• Esoada

    Inte nöjd med mitt utseende

    Jag kan inte säga att jag är helt nöjd med mitt utseende
    Har inga komplex direkt
    Bara det att jag önskar att jag hade mer markerade drag i ansiktet och olikfärgade ögon (heterokromi)
    Jag känner att jag har ett tråkigt utseende även om jag ser bra ut
    Är det några fler som känner såhär? Hur skulle ni vilja se ut?
  • Svar på tråden Inte nöjd med mitt utseende
  • SecretMe

    Testa färgade linser, det gör en stor skillnad. ????

  • SecretMe
    Esoada skrev 2014-07-26 15:58:35 följande:

    Är inte det svårt och problem att applicera?


    Nej, det lär man sig fort.
    Har du någon vän som har linser så be dem visa hur man ska göra.
  • Bullmagen

    Måste inflika med att jag gick till min ögonläkare i våras och provade ut färgade linser för jag ville testa. Men fy vad krångligt att lära sig att sätta in dom. Och jag kan aldrig ha dom längre än två timmar för dom känns ordentligt. Det är skavkänsla hela tiden, jag blir rödögd och ser dimmigt. Ögonläkaren sa tom att så är det med just färgade linser för dom är helt annorlunda mot ofärgade. "Andas" inte igenom på samma sätt, just pga färgpigmenten.

    Så numera orkar jag inte ha dom. Orkar inte virra omkring i en dimma.

  • SecretMe
    Bullmagen skrev 2014-07-26 19:50:53 följande:

    Måste inflika med att jag gick till min ögonläkare i våras och provade ut färgade linser för jag ville testa. Men fy vad krångligt att lära sig att sätta in dom. Och jag kan aldrig ha dom längre än två timmar för dom känns ordentligt. Det är skavkänsla hela tiden, jag blir rödögd och ser dimmigt. Ögonläkaren sa tom att så är det med just färgade linser för dom är helt annorlunda mot ofärgade. "Andas" inte igenom på samma sätt, just pga färgpigmenten.

    Så numera orkar jag inte ha dom. Orkar inte virra omkring i en dimma.


    Jag har färgade linser till fest och så och det fungerar hur bra som helst.
    Inga problem.
    Dock har jag inte vågat sova med dem.

    Det är väl individuellt...
  • SecretMe
    Bullmagen skrev 2014-07-26 19:50:53 följande:

    Måste inflika med att jag gick till min ögonläkare i våras och provade ut färgade linser för jag ville testa. Men fy vad krångligt att lära sig att sätta in dom. Och jag kan aldrig ha dom längre än två timmar för dom känns ordentligt. Det är skavkänsla hela tiden, jag blir rödögd och ser dimmigt. Ögonläkaren sa tom att så är det med just färgade linser för dom är helt annorlunda mot ofärgade. "Andas" inte igenom på samma sätt, just pga färgpigmenten.

    Så numera orkar jag inte ha dom. Orkar inte virra omkring i en dimma.


    Du använder inte linser till vardags eller?
Svar på tråden Inte nöjd med mitt utseende