ihjäl dig!

    Enligt en på gatan hade min femåring skrikit det åt hennes sexåring idag. Tydligen hade X, Y och några andra barn lekt och under lekens gång har min femåriga dotter skrikit "jag ska knulla ihjäl dig" och sen skrattat. Dom lekte här på gatan och jag hade självklart uppsikt men man hör ju inte allt när man klipper gräsmattan.

    Jag blev skamsen och chockad när den andra mamman kom över till mig med mitt barn i ett fast grepp och berättade vad som hänt. Jag visste inte ens att min dotter kände till det ordet. Vi båda fick oss en avhyvling och jag fick inte en syl i vädret, så vände hon på klacken och gick.

    Jag tittade på min dotter som såg helt frågande ut och så säger hon "Ys mamma säger att jag inte får säga att jag ska kulla någon". Tydligen hade dom lekt kull,därav kulla inte knulla!

    Jävla kärring! Ska gå över då jag lugnat ner mig och reda ut ett och annat!

  • Svar på tråden Jag ska knulla ihjäl dig!
  • Anonym (linda)

    Ta det lugnt.

    Din dotter kan mycket väl ha sagt knulla utan att mena något illa. De snappar upp ord och testar. När hon ser hur arg den andra mamman blev så kan hon ju ha ändrat sej när hon märke att det var så illa. Det låter konstigt att hon skulle sagt " kulla ihjäl".

    Ni lär aldrig få veta exakt vad som sades.

    Inget att bli ovän för, lugna dej så kan ni prata sansat om ifall det finns storasyskon som använder såna uttryck.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (linda) skrev 2014-07-26 14:01:32 följande:

    Ta det lugnt.

    Din dotter kan mycket väl ha sagt knulla utan att mena något illa. De snappar upp ord och testar. När hon ser hur arg den andra mamman blev så kan hon ju ha ändrat sej när hon märke att det var så illa. Det låter konstigt att hon skulle sagt " kulla ihjäl".

    Ni lär aldrig få veta exakt vad som sades.

    Inget att bli ovän för, lugna dej så kan ni prata sansat om ifall det finns storasyskon som använder såna uttryck.


    Hon har inga äldre syskon. Jag svär visserligen men säger aldrig såpass grova ord. Ibland när vi skojbrottas säger jag att "nu ska jag kittla ihjäl dig", så det är sannolikt att ihjäl kommer därifrån.
  • Anonym (m)

    låter mest som ett missförstånd. sen tycker jag den andra mamman överreagerade. Hon borde pratat med dig i lugn och ro och berättat vad hon hört (som hon uppfattade det) 

    Klart du ska prata med den mamman och förklarar att det var kulla och inte knulla, så kanske hon lär sig att inte ta i så nästa gång, framför allt inte innan hon fått hela bilden klar för sig Glad

  • Anonym (Ts)
    Anonym (m) skrev 2014-07-26 14:11:46 följande:

    låter mest som ett missförstånd. sen tycker jag den andra mamman överreagerade. Hon borde pratat med dig i lugn och ro och berättat vad hon hört (som hon uppfattade det) 

    Klart du ska prata med den mamman och förklarar att det var kulla och inte knulla, så kanske hon lär sig att inte ta i så nästa gång, framför allt inte innan hon fått hela bilden klar för sig 


    Precis, det är därför jag avvaktar tills jag lugnat ner mig innan jag går över, jag vill inte trappa upp konflikten.

    Samtidigt spydde hon ur sig galla som att mitt barn inte längre fick leka med hennes, att jag hade en kass uppfostran och att vi skulle hålla oss borta från dem.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (m) skrev 2014-07-26 14:11:46 följande:

    låter mest som ett missförstånd. sen tycker jag den andra mamman överreagerade. Hon borde pratat med dig i lugn och ro och berättat vad hon hört (som hon uppfattade det) 

    Klart du ska prata med den mamman och förklarar att det var kulla och inte knulla, så kanske hon lär sig att inte ta i så nästa gång, framför allt inte innan hon fått hela bilden klar för sig Glad


    Fast nu kanske det är så att TS's dotter sa knulla och inte kulla.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Mm) skrev 2014-07-26 14:18:23 följande:

    Fast nu kanske det är så att TS's dotter sa knulla och inte kulla.


    Hon vet inte vad det ordet är och har förmodligen aldrig hört det, så NEJ, det hände inte. Men om du mår bättre av att tro det så fine.
  • Ollibolli

    Hon överreagerade något enormt! Hon kunde sagt till din dotter lugnt och sansat i stunden att det är ett fult ord och att det inte är ok att säga så. Sedan kunde hon bara talat om det för dig så får du sköta resten.

    Jag har också en femåring här hemma och han hör massor med ord som jag inte vill att han ska använda.

    Han gillar att rimma, idag blev det "sjunka, dunka, runka"... Jag och mannen bara tittade på varandra och höll oss för skratt. Sonen har ingen aning om vad det betyder, han bara hittade på något som skulle rimma med de andra orden.

    När han var tre år var vi på lekplatsen en gång, där var då också en dagiskompis, en liten tjej på strax över ett år. Sonen tyckte att hon var så söt och han härmade hennes gulliga sätt att prata. Tex sa hon tatt i stället för katt och min son härmade. Så sa hon "titta" men inte alldeles tydligt. Sonen utbrister då med ett leende: "mamma, hon sa fitta!" Jag höll på att skämmas ihjäl! Men han visste ju inte att det var ett fult ord. Undrar vad de andra föräldrarna tänkte om mig i den stunden... ????

  • Anonym (linda)

    Jag vet inte vad hon sa. Men om hon är fem år och går på dagis och kompisen är sex år och ni inte är två isolerade familjer i en storskog så vet hon garanterat vad knulla är. Inte i detalj men ungefär. Tyvärr.

  • Anonym (Ts)
    Ollibolli skrev 2014-07-26 14:33:01 följande:

    Hon överreagerade något enormt! Hon kunde sagt till din dotter lugnt och sansat i stunden att det är ett fult ord och att det inte är ok att säga så. Sedan kunde hon bara talat om det för dig så får du sköta resten.

    Jag har också en femåring här hemma och han hör massor med ord som jag inte vill att han ska använda.

    Han gillar att rimma, idag blev det "sjunka, dunka, runka"... Jag och mannen bara tittade på varandra och höll oss för skratt. Sonen har ingen aning om vad det betyder, han bara hittade på något som skulle rimma med de andra orden.

    När han var tre år var vi på lekplatsen en gång, där var då också en dagiskompis, en liten tjej på strax över ett år. Sonen tyckte att hon var så söt och han härmade hennes gulliga sätt att prata. Tex sa hon tatt i stället för katt och min son härmade. Så sa hon "titta" men inte alldeles tydligt. Sonen utbrister då med ett leende: "mamma, hon sa fitta!" Jag höll på att skämmas ihjäl! Men han visste ju inte att det var ett fult ord. Undrar vad de andra föräldrarna tänkte om mig i den stunden... ????


    Jo så kan det ju vara. Men nu låter knulla och kulla rätt lika och de lekte kull, så sannolikheten just den här gången är stor att mamman hörde fel helt enkelt.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (linda) skrev 2014-07-26 14:38:02 följande:

    Jag vet inte vad hon sa. Men om hon är fem år och går på dagis och kompisen är sex år och ni inte är två isolerade familjer i en storskog så vet hon garanterat vad knulla är. Inte i detalj men ungefär. Tyvärr.


    Hon går inte på dagis.
  • Anonym (linda)

    Då är det kanske dags. Inte för just att lära sej fula ord men det är ju rätt bra att ha testat att höra lite andra ord och lära sej vilka man inte ska använda.

    Men hon leker ju med andra barn som i sin tur leker med andra och har storasyskon så hon kan nog snappa upp saker ändå. Barn är bra på det och det är ju tur på ett sätt för det är så de har lärt sej prata.

  • Anonym (m)

    alla barn i den åldern vet inte vad knulla betyder och framför allt inte HUR man gör det. Visst kan hon har råkat höra ordet nånstans (fast jag tror mer på teorin att den andra mamman helt enkelt hörde fel) 

    Jag vet ett syskonpar som lekte med grannbarnet. Föräldern hörde hur de ropade och skrattade och hade skoj, sen hörde hon ordet knulla. Hon blev lite nervös, gick in och sa åt barnen att det var fika, sen när grannbarnet gått hem frågade hon sina egna barn vad de hade lekt. "vi knullade och så" säger ena barnet. "jaha?hur gör man då?" frågade mamman. "barnet svarade "jaa, man hoppar och studsar ihop" 

    ja så var det med det Glad

  • smulpaj01
    Anonym (Ts) skrev 2014-07-26 14:15:32 följande:
    Precis, det är därför jag avvaktar tills jag lugnat ner mig innan jag går över, jag vill inte trappa upp konflikten.

    Samtidigt spydde hon ur sig galla som att mitt barn inte längre fick leka med hennes, att jag hade en kass uppfostran och att vi skulle hålla oss borta från dem.
    Att mamman vill att barnen inte ska leka med din dotter mer och att ni ska hålla er borta bör väl rimligtvis inte bero på endast denna enskilda händelsen?

    Är din unge ouppfostrad/busig/jobbig så det har hänt fler saker?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (m) skrev 2014-07-26 14:48:19 följande:

    alla barn i den åldern vet inte vad knulla betyder och framför allt inte HUR man gör det. Visst kan hon har råkat höra ordet nånstans (fast jag tror mer på teorin att den andra mamman helt enkelt hörde fel) 

    Jag vet ett syskonpar som lekte med grannbarnet. Föräldern hörde hur de ropade och skrattade och hade skoj, sen hörde hon ordet knulla. Hon blev lite nervös, gick in och sa åt barnen att det var fika, sen när grannbarnet gått hem frågade hon sina egna barn vad de hade lekt. "vi knullade och så" säger ena barnet. "jaha?hur gör man då?" frågade mamman. "barnet svarade "jaa, man hoppar och studsar ihop" 

    ja så var det med det 


    Hahaha ja så kan det gå.
    smulpaj01 skrev 2014-07-26 14:54:15 följande:

    Att mamman vill att barnen inte ska leka med din dotter mer och att ni ska hålla er borta bör väl rimligtvis inte bero på endast denna enskilda händelsen?

    Är din unge ouppfostrad/busig/jobbig så det har hänt fler saker?


    Jag tror familjen är frireligiös, religiösa är dom iaf. Mamman har alltid heltäckande kläder, hon brukar kommentera mina mer lättaklädda val. Har jag shorts och bikinöverdel får barnen inte leka här och dom får aldrig komma in i vårat hus.
  • Anonym (*)
    Anonym (Ts) skrev 2014-07-26 14:24:19 följande:
    Hon vet inte vad det ordet är och har förmodligen aldrig hört det, så NEJ, det hände inte. Men om du mår bättre av att tro det så fine.
    Med den attityden kommer du att få problem.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (*) skrev 2014-07-26 15:40:20 följande:

    Med den attityden kommer du att få problem.


    Förmodligen inte.
  • Anonym (linda)

    [quote-nick]Anonym (*) skrev 2014-07-26 15:40:20 följande:[/quote-nick]Med den attityden kommer du att få problem.[/quote]

    Jag tänkte samma sak. Men dottern kommer klara sej fint tror jag.

    Som 17- åring: nej mamma jag sa inte sprit till min kompis i telefon jag sa kom hit.

    Och jag har ingen aning om vem som lagt kondomer i min byrå. Vad har man dom till ?

  • Anonym (Varför arg?)

    OM hon nu sa "knulla ihjäl" och inte är någon som brukar vräka ur sig en massa sånt, så är det väl inte på något vis ett problem!! Fattar inte varför den andra mamman inte bara frågade vad flickan sa. OM det nu var knulla och inte kulla, så är det väl inte svårare än att säga att man inte säger till varandra att man ska KNULLA ihjäl varandra.

    I förrgår berättade min systerdotter för mig att det var någon som brukar ta sig en "trollrunk". När jag då undrade vad hon sa så förstod jag att hon menade "trolldryck"

  • Anonym (Ts)
    Anonym (linda) skrev 2014-07-26 15:55:48 följande:

    [quote-nick]Anonym (*) skrev 2014-07-26 15:40:20 följande:[/quote-nick]Med den attityden kommer du att få problem.


    Jag tänkte samma sak. Men dottern kommer klara sej fint tror jag.

    Som 17- åring: nej mamma jag sa inte sprit till min kompis i telefon jag sa kom hit.

    Och jag har ingen aning om vem som lagt kondomer i min byrå. Vad har man dom till ?

    [/quote]

    Du kanske var mognadsmässigt som en sjuttonåring när du var fem, vilket låter sjukt! Min dotter är fem, inte sjutton, så jämförelsen faller platt.
  • Anonym (lalala)
    Anonym (Ts) skrev 2014-07-26 16:13:06 följande:
    Jag tänkte samma sak. Men dottern kommer klara sej fint tror jag.

    Som 17- åring: nej mamma jag sa inte sprit till min kompis i telefon jag sa kom hit.

    Och jag har ingen aning om vem som lagt kondomer i min byrå. Vad har man dom till ?

    [/quote]

    Du kanske var mognadsmässigt som en sjuttonåring när du var fem, vilket låter sjukt! Min dotter är fem, inte sjutton, så jämförelsen faller platt.
    Hur menar du? Kommer din dotter börja ljuga som 17 åring men inte nu?
Svar på tråden Jag ska knulla ihjäl dig!